Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab til skat? b-skat? Hjælp.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Nu er sagen den at jeg har købt vare f.eks. af en privat har jeg købt 4 grå id og solgt på min hjemmeside, men har ikke en regning på det.

jeg har solgt varen for f.eks. 72,- og så bliver jeg vist nød til at opgive hele beløbet når jeg ikke har en regning ikk?

og hvad skal jeg gøre hvis skat spørg om hvor jeg har varen fra kan ikke bevise det er fra en privat?

og jeg startet i marts og skal betale 8% i AM og er der rigtigt det koster mere hvis jeg venter til marts 2010 eller er det kun med moms regnskab ?

MVh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump....der er nok ingen, der forstår hvad det er, du spørger om!

Du er nok nødt til at præcisere.

 

/peter 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke et cvr-nr. Det hele skal opgives som b-skat.

Jeg har købt nogle vare f.eks. en hårvoks til 50,- og solgt den for 72,-. ham jeg har købt den af har ingen kvittering på det og de har hellere ikke givet mig en. Så er helt uden kvittering. Jeg bliver nød til at oplyse hele beløbet (72,-) til skat ikke?

Hvis skat nu spørg hvor jeg har varen fra og jeg ikke kan finde det hvad gør jeg så?

Jeg startede i marts 2009 og skal betale 8% i AM ikke?

Er der rigtigt det koster mere hvis jeg venter til marts 2010 frem for nu eller er det kun med moms regnskab?

Så har jeg skrevet det på en bedre måde.

Mvh Lasse

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Når du køber noget af private, skal du sørge for at få en - om ikke andet håndskrevet - kvittering på, hvad du har betalt. For det er korrekt, at du skal bruge kvitteringen, for at kunne trække dit køb fra. Ellers kan du komme til at betale skat af hele din omsætning i stedet for kun din fortjeneste.

Om du skal betale 8% i AM-bidrag alene eller om du også skal betale A-skat afhænger af din personlige økonomi. Hvis du er ikke har tjent andre penge (og dermed ikke brugt dit frikort op), så er det kun 8%. Har du tjent mere, skal du betale skat også. Og så kan det gå hen og være en MEGET DYR forretning for dig, når du ikke har kvitteringer for dine køb.

Det er rigtigt, at der bliver beregnet renter af den skat, du skulle have betalt i 2009 men først venter med til f.eks. marts 2010. Men om det kan betale sig at indbetale nu, afhænger bl.a. af størrelsen af de beløb, der er tale om, og dine skatteforhold i øvrigt. Kommer du til at betale for meget, får du pengene tilbage.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

8%...dog kun såfremt du har overskud.

/peter

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det er skidt jeg ikke har kvittering på det jeg har købt. (Har jeg lavet ny strategi, så jeg altid for)

Bliver nød til at betale skat af hele beløbet. Der er snak om en omsætning på ca. 28-30.000 og har ikke tjent penge andre steder så kan bruge mit frikort.

Vil gerne have indgivet nu da jeg vil oprette et cvr-nr. fra næste år.

Men nu ved du lidt mere. Hvordan kan jeg så se om det kan betale sig at indgive nu.

 

Og til Peter.

Jeg er jo nød til at sige de 28-30.000 er overskud da jeg ingen bevis har for at de er købt for en pris.

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tror ikke, at du kan indberette online endnu....selvangivelsen for 2009 er ikke frigivet på www.skat.dk

Men uanset, hvornår du indberetter kan du sagtens iværksætte CVR. registrering, og dette kan du

godt gøre allerede nu.

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Men uanset, hvornår du indberetter kan du sagtens iværksætte CVR. registrering, og dette kan du

godt gøre allerede nu.

Ja som værende under 18 år skal det nok tage sin tid..... Så hellere være i god tid.Wink

Hvis der ikke er blevet styr på indkøbsrutinerne og bilag er det en satans dårlig ide at blive momsregistreret. Momsloven er rimelig konsekvent hvis der ikke er orden i regnskabet.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....vær i god tid*S*

Så ikke, at du var 16 år.....jamen så er det jo en lidt anderledes problemstilling.

/peter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)