Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sammenblanding mellem APS og personlig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har måske dummet mig med hensyn til mit regnskab for 2008 og vil høre om nogen kan sige mig om det er korrekt eller jeg kan redde det hjem overfor SKAT

Jeg har gennem året 2008 handlet nogle biler i mit APS - Da det er mit eget APS 100% har jeg brugt 3 af bilerne selv og derfor indregistreret dem i mit eget navn. Jeg har ikke tænkt over at det kunne give problemer.

Nu tror Skat at jeg har drevet virksomhed udenfor mit APS med salg af 3 biler da de jo kan se disse under mit personnummer. Alle bilerne er dog i mit APS regnskab.

De vil også have jeg betaler skat af fri bil - selvom jeg har haft en 4 bil privat. Det kan jeg så lære af men

Har jeg gjort noget ulovligt ? Og hvordan står jeg skattemæssigt ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har lavet noget rod. ApS-et har nemlig en selvstændig identitet, og derfor er det meget mere besværligt, når privat og firma bliver blandet sammen, end hvis der er tale om en enkeltmandsvirksomhed. Om det er direkte ulovligt er svært at sige. Men du har brug for en god revisor, som er dygtig til at argumentere for din sag, når du taler med SKAT og som kan oplyse dig om de skattemæssige konsekvenser af de forskellige muligheder(jeg anbefaler gerne en, hvis du ikke selv kender nogen). Uden at vide noget, så tror jeg bestemt, at den er "mulig at redde hjem".

Held og lykke med det.
Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...den burde nok kunne reddes.

 

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som du har anført sagen, er det kun et spørgsmål om at komme i dialog med SKAT og foreholde dem de faktuelle oplysninger og forhold (Håber det er en éngangsforestilling). Hermed skulle det være muligt at omgøre forholdene, så de bliver tilrettet i overensstemmelse med de oprindelige intentioner.

Der kan dog blive en problemstilling omkring beskatningen af fri bil, idet din fremgangsmåde netop indikerer, at du har anvendt bilerne privat.

Jeg kan derfor kun tilslutte mig Anette råd om at anskaffe dig en god revisor, som kan assistere dig og tage dialogen med SKAT.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

www.erhvervs-consult.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)