Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skade hos en kunde!! Forsikrings snyd

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ålsgårde
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har levet en skade hos en af mine kunder. Jeg ringer til mit forsikringsselskab og forklare mig, og fortæller at en håndværker har anslået skaden til 3000 + moms. Forsikringen fortæller mig at jeg har en selvrisiko på 2000 kr, og det er alt hvad det kommer til at koste mig at anmelde skade, og få den udbedret gennem dem. Jeg anmelder skaden, og den bliver langt om længe udbedret. Dog får jeg nu et brev hvor mægleren beder mig betale 2750 kr. De 750 er moms som de har udlagt for mig til håndværkeren!! Jeg siger så at det kan jeg ikke forstå, for det står der ikke nogle steder i mine papir at de gør i tilfælde af en skade. Jeg beder via en mail om dokumentation og her er svaret =

Forsikringsselskaber er ikke momsregistrede hvorfor vi ikke få refunderet den moms, som vi betaler ved udbetaling af erstatning på dine vegne.
 
Din virksomhed er momsregistreret og kan få refunderet evt. betalt moms ved erstatninsgkrav.
 
Såfremt dette ikke er et tilfredsstillende svar bedes du venligt kontakte din revisor eller Told & Skat som vil kunne forklare dig reglerne.
Kan det virkelig passe??? Og hvad så hvis man er nystartet og laver en skade til 1.000.000? Så skal jeg finde 250.000 kr? Min forsikring dækker op til 3 mil så vidt jeg forstår!
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Du kan jo fratrække momsen i dit momsregnskab og skal derfor ikke selv betale pengene, men blot lægge dem ud indtil din næste momsafregning.

Det er en helt normal procedure.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det ordet snyd kommer ind i billedet?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre skal du lege bank for dit forsikringsselskab.. Har selv på et tidspunkt været helt oppe i det røde felt over denne fremgangsmåde, Glæd dig over beløbet ikke er større.

Godt Nytår.

Kenn

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hej Johnny

Du kan jo fratrække momsen i dit momsregnskab og skal derfor ikke selv betale pengene, men blot lægge dem ud indtil din næste momsafregning.

Det er en helt normal procedure.

For små 5 år siden var jeg i en branche, hvor vi tit var ude i den situation. Jeg mindes, at momsopkrævningen fra forsikringsselskabet først havde forfaldsdato samtidig med næste momsafregning.

Det kan selvfølgelig være forskelligt fra selskab til selskab - og kan også været ændret i mellemtiden. Men jeg er ret sikker på, at du ville kunne tale dig til en henstand med betalingen, hvis du skulle komme ud i 1 mio. erstatningssag.

Du har på et tidspunkt (på skadesanmeldelsen) afkrydset et felt, hvor du er blevet spurgt om, hvorvidt du er momsregistreret. Det er denne afkrydsning, der medfører momsopkrævningen.

Havde du ikke været momsregistreret, ville forsikringsselskabet have dækket hele skaden incl. moms.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal prøve at "vende den lidt om". Hvad er det forsikringen dækker? Den dækker det tab du lider ved, at du enten får en skade (en kasko forsikring) eller påfører andre (eller andres ting) en skade (en ansvarsforsikring).

Det, der formelt sker er, at du skal erstatte din kunde for den skade du har forvoldt. Det gør du så ved at få repareret genstanden (det lyder til at være en bygning, når du skriver håndværker).

Skadelidte har selv ret til at vælge, hvilken håndværker du skal betale for at reparere skaden, så det gør han (altså skadelidte).

Og nu kommer det, mange så misforstår.

Regningen sendes direkte til dit forsikringsselskab - som betaler direkte til håndværkeren på dine vegne. Der kunne jo reelt lige så godt være sket det, at du selv havde betalt håndværkeren af din egen lomme, og så først herefter havde fået refunderet dit tab ved skaden hos dit forsikringsselskab. Det tab ville naturligvis skulle opgøres eksklusive moms, da du ville have fradrag for momsen som købsmoms. Rent faktisk følger dette af forsikringslovgivningen.

At vi benytter det system i Danmark hænger sammen med, at det giver skadelidte meget større sikkerhed for, at regningen til håndværkeren betales. Uden at kende (eller ville vurdere) din økonomi, er det trods alt de færreste som har samme økonomiske formåen som et forsikringsselskab, hvis soliditet er lovreguleret.

Det vil faktisk være sådan, at hvis nu forsikringsselskabet undlod at betale håndværkeren, så ville skadelidte selv hæfte for reparationen. Så det systemet sikrer er, at et eventuel efterfølgende bøvl i hvert fald ikke kommer til at berøre skadelidte - som jo faktisk er uskyldig.

Sådan sagt på jævnt godt dansk: Hvis nu du havde været skidefuld da du lavede skaden - ja så skal dit forsikringsselskab stadigvæk dække reparationen, men så ryger de bagefter på dig og "gør regres" = kræver du skal betale.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)