Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til løn og skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et lille spørgsmål jeg håber en af jer kan hjælpe med.

En enkeltmandsvirksomhed som har et regnskabsmæssig underskud hvor meget skal den beskattes af jf. undersående eksempel.

Salg kr. 100.000

Omkostninger kr. 150.000

Virksomhedens underskud kr. 50.000

Ejer har i perioden udtrukket kr. 20.000 - privat hævet (løn)

Dette har teknisk kunne lade sig gøre grundet en kassekredit på eks. kr. 100.000

Skal personen i eks. beskattes af de privat hævede midler eller bliver virksomheden ikke beskattes grundet periodens underskud?

På forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I en enkeltmandsvirksomheds betaler du skat af resultatet. Det vil sige at du selvangiver et underskud.

Henrik

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør han så med de 20.000 han har trukket ud selv. skal der afregnes indkomstskat af dem?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

Hvad gør han så med de 20.000 han har trukket ud selv. skal der afregnes indkomstskat af dem?

Det er ikke penge som han har tjent. Det er kassekreditten som har "lånt" ham de 20.000 kr. Kassekreditten skal indfries igen på et elle andet tidspunkt. Derfor skal de 20.000 ikke beskattes.

Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker - det var det svar jeg havde brug for.

Nu jeg kan konstatere at der kun skal svares skat af et positivt resultat. Kan i evt. svarer på følgende.

Hvis der har været indskud fra ejer og der i perioden afdrages på dette, skal det  så kun føres i balancen og derfor vil dette ingen resultatpåvirkning have - eller er der omstændigheder her jeg ikke tager højde for?

Jeg fordrer at der ikke beregnes renter at de indskudte midler.

Baggrunden for spørgsmålet ligger i at hvis ejeren eks. har indskudt kr. 100.000 i sin virksomhed og istedet for løn "private hævninger" afdrager på denne "gæld" istedet vil der så skulle beregnes skat

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper-mp:
Hvis der har været indskud fra ejer og der i perioden afdrages på dette, skal det  så kun føres i balancen og derfor vil dette ingen resultatpåvirkning have -

Korrekt.

Du skal ikke beskattes endnu engang af penge der allerede er beskattet.

Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)