Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette afpresning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en (eks)kunde, virksomheden XYZ. Kontaktpersonen hos XYZ er en højtstående person inden for det offentlige organ, som vi handler meget med.


Der er aftalt en pris for en service med XYZ for lang tid siden, aftalen er nedfældet på skrift og underskrevet.

Til et møde fornyligt med XYZ, bekendtgjorde kontaktpersonen, at han syntes prisen for servicen var for høj. Han ville have den nedad. Vi henholdte os til vores aftale, hvor XYZ i forvejen havde fået en rabat.


XYZ accepterede ikke dette, og sagde med klare ord, at hvis han ikke fik sin vilje, ville han sørge for at ødelægge vort rygte blandt hans kontakter i det offentlige, så vores forretning ville lide under det.

Servicen er nu udført, og vi har faktureret den oprindelige pris, uden nedslag. Kunden har ikke betalt faktura

Er ovenstående at betragte som afpresning, og kan vi gøre noget ad den juridiske vej?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

cardigan:
Er ovenstående at betragte som afpresning, og kan vi gøre noget ad den juridiske vej?

Hvordan vil du løfte bevisbyrden?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Afpresning kan man ikke kalde det, da han ikke personligt får noget ud af det, og alle prøver at trykke priser.

Har i en servicekontrakt må han betale, og derefter kan han genforhandle den.

men det er da en rimlig dårlig forhandlingsteknik han ligger for dagen hvis han vil have nogle billigere priser.

 

 

 

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er noget at komme efter, ville jeg ringe ham op, og få ham til at indrømme forløbet mens jeg optog samtalen.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har jeg forstået det rigtigt, at han ville have en lavere pris og "truede" jer inden arbejdet var sat igang?

Michael

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det "truer" han til en lavere pris efter arbejdet er udført og fakturaen undervejs.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

cardigan:


XYZ accepterede ikke dette, og sagde med klare ord, at hvis han ikke fik sin vilje, ville han sørge for at ødelægge vort rygte blandt hans kontakter i det offentlige, så vores forretning ville lide under det.

Er ovenstående at betragte som afpresning, og kan vi gøre noget ad den juridiske vej?

Ja, efter min bedste overbevisning er det afpresning.

Og du skal ikke ligge under for det.

At du er blevet afpresset er een ting, at føre bevis for det er noget helt andet.

Derfor vil jeg blot holde fast i min ret til at få betaling for udført arbejde og så ellers ikke handle med denne person mere.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk under arbejdets udførsel.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

cardigan:

Vi har en (eks)kunde, virksomheden XYZ. Kontaktpersonen hos XYZ er en højtstående person inden for det offentlige organ, som vi handler meget med.


Der er aftalt en pris for en service med XYZ for lang tid siden, aftalen er nedfældet på skrift og underskrevet.

Til et møde fornyligt med XYZ, bekendtgjorde kontaktpersonen, at han syntes prisen for servicen var for høj. Han ville have den nedad. Vi henholdte os til vores aftale, hvor XYZ i forvejen havde fået en rabat.


XYZ accepterede ikke dette, og sagde med klare ord, at hvis han ikke fik sin vilje, ville han sørge for at ødelægge vort rygte blandt hans kontakter i det offentlige, så vores forretning ville lide under det.

Servicen er nu udført, og vi har faktureret den oprindelige pris, uden nedslag. Kunden har ikke betalt faktura. 

Er ovenstående at betragte som afpresning, og kan vi gøre noget ad den juridiske vej?

Velkommen til den virkelige verden! Big Smile Husk altid at optage møder! Audio og Video.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy -> jeg spørger ikke hvordan jeg skal bevise det - jeg spørger om forløbet er ulovligt :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)