Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette afpresning?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

cardigan:

Remy -> jeg spørger ikke hvordan jeg skal bevise det - jeg spørger om forløbet er ulovligt :-)

Forhandling er vel ikke ulovligt. Men hvis han ikke betaler så er det vel.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det er ikke lovligt.

Hvis han blot truede med at I ikke ville få den pågældende opgave, hvis I ikke dumpede prisen, så ville det være en anden sag.
Som andre skriver, så hører det under forhandling.

Men når han truer med at svine Jer til over få andre og hindre at I vil kunne få fremtidige opgaver, så er det afpresning.

Jeg kan desværre ikke huske hvor og hvornår, men for en del år siden var der et eller andet TV-program så som Kontakt / OperationX som slog kløerne i en fyr som sad i en eller anden offentlig institution og netop stillede alle mulige krav - med trusler om at ellers ville han sørge for at de pågældende leverendører var færdige med at få opgaver fra det offentlige. Jeg håber at der er andre herinde som også har set dette program og kan huske lidt bedre end jeg kan.

/Jesper

  

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror ikke der er noget at komme efter, ud over det rent moralske som bestemt ikke er iorden.

Årsagen er, at det næppe er i hans magt at forhindre det offentlige i at handle med dig. Der er for langt imellem det han siger han vil gøre, og så at få handlingen udført i praksis, og der er jo ikke belæg for at tro, at hvis han så endelig gjorde alvor af det og sagde det, at de off. ansatte så ville tage notits af det i praksis. "Truslen"  er jo meget baseret på hans selvopfattelse af egen magt, og de offentlige indkøb er jo reguleret på forskellig vis.

Hvis vedkommende modpart er off. ansat i en ledende stilling med beslutningskompetance synes jeg du skulle informere han foresatte.

Vedr. faktura m.m. så er det ren inkassoprocedure fra forfaldsdatoen og fremefter og hvis du virkelig er ond i sulet, så køb et abb. hos Experian (RKI) og list som dårlig betaler eller transporter fakturaren efter dom til én i dit netværk som er medlem.

Michael

 

  

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)