Er der nogle af jer, der ved, hvordan reglerne er for rykkerskrivelser mellem 2 erhvervsdrivende ? Jeg har fundet et advokatfirmas råd om "penge tilgode" men der stod, at det gjaldt mellem erhvervsdrivende og privat, og så tænkte jeg, at der måske var andre regler mellem 2 erhvervsdrivende. Kan jeg pålægge rykkergebyr ? Er der regler om størrelselsordnen heraf ? Kan jeg gøre krav på renter ? Det står der ikke noget på min faktura om, men kan jeg gøre krav på det fra nu af ? Er der noget bestemt antal rykkere, jeg SKAL sende, før jeg må sende sagen til inkasso v. advokat ? Kan jeg sende ham en skylderklæring ? Eller er det kun noget man bruger mellem erhvervsdrivende og private ? På forhånd tak for hjælpen. |
Send ham en rykker med 100,- rykkergebyr på.
Rykkergebyret skal der ikke tillægges moms på.
Giv dem 10 dages betalingsfrist, og skriv af udestående overgår til inkasso, hvis ikke betløbet er indbetalt inden for disse 10 dage.
Også læs lige dette indlæg, her står alt hvad du burde vide om rykkere og inkasso.