Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i forbindelse med domainnavn - .it

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg blev tidligere i denne uge spurgt af en kammerats far, om domainnavn betød noget for hans firmas hjemmeside, hvilket jeg var overbevist om at det gjorde. Men så spurgte han mig, om .com/dk/it også betød noget, og det var jeg også ret sikker på det gjorde.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide var, hvor stor en betydning endelsen på domainet har, for SEO. Kan man ligeså godt vinke en plads i top 5 farvel, hvis man døber sin hjemmeside .it, og det er dansk indhold?

Ex.  min kammerats fars side er en auktionsside. Han vil derfor gerne købe domainet www.sell.it, fordi det er lidt smart synes han, men .it er den italienske endelse.Ddet er vigtigt at siden kommer frem i google, så spørgsmålet er om han hellere skulle købe, sell.dk, og så bare ære sig over det kedelige navn?

Hvor slemt er det?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe :)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas,

Tak skal du have, det hjalp en smugle :)

Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt det vil være en dårlig idé eller ej, at købe sell.it frem for sell.dk? Kan det lade sig gøre, at ligge nummer  i google med sell.it? 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke have nogen betydning rent SEO mæssigt, så det skal i ikke tænke på. Så lange sitet bare er hosted i DK. 

Det der kan være er det visuelle i endelsen .it. Folk er mere "trykke" ved .dk endelsen og i vil derfor måske miste nogle klik/besøgende på den regning. 

Når det så er sagt synes jeg sell.it lyder godt og der er en god branding værdi i det.

Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er en sveske, det bliver han glad for at høre! :) Når først sell.it er den største auktionsside, så skal folk nok være trygge ved det ;)

I må have en rigtig god jul og et godt nytår!

 

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

det jeg kan læse mig frem til betyder at du ikke kan ranke så højt på sell.it som du ville med sell.dk på et site der er hostet i danmark med italiensk endelse!!

Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den var straks værre, hvor meget betyder det så, hvis du kan sige noget om det? Har det stor betydning eller er det bare en lille %?

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du prøver at ranke på nogle særdeles konkurrence prægede keywords vil det få stor betydning, da du altid vil blive ranket lavere at et tilsvarende site med .dk

omvendt kan du blive nr1 med et ligegyldigt søgeord, hvor der ingen trafik er på selv med .it :-)

hvis du er seriøs og mener der er konkurrence om dine keywords så ville jeg droppe det ellers lækre navn med .it, og satse på at ranke højt med .dk for at få den værdifulde trafik på disse keywords der passer til dine produkter.

 

 

Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tak for dit input, jeg tror at der i forvejen er så stor konkurrence, at det vil komme til at foregå, sådan at folk søger på navnet, efter at have hørt om det, og ellers reklamer. Jeg tvivler på at han vil komme til at ligge nr. 1 med ord som "sælg, køb, auktion etc". Men i skal alle have tak for at have delt ud af jeres viden.

Go jul

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er sell.it jo optaget, så ideen er måske lidt teoretisk ....

Derudover så kræves der "local presence" for at få et .it domæne ....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)