Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gået på røven...hvad nu?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi er gået ned på flaget i vores I/S og forsøger nu at sælge resten af vores aktiver samt ny hjemmeside. indtil videre uden held.
Vi kommer til at slutte med en gæld på ca. 250000 til diverse leverandører mv.  Kreditorerne banker for alvor på dørerne(forståeligt) og jeg vil jo frygtelig gerne betale den gæld. jeg har fast indkomst det samme har min kone. Min makker i I/S´et har intet så med mindre jeg vil lade mig registrere som dårlig betaler er det mig der hænger på gælden. Det er IKKE nogen mulighed bare at se til, da jeg sidder i et hus med kone og barn, der er dog ingen friværdi mv. at tage af, så de går vel ikke efter huset?

Jeg har snakket med min bank, men de vil ikke finansiere dette lån, på trods af at jeg er i stand til at afdrage det over over 6 år, og at jeg vil have halvelen til gode fra min partner. hvornår disse kommer i kassen er uvist.

Kreditorerne vi tvivlsomt være med til at jeg afdrager det over 6 år eller lign. så hvad fanden gør jeg nu uden at skulle gå helt på røven
Hvis blot jeg kan få det finansieret er jeg sgu også villig til at betale en høj rente og alt det der, men det er jo snotumulig at låne penge nogen steder..

Håber på nogen gode forslag mv. da jeg er ved at være skidedesperat.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

torben79:
Det er IKKE nogen mulighed bare at se til

Hej Torben.

Den bedste måde er som du selv er inde på - at være proaktiv overfor jeres kreditorer. I et I/S er det også et fælles ansvar at afslutte virksomheden sammen. Så umiddelbart vil jeg starte med at få snakket med din partner om hvilke muligheder I har for at rejse kapital for at få afdraget jeres gæld. Derefter få rettet henvendelse til jeres kreditorer med henblik på at få at lavet nogle betalingsordninger.

Det kan være at jeres kreditorer vil acceptere en realistisk betalingsordning, hvis alternativet er at de ikke får nogle betalinger. Det kan også være at Banken måske vil være med til et mindre lån som kombineret med aftaler med jeres kreditorer kan få løftet det.

Held og lykke med det!

Henrik

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Overvej konefinten, hvor du flytter huset over i konens navn, så har i ro om jeres bolig og privatliv.

Forklar dine kreditorer, at i er lukket ned og forsøger at realisere aktiverne og prøv at få lidt ro fra dem til det. Overblikket over gælden har du vel ikke før end at aktiverne er realiseret ? Kan nogle kreditorer være interesserede i at købe leverede varer retur ?

Hvordan forsøger du at afhænde aktiverne ? Har du prøvet herinde på Amino

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Konefinten har jeg også overvejet, men er det ikke reelt ligegyldigt når vi er gift?

Kreditorerne er orienteret, resultatet på de 250000 er forudsat at vi får kostprisen minus 20% for varerne vi har, så det burde være realistisk.
Leverandør vil godt have nogen af varerne, og vi er i dialog om dette, resultat er pt. ukendt, men de kapper nok noget mere end de 20% af.

Vi har forsøgt herinde, og der er flere interesserede i webshoppen, og prisen er på plads, det store spørgsmål er blot hvornår disse får knasterne op af lommen og så reelt køber det.

Vi har forsøgt at afhænde de aktiver herinde, uden det store held indtil videre.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torben.

Det bedste du kan gøre lige nu, er at holde en God Jul sammen med din familie og mærke den tryghed det giver.

Når du så har overstået et par forhåbentligt gode juledage, så kontakter du en advokat der har forstand på opløsning af interessentskaber. For det drejer sig ikke alene om hvordan du kan afdrage gælden, det drejer sig om hvordan du sikrer dig bedst i forhold til forskellige scenarier og hvordan du bedst muligt får bundet din partner op på at tage et ansvar for sin del af gælden.

Du behøver ikke være nervøs for dit hus, med mindre du ikke betaler dine terminer.

Men for ikke at ryge i en klemme, så må du endelig IKKE skrive under på nogetsomhelst til nogensomhelst kreditorer i form af betalingsaftaler og/eller frivillige forlig.

Det er vigtigt at kreditorerne får korrekte oplysninger, så derfor kan I sende dem et brev inden årsskiftet, hvor I gør opmærksom på, at I indstiller driften og nu tager kontakt til en advokat for at få et overblik over situationen.

De fleste kreditorer bliver sure fordi de IKKE hører noget, hvis de hører noget kan de forholde sig til det og måske være behjælpelige med en løsning.

Jeg tænker her på, at det ikke er usandsynligt, at kreditorerne vil anerkende et betalingsforslag der lyder på 50% af deres tilgodehavender indenfor 3 måneder. Såfremt I har varer fra disse kreditorer, så anmod om at få lov til at returnere dem.

Men det er ikke så voldsomt som det måske virker, I skal nok klare den. Men sørg nu for at holde en god Jul først, det andet går ingen steder Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lagersalgm tusind tak for dit svar.

Det med huset var min største frygt, og nej 250.000 er jo ikke vandvittigt meget når alt kommer til alt, jeg tror næsten jeg ville kunne låne det hvis det var til en ny bil, for her har de jo sikkerhed i bilen. det værste er at før jeg involverede mig i det nye projekt kørte mit gamle firma fint og gave et fornuftigt afkast, så havde jeg travlt med at blive større, istedet for at tage det stille og roligt... gaaaa hvor kan man være bagklog.

Jeg vil straks benytte nogen af rådene og skrive et brev til kreditorerne, eller nok endnu bedre få fat på en advokat som kan forestå disse forhandlinger?

Anden, gaverne juletræet mv. er sikret, så julen er reddet, min privatøkonomi er også fin (har bare ikke lige 250k til rådighed) og vi klarer det daglige, det der er problemet er at min forhenværende makker ikke er i stand til at rejse halvdelen af det tabte, så nu står jeg med aben i 1. omgang.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
Overvej konefinten, hvor du flytter huset over i konens navn, så har i ro om jeres bolig og privatliv.

Så er udgifterne ved dette vist bedre brugt på at nedbringe gælden - så længe vi "kun" taler om 250.000 kr.

Der er ingen reel trussel mod huset så længe Bank og Kreditforeningen ligger foran. Derudover hvis Fru Torben ikke har været en del af I/S'et kan kreditorerne heller ikke gå efter hendes andel af huset. Reelt set hvem gider eje et halvt hus??

Det er ikke bekymringerne omkring huset som skal Torben vågen om natten.....

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

torben79:

Hej Lagersalgm tusind tak for dit svar.

Jamen du er velkommen.

Det med huset var min største frygt, og nej 250.000 er jo ikke vandvittigt meget når alt kommer til alt, jeg tror næsten jeg ville kunne låne det hvis det var til en ny bil, for her har de jo sikkerhed i bilen. det værste er at før jeg involverede mig i det nye projekt kørte mit gamle firma fint og gave et fornuftigt afkast, så havde jeg travlt med at blive større, istedet for at tage det stille og roligt... gaaaa hvor kan man være bagklog.

De erfaringer du har gjort dig nu, har gjort dig klogere, og måske i en periode fattigere. Men derfor behøver du ikke miste gnisten, da du ved du kan foretage dig noget og tjene lidt ekstra på det. Så tag det med oprejst pande, selvom jeg godt ved det ikke er nemt, men du kommer længere med tanken om at det nok skal gå altsammen.

Jeg vil straks benytte nogen af rådene og skrive et brev til kreditorerne, eller nok endnu bedre få fat på en advokat som kan forestå disse forhandlinger?

Den løsning kan du også vælge, men skriv forskellige forslag til brevenem og forelæg dem til advokaten, det bliver bare dyrere af han skal lave det hele :-) Har du behov for et eksempel, så send mig en besked, så skal jeg maile dig noget henover Julen. Forhast dig ikke med valget af advokat, undersøg på nettet om de har et godt renommé til at håndtere den slags.

Anden, gaverne juletræet mv. er sikret, så julen er reddet, min privatøkonomi er også fin (har bare ikke lige 250k til rådighed) og vi klarer det daglige, det der er problemet er at min forhenværende makker ikke er i stand til at rejse halvdelen af det tabte, så nu står jeg med aben i 1. omgang.

 I sådanne sager er der mange omgange, det der er vigtigt er, at du får en advokat til at udfærdige dokumenter der sikrer dig et tilgodehavende på halvdelen den balance der nu kommes frem til i interessentskabet. Det skal være juridisk holdbart naturligvis. Og hvis din partner har fast ejendom, så kunne det måske være en fordel at sikre pantet i hans ejendom. Men ellers skal det være muligt for ham over tid at betale dig de 125.000. Det kan de fleste hvis de har viljen. Det er vigtigt at din partner forstår alvoren og ikke føler du bliver den næste kreditor der skal være efter ham i lang tid, men omvendt kan du ikke bare være den flinke uden at have forsøgt alt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torben

Med hensyn til konefinten så skal den nok underbygges af et særeje,  så skulle det kunne lade sig gøre i de fleste tilfælde, men få det endelige råd hos en advokat og lad ham gennemføre det, så i er sikre på det sker korrekt og ikke kan omstødes.

Jeg er glad for at høre, at du er rigtig godt igang med realiseringen.

Restgælden er desværre/heldigvis ikke voldsom stor, så du kan næppe gå efter offentlig gældssanering, du skal gå efter en ordning med dine kreditorer på kort eller lang sigt.

Sørg også for at få sikret dit krav på din partner, så han må til lommerne, den dag hvor han kommer lidt til penge.

Du kan prøve at få kreditorerne til at acceptere at gælden opsplittes på hver af jer, for at du vil indgå en ordning med dem, det er ikke sikkert de vil, men det er et forsøg værd.

Sørg nu for at holde godt sammen på familien, så i støtter hinanden i gennem en sur periode.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sige tak til jer alle, det ser ikke så sort ud endda når man lige får skitseret det hele, og at der findes en løsning og huset er sikret mv.

Jeg har ved samtlige kreditorer forsøgt at få gælden splittet op, da mit problem så ville være ca. 125000 kroner mindre, men det nægter de pure.(det forstår man jo godt, det er bedre at spille på 2 heste til samme pris)

Kravet er stillet til partneren, men det har efter jeg meddelte ham for 2 måneder siden at der ikke blev udbetalt mere løn, at han ikke var/er medlem af en A-Kasse. /¤&&#&%"%& så nu jagter han arbejder og er på kontanthjælp -suk-

Mit største ønske i år må være at finde penge til at finansiere den gæld der er, så jeg kan vende tilbage og handle ved de samme kreditorer, men da det nok ikke bliver muligt skal jeg jo så "bare" finde en advokat som kan hjælpe igennem krisen og finde nogen fornuftige afbetalingsordninger med kreditorerne.

Glædelig jul når i når dertil og et forhåbentligt godt, travlt og indbringende nytår.

 

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)