Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt!! hvad gør man?????

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Jeg havde gennem en annonce her på side fra brugeren <navn> set et godt tilbud på negle lak og besluttede mig for at købe det.

Nu har jeg så hverken vare eller mine penge og hvad gør jeg?

 

Sagen kort

 

  1. jeg ser annoncen
  2. tager kontakt
  3. overføre penge ved bank overførsel
  4. så går der 14 dage hvor jeg intet høre og får ikke svar på mail og telefon.
  5. efter 14 dage skriver jeg at jeg vil politi anmelde hende og så visser det sig hun har sendt dem så undre jeg mig over hvorfor hun ikke svare.

    Så kommer problemmerne
  6. jeg tager kontakt til post danmark og spørger hvorfor jeg ikke har modtaget de 3 pakker som det drejer sig om.

De oplyser at de ikke er blevet leveret fordi der var skrevet forkert adresse på pakkerne og derfor ligger på deres retur lager.

 

Post danmark oplyser at den ene pakke vil blive leveret til mig hurtigst muligt, men at de to andre er total skadet.

 

  1. Derfor tager jeg kontakt til <navn> for at gøre hende opmærksom på problemet. Hun siger at hun opdagede der var skrevet forkert adresse på pakken, men siger at hun ringede ind til post danmark og fik dem til at rette det. Kan jeeg tvivle på om man kan.
  2. Jeg siger så at så længe at jeg ikke har skrevet under på pakkerne er det en sag mellem hende og post danmark og jeg derfor vil have mine penge tilbage.
  3. <navn> bliver så modvillig og nu kan jeg ikke få en krone fra hende før hun har afklaret med post danmark. (jeg mener ikke det har noget med hendes udestående tilmig at gøre.
  4.  Jeg får oplyst af post danmark at de ikke vil dække hendes tab fordi hun sender lak i store mængder som almindelig pakke og slet ikke forsvarligt pakket ind.
  5.  Og nu står jeg så og kan ikke længere komme i kontakt med hende.

 

<navn og adresse slettet af moderator>

 

Hvad ville i gøre????

 

Politi anmeldelse???

Forbruger klagenævnet????

 

 

 

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Indse at pengene er tabt, og tage det som lærepenge...

Politiet er umuligt, da hun har sendt pakkerne. Så der er altså ik tale om bedrageri.

Vil du videre, så hedder det en civil retsag, og det er både spild af tid og penge, når beløbet ik er større...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg tror nu bare jeg vil tage det som en oplevelse og komme videre... det er ærgeligt at det sker men som Fashion Seller, jeg tror du må tage det på tabskontoen..

Ellers god jul

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de er købt privat, så forbrugerklagenævnet - den burde være ret sikker for dig, forudsat hun har penge og vil efterleve forbrugerklagenævnets afgørelse (det er helt op til den erhvervsdrivende)

Erhverv er meget mere kompliceret - og det er ikke sikkert du har ret til dine penge afhængig af kontraktforhold.

Det er i øvrigt en proces, der tager lang tid

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første synes jeg ikke du skulle have fortalt hvem brugeren på amino er. Slet ikke før sagen var mere afklaret. Jeg synes du skal få amino til at slette disse oplysninger, da man ikke må hænge folk ud offentligt.

Dernæst til sagen. Selvfølgelig skal du enten have dine penge tilbage eller have tilsendt en ny sending. Det er sælgerens opgave at varerne når sikkert frem til dig, og du har jo ikke modtaget dem.

Jeg synes du skal tage telefonisk kontakt igen, og forsøge at finde en løsning, Du kan evt. google hvordan reglerne er for levering af varer firmamæssigt - og dermed kan du vise at hun skal afregne retur til dig. Hvad hun har af udestående med post danmark er hendes problem, og det skal hun ordne udenom dig.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå din harme, men da hun har sendt pakkerne mener jeg ikke der på nogen måde er tale om ond vilje.

Jeg mener som andre IKKE du på nogen måde skulle hænge hende ud, og mener faktisk du er værre end hende. Der er jo tale om en simpel fejl. Jeg kan godt forstå du bliver ramt, men det undskylder på ingen måde at hænge folk ud!

Jeg har oplevet på en god ven hvordan sådan en udhængning kan ødelægge alt. Er det virkelig værd at ødelægge alt for hende? Hvad gør det dig til? Over en pakke?

VI har kun din side af sagen, og uanset hvor flad en pandekage er så er der to sider!! Hvis hun er ved at undersøge sagen så må du have bare en smule tålmodighed, du vel ikke den eneste i Danmark der ikke ved at postdanmark til tider kan være hårde at danse med.

AV

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Godt at se du lever endnu - husker du vores aftale?

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jordbaer:

Hvad ville i gøre????

 

Politi anmeldelse???

Forbruger klagenævnet????

 

Det aller første du burde gøre, er at printe dette indlæg (cirka 20 stk) og rulle dem sammen. Der efter banker du dig selv oveni hoved med rullen og sig "dumt dumt dum". For for fanden for er det da et fuldstændigt unødvendigt indlæg du har lagt op her.
Ikke nok med at du udstiller dig selv, jaså ligger du en andens navn, firma og adresse op.....dårlig karma til dig.

Faktuelt så kan du annullere ordren og få dine penge efter max 30 dage.

Men helt ærlig... DU skriver en forkert adresse på din ordre, og din første henvendelse efter 14 dage er trudsler med politi anmeldelse.

Nå men jeg vil da starte med at anmelde dit indlæg, og imens kan du så sætte dig over i skammekrogen

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:  Hvor står at køber har skrevet forkert adresse ?? - jeg læser det som om sælger har skrevet forkert..

Men selvfølgelig skal du have dine varer, eller tilbageført beløbet.

Sælgers mellemværende med PD , er dig uvedkommende.

Start forfra...  Fjern personlige oplysninger herfra, kontakt sælger skriftligt, og gør opmærksom på reglerne for forsendelse/betaling mv. , og aftal ny leveringsdato for manglende varer.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jordbaer

Tyv tror hver mand stjæler???

Du undersøgte ved PD at pakker ikke var kommet, men du blev dog oplyst at pakkerne var sendt  dog med forkert modtager adresse, en sådan ting kan ske, akkurat som pakker bliver væk i post sortering.  

Hvorfor mener du, at du er blevet snydt ??

Afsender har et mellemværende mellem PD omkring en pakkeforsendelse. Hvis du har været utilfreds med leveringen kan du annullerer ordren, med henvisning til leveringsforhold, men at du slår det op som snyd eller tyveri er lang ved siden af.

Som andre her vil jeg sige, du er den som er et fjols her.

Jjeg gav dig minus karma, kun for den handling du har foretaget med dit indlæg.

Mvh
Juul

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)