Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura gennem PayPal

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for en service givet af en privatperson i et ikke EU-land.

Er det bogføringsmæssigt forsvarligt/lovligt at betale denne person for servicen gennem PayPal og modtage en invoice derfra (PayPal) til brug i mit regnskab?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor får du ik bare en fatura, som normalt, og så betaler via Paypal, som en kreditkorts betaling?

Så har du alt på det rene inkl en sikker betaling!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du modtager fra Paypal er en kvittering og ikke en faktura. Fakturaen udstedes af det firma som du har handlet med. Det er denne du skal have. Kvitteringen fra Paypal skal du benytte til afstemning af din bank.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror PayPal forvirrede mit spørgsmål lidt da jeg bare synes det var smart hvis den kunne lave invoices derfra. Smile

Det mit spørgsmål egentlig gik på var om det er fuldt ud lovligt at modtage en faktura fra en privatperson i et ikke EU-land når personen ikke har et registreret firma.

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er da lovligt at modtage den, men det er ikke lovligt at fratrække den. Men hvad søger du mere konkret..?

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 04:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl:

Hej

Det er da lovligt at modtage den, men det er ikke lovligt at fratrække den. Men hvad søger du mere konkret..?



Med lovlighed mener jeg om jeg kan fratrække den i mit regnskab.

Hvori består forskellen? Skal personen være et registreret firma?

Jeg har selv for år tilbage skrevet en faktura som privatperson til et firma. Firmaet kørte det ind i deres regnskab, og jeg betalte B-indkomst af pengene. Er det ikke det samme her?

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det er sandt du kan lave en privat faktura, udbetale til en privat person og denne opgiver det som B-indkomst..

Men hvis du får en person fra Nigeria eller et andet sted hvor de ikke er reg. som vi er i EU til at sende dig en fakture, vil det danske skattevæsen ikke acceptere du fratrækker den.

Kan du ikke fortælle lidt mere præcist hvad du søger, måske kan jeg hjælpe dig hvis det er noget omkring at få skatte fradrag.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl:

Hej

Ja det er sandt du kan lave en privat faktura, udbetale til en privat person og denne opgiver det som B-indkomst..

Men hvis du får en person fra Nigeria eller et andet sted hvor de ikke er reg. som vi er i EU til at sende dig en fakture, vil det danske skattevæsen ikke acceptere du fratrækker den.

Kan du ikke fortælle lidt mere præcist hvad du søger, måske kan jeg hjælpe dig hvis det er noget omkring at få skatte fradrag.



Jeg skal bl.a. have lavet noget kvalitetskontrol udført af en privatperson i Asien. Men som jeg kan forstå på dig kan det ikke lade sig gøre.
Hvis den pågældense person har et registreret firma, er det så ok at fratrække det i mit regnskab?

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par Filippinere ansat som jeg betaler via Xoom.com (en service a la Paypal) og indtil videre har min revisor ikke brokket sig over at jeg bare vedlagde email kvitteringerne som dette site sender ud (der står så også navn og adresse på modtageren).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl:

Men hvis du får en person fra Nigeria eller et andet sted hvor de ikke er reg. som vi er i EU til at sende dig en fakture, vil det danske skattevæsen ikke acceptere du fratrækker den.

Det er ikke korrekt. Der stilles ikke faste formelle krav til kviteringen for de varer eller ydelser du køber og fratrækker i dit regnskab. Min erfaring er, at SKAT faktisk er meget forstående overfor, at der eksisterer forskellige standarder i forskellige dele af verden. Således fratrækker jeg også hvert år en del udgifter helt uden bilag, da mange udgifter i lande som f.eks. USA slet ikke er muligt at få en rigtig regning på.

Det afgørende er, at du kan sandsynliggøre, at du har afholdt den påståede udgift og at det de er brugt til er fradragsberettiget.

Iøvrigt er det kun en EKSTEM lille andel af alle bilag i danske virksomheder SKAT overhovedet ser - de ser normalt kun de samlede tal i regnskabet, og såfremt de ser rimelige ud ser de ikke mere. Bilag ser de kun hvis du indkaldes til en gennemgang af dit regnskabsmateriale. Jeg har drevet over 10 virksomheder de sidste 25 år og kun 2 gange har SKAT bedt om at se billag.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)