Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal lige have forstået multimedia skatte loven 100 %

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan du trække arbejdstøj fra hvis du bruger det i dit firma. Du kan også trække mobiltelefon, computer, internet, osv fra - men så skal du betale mm-skat og i langt de fleste tilfælde er der større fordel i det end at betale selv!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Jamen så er multimediaskatten da kanon for dig.

Hvis du har brugt din private pc, telefon, internet og telefon ab til virksomheden bliver du jo klart bedre stillet nu hvor multimediaskatten bliver indført.

Skynd dig at få solgt pc og telefon til virksomheden og lad den betale for internettet og telefon regningen. på den måde kan du trække disse udgifter fra i skat og skal kun beskattes for 3.000 kr pr. år.

eks.

Telefon regning pr. år = 1.800 kr. (12*150 kr.)

Internet regning pr. år = 2.400 kr. (12*200 kr.)

Pc udgift pr. år. = 2.000 kr. (ny pc til 8.000 kr. hvert 4 år = 2.000 kr. pr. år)

I alt pr. år = 6.200 kr. som kan trækkes fra i skat (heraf 1.240 kr. i moms)

du skal til gengæld brtalele skat af 3.000 kr.

Fortjeneste = 1.916 kr. (efter skat, ved en skattesats på 41%).

Jeg har her antaget at der er tale om et enkelmandsselskab.

Med andre ord, hvis du overføre pc, internet og telefon regning til virksomheden er mm-skatten en super fidus for dig.

Jeg skal også lige have det skåret ud i pap ;-)

Vil det sige at SKAT holder op med at kigge på, hvor meget man bruger computer, telefon m.m. til hhv. privat og erhvervsmæssig brug?

Så hvis man f.eks. kun bruger tingene 10% af tiden i firmaet, kan man stadig trække alle udgifter fra og nøjes med at betale multimediaskatten?

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Selvfølgelig kan du trække arbejdstøj fra hvis du bruger det i dit firma. Du kan også trække mobiltelefon, computer, internet, osv fra - men så skal du betale mm-skat og i langt de fleste tilfælde er der større fordel i det end at betale selv!

Det er mærkeligt havde besøg af 2 fra skat der gerne ville kigge regnskab igennem. Der fik jeg at vide jeg ikke kunne trække mit eget vagt tøj fra medmindre jeg fik skrevet firma navn på det hele også bukser så kunne der dispenseres fra det. Men da jeg nu også laver arbejde i samarbejde med andre selskaber som ikke vil have at mit firma navn står på det tøj jeg bruger. Det oplyst jeg dem og og beskeden var så at jeg ikke kunne trække det fra da jeg så kan gå med det 24/7 hvortil jeg oplyste at det gør jeg jo næsten i forvejen hvad enten der står firmanavn på alt tøjet eller ej da jeg jo som selvstændig vagt næsten er på arbejde 24/7 eller skal være klar til at tage hurtigt afsted men der var ikke noget at gøre sagde de hvis jeg ikke har firmanavn på. så det må jeg lige undersøge nærmer kan jeg se. 

Men kan nu se at jeg skal ud og have mig en bærbar til firmaet og køre noget tlf og mobilbredbånd ind på firmaet takker mange gange for hjælpen. så jeg også kan ligge det helt fra mig når jeg holder en smule ferie om året.

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

elund.dk:

Vil det sige at SKAT holder op med at kigge på, hvor meget man bruger computer, telefon m.m. til hhv. privat og erhvervsmæssig brug?

Så hvis man f.eks. kun bruger tingene 10% af tiden i firmaet, kan man stadig trække alle udgifter fra og nøjes med at betale multimediaskatten?

Ja, lige præcis. Det er også derfor at mm-skatten er så kanon for de fleste, man kan nu trække en masse udgifter over virksomheden og kun blive beskattet af 3.000 kr. om året, for langt de fleste vil dette være en fordel da SKAT jo så kommer til at betale en pæn del af regningen.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest undskyld for at genoptage en så gammel tråd.

Men jeg synes det kunne være rart lige at høre, hvordan det hele ser ud, hvis den nye regering får afskaffet multimedieskatten?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis:

Men jeg synes det kunne være rart lige at høre, hvordan det hele ser ud, hvis den nye regering får afskaffet multimedieskatten?

Det vil betyde, at hvert enkelt multimedie nu skal beskattes i stedet for at man tidligere kunne holde telefon, internetforbindelse, computer og tilbehør under en samlet beskatning af 3000 kr. årligt.

Når multimediebeskatningen afskaffes, så vil man blive beskattet af 3000 kr. årligt udelukkende for at have fri telefon. Denæst vil man også blive beskattet af fri computer og fri internetforbindelse.

Så det er en dårlig idé at afskaffe multimedieskatten, da det vil være dyrere for næsten alle selvstændige.

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Til gengæld bliver man ikke ramt, hvis man tager firmatelefon og PC med hjem og udelukkende benytter enhederne erhvervsmæssigt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Til gengæld bliver man ikke ramt, hvis man tager firmatelefon og PC med hjem og udelukkende benytter enhederne erhvervsmæssigt.

Her må du tænke på lønmodtagere, som også har udfyldt en tro og love erklæring med sin arbejdsgiver?

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Nicolaj Thomasen:

Til gengæld bliver man ikke ramt, hvis man tager firmatelefon og PC med hjem og udelukkende benytter enhederne erhvervsmæssigt.

Her må du tænke på lønmodtagere, som også har udfyldt en tro og love erklæring med sin arbejdsgiver?

 

 

Det er vel de samme regler der gælder for selvstændige?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)