Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en leaset computer trækkes fra og evt. hvordan gør jeg det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

jeg laver noget video produktion og skal i den forbindelse

have anskaffet mig en ny og hurtig cumputer.

Jeg har læst mig til at man kan lease udstyr (mac) på

deres hjemmeside.

 

nu er spørgsmåles så om jeg kan trække det fra og hvordan gør jeg dette (erhverv)?

 

på forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis din virksomhed leaser en pc (eller andet), så kan du trække leasing udgifterne (leasingafgiften) fra i skat på linie med dine andre driftudgifter.

 

husk i øvrigt at hvis mac'en står hjemme på din privatadresse skal du betale multimedia-skat.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ok.. maccen kommer til at stå hjemme,

da firmaet ligger på min privat adr. - skal jeg så også betale multimedie skat?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Schioler:

ok.. maccen kommer til at stå hjemme,

da firmaet ligger på min privat adr. - skal jeg så også betale multimedie skat?

 

Ja, mm-skatten skal betales lige så snart at du har råderat over it/telefon udstyr hjemmefra (og det er ejet af virksomheden naturligvis). hvorvidt om du bruger det privat er irrelevant.

Jeg vil derfor anbefale at du sørger for at flytte alle de mulige udgifter over i virksomheden, på den måde vil du højst sandsynligt have fordel af mm-skatten.

Eks. du har private udgifter til computer på 10.000 kr hvert 4 år (den skiftes hvert 4 år), udgift til internet på 200 kr. pr. måned, udgift til telefonregning på 150 kr. pr. måned, og udgift til software på 1.000 kr. pr. år (anti virus, office-pakke osv.). alt i alt = (10.000/4)+(200*12)+(150*12)+1000 = 7700 kr. pr. år

Ved at lade det køre gennem virksomheden kan først og fremmest trække momsen fra, men derudover betales alle udgifterne også før skat. du skal så til gengæld betale skat af 3000 kr. (mm-skatten). din gevinst i dette tilfælde er ca. 2800 kr. om året (højere hvis du betaler topskat).

Så faktisk er mm-skatten tit en fordel.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ahaaa.. ja det kan jeg godt se, det er en fordel, for ja jeg har en erhvervs internet forb. også og alene af den grund skal jeg jo betale mm skat.. såå takker mange gange! ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)