Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal lige have forstået multimedia skatte loven 100 %

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som jeg har forstået loven må jeg ikke have firma og privat kørne på samme computer så skal jeg betale 3000 kr. Men hvordan er regel så hvis jeg til firmaet har en computer der køre på mobilbredbånd og selv om computeren ligger på min privat adresse hvor firmaet også er men det er kun firma ting der køre over firma computeren skal jeg så stadig betale 3000 kr

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:
selv om computeren ligger på min privat adresse hvor firmaet også er men det er kun firma ting der køre over firma computeren skal jeg så stadig betale 3000 kr

Ja det er ikke den faktiske anvendelse der bliver beskattet, men det at du har muligheden for at bruge den privat.

Læs evt http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010 (se pjecens side 11)

Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Takker for link. Ja hvad kan man sige de forstår virkelig at hive penge ud af folk

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at høre om dette. Den computer jeg har er min egen private altså den er ikke kørt inde i firmaet og mobilen tlf jeg bruger står også i mit private navn og jeg har ikke trukket penge ud af firmaet til mobilregning internet og mobilbredbånd står også i mit eget navn og er ej heller på noget tidspunkt trukket i firmaet med andre ord jeg stiller pt udstyr til rådighed for firmaet. hvordan er regelen så med det.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ingen fidus ved.

Du skal ikke betale 3000 om året, du bliver beskattet af 3000 om året - der er væsentlig forskel!

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:

Glemte lige at høre om dette. Den computer jeg har er min egen private altså den er ikke kørt inde i firmaet og mobilen tlf jeg bruger står også i mit private navn og jeg har ikke trukket penge ud af firmaet til mobilregning internet og mobilbredbånd står også i mit eget navn og er ej heller på noget tidspunkt trukket i firmaet med andre ord jeg stiller pt udstyr til rådighed for firmaet. hvordan er regelen så med det.

Hej

Jamen så er multimediaskatten da kanon for dig.

Hvis du har brugt din private pc, telefon, internet og telefon ab til virksomheden bliver du jo klart bedre stillet nu hvor multimediaskatten bliver indført.

Skynd dig at få solgt pc og telefon til virksomheden og lad den betale for internettet og telefon regningen. på den måde kan du trække disse udgifter fra i skat og skal kun beskattes for 3.000 kr pr. år.

 

eks.

Telefon regning pr. år = 1.800 kr. (12*150 kr.)

Internet regning pr. år = 2.400 kr. (12*200 kr.)

Pc udgift pr. år. = 2.000 kr. (ny pc til 8.000 kr. hvert 4 år = 2.000 kr. pr. år)

I alt pr. år = 6.200 kr. som kan trækkes fra i skat (heraf 1.240 kr. i moms)

du skal til gengæld brtalele skat af 3.000 kr.

Fortjeneste = 1.916 kr. (efter skat, ved en skattesats på 41%).

Jeg har her antaget at der er tale om et enkelmandsselskab.

 

Med andre ord, hvis du overføre pc, internet og telefon regning til virksomheden er mm-skatten en super fidus for dig.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det så forståes sådan at selv om det er min egen computer med mere jeg også har valgt at køre firmaet på skal jeg alligevel betale mm-skat også selv om der ikke er kvittering for det i firma regnskabet for vis ikke har jeg jo en fortjeneste på 3000 kr.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke en fortjeneste på 3000 nej. For det første er det en BESKATNING af 3000, dvs det er 1230 kroner i skat ved et træk på 41%.

Dernæst kan du ikke trække dine udgifter fra i skat når du køber privat. Den udregning Benjamin laver illustrerer fint fordelen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard

Vil det sige at lige meget om det hele køre i mit privat navn og stilles til rådighed for firmaet eller firmaet har sit eget bliver jeg beskattet med mm-skat.

Med hensyn til at trække det fra i firmaet eller selv betale det hvad er forskellen jeg kan ikke rigtigt se forskelle. sådan som jeg har forstået det med regnskabet ser det ens ud. Lad os antage at jeg bruger 1000 kr om måneden i mobil, internet osv. og vi så antager jeg kan trække et overskud på 20.000 kr ud om jeg trækker 1000 kr fra før eller efter jeg har trukket til mig selv er min del til skat af overskud den samme. Har godt nok et bogholder firma til regnskab men har ikke rigtigt fundet ud af hvad jeg kan trækker fra og ikke kan og hvad fordelen er med at trække fra før i firmaet eller selv betale for mig virker det som om jeg får det samme ud af det hele på mobil regning osv. Det enest je har fundet ud af er at mit eget arbejds tøj kan jeg ikke trække fra i følge skat

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et overskud på 20.000 og har en mobil regning på 1.000 kroner, så har du 11.800 til dig selv efter skat - de 1000 du har brugt privat til telefon, altså 10800.

Hvis du trækker det over firmaet har du 19.000 i overskud = 11.210 til dig selv. Fortjeneste: 410 kroner.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)