Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovering af defekte varer i kina.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for det !

 

Er der også ugler i mosen hvis de ikke kommer fra europa i første omgang, eller er det kun hvis de kommer fra europa?

 

Er der i øvrigt noget forkert i at sælge renoverede nintendoer som jeg kan have overset? Jeg synes det virker meget uskyldigt, -måske endda nyttigt. Jeg har ikke et sekund tænkt over at der kunne være noget fordækt ved disse maskiner hvis de nu var ægte nok og der var tale om brugte maskiner.

Hvis det er ulovligt, hvad er så formålet med loven?

 

Der har været en stor efterspørgsel på disse maskiner, og jeg har solgt 40stk før jeg overhovedet fik dem hjem. Varemærkestyrelsen tog dem for at kigge nærmere på dem, og mange af mine kunder har valgt at vente pænt. Men hvis alt håb er ude vil jeg gerne have anulleret ordrene så kunderne ikke skal spilde deres tid ! Derfor ønsker jeg at vide om jeg har gjort noget galt, før jeg får det at vide af varemærkestyrelsen som lige skal bruge 100 år før jeg får noget at vide.

Det gør mig ondt hver gang jeg skal holde kunder hen og jeg ikke aner hvornår jeg har de varer jeg har lovet dem - og lige nu står jeg i en situation hvor jeg i god tro faktisk havde lovet mange folk at få deres maskiner inden jul :( I mandags fik de dog alle ren besked om at leveringstiden var uvis - og en del valgte at vente.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Okay, tak for det !

 

Er der også ugler i mosen hvis de ikke kommer fra europa i første omgang, eller er det kun hvis de kommer fra europa?

Godt spørgsmål. Det kan meget vel være således, at maskiner produceret til USA og Østen ikke har samme komponenter indbygget, da der ikke stilles de samme krav. Det man skal være ekstremt opmærksom på, det er at kineserne er blevet uhyggeligt dygtige til at lave kopier, har selv fået nogle glattejern hjem, kun som test for at se, og de har lavet en præcis kopi af den originale patenterede, men til en pris på 1/3 af engrosprisen og her snakker vi ikke kun om varen, det er også emballage, manualer etc.  

Er der i øvrigt noget forkert i at sælge renoverede nintendoer som jeg kan have overset? Jeg synes det virker meget uskyldigt, -måske endda nyttigt. Jeg har ikke et sekund tænkt over at der kunne være noget fordækt ved disse maskiner hvis de nu var ægte nok og der var tale om brugte maskiner.

Nej der er intet forkert i det, tværtimod er det en god idé, og måske noget du kan brygge videre på og købe defekte maskiner op og få dem lavet i et EU land, så har du ingen udfordringer.

Hvis det er ulovligt, hvad er så formålet med loven?

Der har været en stor efterspørgsel på disse maskiner, og jeg har solgt 40stk før jeg overhovedet fik dem hjem. Varemærkestyrelsen tog dem for at kigge nærmere på dem, og mange af mine kunder har valgt at vente pænt. Men hvis alt håb er ude vil jeg gerne have anulleret ordrene så kunderne ikke skal spilde deres tid ! Derfor ønsker jeg at vide om jeg har gjort noget galt, før jeg får det at vide af varemærkestyrelsen som lige skal bruge 100 år før jeg får noget at vide.

Du kan altid ringe ind til dem og få sagsnummeret, og så venligt forhøre dig om de kender noget til ekspeditionstiden. Mange offentlige instanser har i dag en tidsramme for hvornår de skal give svar, så det kan være det også gælder dem.

Det gør mig ondt hver gang jeg skal holde kunder hen og jeg ikke aner hvornår jeg har de varer jeg har lovet dem - og lige nu står jeg i en situation hvor jeg i god tro faktisk havde lovet mange folk at få deres maskiner inden jul :( I mandags fik de dog alle ren besked om at leveringstiden var uvis - og en del valgte at vente.

Det viser jo kun at dine kunder tror på dig og har forståelse for din situation. Så du må give god service ellers finder kunder sig ikke i den slags i dag.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Varemærkestyrelsen tog dem for at kigge nærmere på dem, og mange af mine kunder har valgt at vente pænt. Men hvis alt håb er ude vil jeg gerne have anulleret ordrene så kunderne ikke skal spilde deres tid ! Derfor ønsker jeg at vide om jeg har gjort noget galt, før jeg får det at vide af varemærkestyrelsen som lige skal bruge 100 år før jeg får noget at vide.

Varemærkestyrelsen? De registrerer varemærker, og laver intet andet...

Er de blevet taget i tolden? For så er det ik varemærkestyrelsen, men derimod Nintendo, som skal gennemgå maskinerne, og så er du pænt på skideren for at sige det lige ud.

Der foreligger domme hvor både Rolex ure og Apple apparater, har været sendt ud af DK for at blive repareret. Disse reperationer skete med "uægte"/ukorrante (altså ik original reservedele) og i begge tilfælde blev importøren dømt for import af kopi produkter, samt varemærkeforfalskninger. Det er nemlig ik legalt at ændre ved et varemærke produkt, herunder udskifte dele med ukorrante dele, og importere dem til EU igen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jørgen Olsen:

Varemærkestyrelsen tog dem for at kigge nærmere på dem, og mange af mine kunder har valgt at vente pænt. Men hvis alt håb er ude vil jeg gerne have anulleret ordrene så kunderne ikke skal spilde deres tid ! Derfor ønsker jeg at vide om jeg har gjort noget galt, før jeg får det at vide af varemærkestyrelsen som lige skal bruge 100 år før jeg får noget at vide.

Varemærkestyrelsen? De registrerer varemærker, og laver intet andet...

Er de blevet taget i tolden? For så er det ik varemærkestyrelsen, men derimod Nintendo, som skal gennemgå maskinerne, og så er du pænt på skideren for at sige det lige ud.

Der foreligger domme hvor både Rolex ure og Apple apparater, har været sendt ud af DK for at blive repareret. Disse reperationer skete med "uægte"/ukorrante (altså ik original reservedele) og i begge tilfælde blev importøren dømt for import af kopi produkter, samt varemærkeforfalskninger. Det er nemlig ik legalt at ændre ved et varemærke produkt, herunder udskifte dele med ukorrante dele, og importere dem til EU igen...

OK - så ved jeg at jeg er på røven.

Jeg synes reglerne lyder meget uretfærdige og jeg kan slet ikke forstå hvad det går ud på. Jeg kan dog godt forestille mig det kan være godt for business hos f.eks. Nintendo, men ligger der noget mere principielt bag sådan nogle regler?

 

Nå, men indtil videre takker jeg og bukker for jeres hjælp folkens - jeg vil skynde mig at kontakte mine kunder og sige de ikke får nogle konsoller alligevel.

 

ÆV - det er surt at miste penge !!! :(

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Slå lidt koldt vand i blodet, og vent med at reagere til du har noget konkret. Der er ingen tvivl om det Fashion S skriver, men tag det nu roligt. Ingen grund til at forstyrre folk på vej til julemiddagen :-)

Men hvis dem du skal tale med har lukket mellem jul & nytår, så sørg for at kunderne får den besked, så er kommunikationen i orden.

Håber ikke du får alt for meget i klemme.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)