Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre negativt resultat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har ca. 10.500 til at stå på firmakontoen i mit enkeltmandsfirma.

Pengene har stået der siden sidste momsafregning, så jeg skylder ikke moms af dem.

Nu har jeg så fundet en computer til ca 11.500 eks. moms, som jeg godt kunne tænke mig at få købt inden året er omme.

Når jeg skal bogføre det ender jeg jo med et minus på 3.875, hvoraf jeg så får de 2.875 tilbage ved næste momsafregning, men det efterlader mig stadigvæk med et minus på 1.000kr

Hvordan skal jeg forholde mig til det minus når jeg skal lave årsregnskab?

Vil der være fordel i, at jeg laver et "kapitalindskud" fra min private konto over i firmaet, så regnestykket går i 0 eller er det ligemeget? Jeg vil jo også gerne undgå at skulle betale renter alt for længe..

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så har du bare en negativ bank beholdning og så skal banken medtages på passiv siden. Så der skal ikke gøres det helt store i forbindelse med regnskabet.

Hvis du ikke vil betale renter, så indsætter du bare 1000kr (eller det du kommer til at mangle) på firma kontoen og så har du det tilgode (hvis ikke du har hævet penge i firmaet).

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er sådan set lige meget.

Din melemregning med firmaet vil så blive et aktiv for firmaet. Du skylder firmaet 1000 kr.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Peter - Revisor du mener vel firmaet har en gæld til indehaver på indskuddet, netto kr. 1.000.

Hvis du køber omtalte udstyr, og indskyder kr. 3.875, fordi du ikke ønsker/kan trække pengene på anden måde, får du et tilgodehavende i firmaet, som du følgelig kan hæve senere, eks. når der refunderes moms eller når der likviditet til det.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

www.erhvervs-consult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...TSP......sorry!

 

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)