Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma struktur - UdenlandsDansker Websalg i Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er bosat paa en tropeoe med lempelige skatteforhold. Jeg er nu ved at starte en virksomhed med en dansk partner hvor vi exporterer nogle lokalt (ikke danmark) fremstillede varer til DK hvor de skal saelges via Internettet.  Saa langt saa godt.

Vi er nu ved at diskuterer selskabstyper og kunne bruge lidt advice - Det lokale selskab hernede er meget enkelt - jeg og min partner aabner det som et selskab (A/S lignende) - vi skal nu ogsaa have en platform for at kunne saelge varer i Danmark, importerer varende herfra osv men vil helst undgaa et aps ligenu (cashflow etc). Ideen er at alle IP rettigheder, design og produktion bliver koert i det lokale (low tax) firma mens salg og distribution via det danske.

Hvis der er nogle der kan foreslaa en passende struktur som ikke kraever for meget administration og raportering til E&S i DK ville det vaere dejligt

MVH

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav et SMBA, om hvilket du ved lidt søgning kan finde masse info om på Amino.

En af de billigste selskabsformer at stifte og minimale pligter i forhold til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Tilmeldt 23. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for hurtigt svar - jeg har kigget paa det og ja der er meget om SMBA og det virker som en god loesnng.

Men en ting jeg ikke har faaet afklaret - der skives at der skal vaere to deltagere i et SMBA - vi ville gentligt gerne at det danske selskab var et datterselskab af vores low-tax trope selskab - er det muligt ? altsaa jeg spoerger nok egentligt om et andet selskab kan eje et SMBA?

 

Mvh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udenlandsdansker:
altsaa jeg spoerger nok egentligt om et andet selskab kan eje et SMBA?

Ikke alene. Der skal være mindst to i et SMBA. Eksempelvis dig og dit selskab eller din danske partner og dit selskab.

Hvis du vil have det som et 100% rent datterselskab er der kun ApS og A/S som mulighed. Dog forventes der i 2010 (sommeren eller derefter) at være muligt at oprette SPE-selskaber som bliver en europæisk selskabsform, som man selskabsretligt frit kan flytte fra land til land i EU. Der bliver indskudskapitalen formentlig 1 euro.

Ellers er alternativet at lave et engelsk Ltd eller et af de nye tyske UG, hvor indskudskapitalien også kan begrænses til 1 € - også få det registreret som filialer i Danmark. Ulempen kan være at SKAT stiller krav om sikkerhed for en momsregistrering når de opdager at der er involveret "low-tax trope selskab".... En sådan sikkerhed vil typisk være mellem 50.000 og 125.000 kr.

Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)