Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundløn + provision

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Er der nogle der har erfaring med at have medarbejdere i detail, der aflønnes med en grundløn + provision for personligt salg???

Overvejer at ansætte kommende medarbejder i min tøjbutik på sadanne vilkår...

 

Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen forslag???

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor længe har du haft din forretning? Har du erfaring og grundlag nok til at kunne vurdere hvordan provisionen skal sammensættes?

Inden du indgår aftaler om fast løn + provision er det vigtigt, at du har kendskab til de forventede tal. Provisionen skal være til at opnå - men den skal jo heller ikke være stå stor, at du risikerer at betale en alt for høj løn.

Der er mange forhold at tænke på. Hvor mange medarbejdere er ansat ? Skal alle have samme vilkår, eller er det en mere betroet medarbejder, der er tale om.

Du skal overveje, om provisionsløn kan have indflydelse på alt det andet arbejde, der skal gøres. Oprydning etc. Provisionsafregning giver nogle gange dårlig stemning blandt kollegaerne. (Ingen gider lave det arbejde, der ikke giver provision - men som trods alt skal laves).

Jeg forsøger ikke at tale imod en provisionsordning. Prøver blot at forklare hvorfor der måske ikke er kommet så mange indlæg på dit spørgsmål.

 

 

 

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I en af de butikker, Inloco Regnskab bogfører for, har man en butiksbestyrer hvis løn består af en fastløn og en provision, som beregnes ud fra det årlige salg. Dvs. hvis butikken (som er nogle år gammel) når sine årsmål, får bestyreren en god bonus oveni. De øvrige medarbejdere er timelønnede og får ingen provision eller bonusordninger.

Da de timelønnede ikke har kendskab til bestyrens lønforhold, giver det ikke anledning til splid, men jeg er ikke i tvivl om, at det ville være uheldigt, hvis alles løn var afhængig af salgsmålene.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)