Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg starte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en ide til et produkt, som jeg efter længere tids søgning har kunne konstatere med 99 pct. sikkerhed ikke eksistere.

Mit spørgsmål går på hvor skal jeg starte.

Skal jeg starte med et patent?

Skal jeg starte med en ingeniør virksomhed som kan udvikle produktet?

Eller skal jeg fremlægge ideen for nogle investorer som forhåbentlig kan se mulighederne i produktet.

Eller hvor skal jeg overhovedet starte

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig på hvordan du kan præsentere produktet på en måde, hvor det er nemt at sælge. Det er ikke fordi jeg mener, at du skal lave en kæmpe markedsføringsplan, men det er en rigtig god ide at have gennemtænkt hvordan man vil sælge sit produkt, så man kan tage højde for det i udviklingsprocessen.

Når man har en rigtig god ide kan man nemt se sig blind på det, og glemme, at andre måske ikke er klar over, at de mangler produktet. Hvis folk ikke ved, at de har et "problem", som produktet kan hjælpe dem med at løse, så kan det være rigtig svært at sælge det. I sådan nogle tilfælde kan det nogle gange være en god ide at ændre produktet, så det kan bruges i en anden sammenhæng.

Hvis du kan, så overvej at lave en prototype.

Ovenstående virker måske ikke som noget, der får dig særlig meget tættere på at tjene penge, det er mere tænkt som lidt indput til hvordan du kan sikre dig mod at bruge tid og penge på en god ide, som ikke kan sælges.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Tak for dit indput.

Dem har jeg brug for, da det der er mange væsentlige aspekter af en proces af denne art. Det jeg finder svært er, hvordan jeg jeg starter med det mest væsentlige og dernæst det næstmest væsentlige osv.

Det med protype som noget af det første, er jeg efterhånden begyndt, at fornemme er meget meget væsentligt. Men så kommer det næste spørgsmål. Hvem skal jeg fremlægge min ide for. Er det investorer eller er det ingeniører.

Ydermere har jeg mange steder læst mig frem til, at investorer ikke underskriver hemmelighedserklæringer, hvilket jeg synes er risikabelt. Så kan de jo bare sige "din ide stinker" og så selv tag den. Eller er jeg måske for paranoid :) 

Der er bare meget man skal tage højde for synes jeg, og det kunne være rart at have et billede af hvordan det mest rigtigt kan gøres.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din idé er så god, så skal du ikke holde møder med dem, ganske enkelt.

Du skal tro på din idé og du skal tro så meget på den at du ikke behøver lefle for nogen f.s.a. en fortrolighedserklæring.

Du kan evt. prøve DTU, de har innovation, men jeg ved ikke om de faktisk er nogen af dem der ikke vil.

Men bøj dig ikke, så tag en snak Patent- & Varemærkestyrelsen og brug nogle penge på at tage patent på din idé. Tal med deres hotline, de er ganske venlige og dygtige og kan også se om der er noget der ligner som du har overset.

God vind.

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)