Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension i sidste time

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et ApS og er eneste ansatte. Jeg ønsker at oprette en arbejdsgiveradministreret ratepension og indbetale f.eks. X00.000 på denne i 2009.

Jeg bruger "DataLøn" og indberetter min løn uperiodisk, men "DataLøn" kan tilsyneladende ikke håndtere en enkeltstående pensionsindbetaling ved årets afslutning. Jeg er klar over, at indbetalingen ikke må overskride lønnen og at der skal laves en pensionsaftale mellem mit selskab og mig selv som lønmodtager.  Med den korte tid der er tilbage, er jeg i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an i praksis

Kan jeg bare gå i banken og oprette en arbejdsgiveradministreret ratepensionskonto og derefter lade selskabet overføre pensionsindbetalingen. Hvis ja, hvem skal så indeholde arbejdsmarkedsbidraget?

Med venlig hilsen

Arne Madsen

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Argema:

Jeg bruger "DataLøn" og indberetter min løn uperiodisk, men "DataLøn" kan tilsyneladende ikke håndtere en enkeltstående pensionsindbetaling ved årets afslutning. Jeg er klar over, at indbetalingen ikke må overskride lønnen og at der skal laves en pensionsaftale mellem mit selskab og mig selv som lønmodtager. 

Når du har fået oprettet en pensionsaftale med fx din bank / forsikringsselskab, så kan du rette dine stamdard i Dataløn, så du indbetaler et beløb den vej. Du kan godt lave det som en engangsbetaling, bare du husker at rette det tilbage igen efter lønkørslen i december.

Medarbejderandelen må ikke være større end bruttolønnen efter ATP, mens arbejdsgiverdelen godt kan være større.

 

Argema:

Kan jeg bare gå i banken og oprette en arbejdsgiveradministreret ratepensionskonto og derefter lade selskabet overføre pensionsindbetalingen.

Det er også en mulighed, men arbejdsgiverbetalt pension giver dig ikke nedsættelse i bruttolønnen.

Argema:

Hvis ja, hvem skal så indeholde arbejdsmarkedsbidraget?

Det fratrækker pensionsselskabet ud fra indbetaling og betaler til SKAT.

Sidste mulighed er, at du via dine private midler indbetaler til en ratepension. Her er grænsen kr. 46.000 - og der skal så ikke betales AM-bidrag af det beløb.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)