Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

El pris sammenlignnger CO2 og Klimavenlig..

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som i ved så har jeg e prissammenligning af billige mobiler, men nu har jeg så lige set denne mulighed:

KLIK HER.. ( gå ind i sammenlign EL )

 

Kunne sådan en side give nogen salg og besøg ? Der er jo stort salg i mobilverden, men vil folk have sammenligninger i deres El priser ??.

 

På forhånd tak

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du har da  hele tiden gang i et eller andet.

Jeg synes en elprissammenligner, ville være en rigtig god ide.

Desværre er det jo kun ca 25 % af den faktiske udgift til elværket, som er i fri konkurrence, så i en almindelig husstand er det ikke så meget at spare f.eks. 3 øre pr kw/h, men det giver da 120 kr om året.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn..

Ja jeg er konstant aktiv i at opdage og opsøge nye ting :-)

(afventer et par ting med det rejsekoncept så vi kan komme videre med det).

Jeg tænker også selv meget på alt det klima og co2 der er oppe lige nu.. Folk har jo fået det smidt i hovedet de sidste dage med klima09 (godt domæne) og Cop15.

 

Jeg tror marked ville være godt til det lige nu

 

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror sagtens der kunne være noget i at sammenligne el fra forskellige selskaber, og især sammenligne klimavenlig el.

De interessante punter at se på er så:

  • Pris (selvfølgelig :p).
  • Hvordan det er "klimavenligt", altså om der bliver annuleret CO2-kvoter som hos DONG, eller om strømmen kun købes fra vedvarende energi og at der geninvesteres i det som hos natur-energi.dk
  • Hvor meget CO2 der udledes pr. kWh.

Tror det skal markedsføres på de sidste to punkter, da det vel primært mere er værdier end økonomi det skal sælges på.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja prisen er nok ikke ret stor  forskel..

Jeg tænker også mest i klima her.. Da så¨mange er blevet bevidste om det...

Jeg ved dog endnu ikke hvor mange selskaber der er og vælge imellem

 

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad og kiggede lidt rundt og faldt over http://www.elpristavlen.dk/ som er ejet af Dansk Energi, interesseorganisation for alle energiselskaber i Danmark.

Det skulle være til at lave noget der er en del mere brugervenligt, især hvis du kun fokuserer på klimavenlig el, men der kan du os finde lister over alle elselskaber.

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Klimavenlig el fra dansk energi, er desværre omfattet af en række faktuelle fejl, så man skal måske have i baghovedet, at der pludseligt kan ske noget på området.

De danske vindmøller producerer i gennemsnit 18 % af det samlede elforbrug, men virkeligheden er at ca halvdelen ikke havner i det danske elnet, men bliver solgt meget billigt til udlandet, det er fordi når vindmøllerne producerer meget strøm, så er elnettet ikke i stand til at optage denne ekstra kapacitet, man er i stedet nødt til at "udjævne" strømforsyningen over et stort internationalt el net, altså også til de omkring liggende lande. Det er der ikke så mange der taler højt om.

Så dansk el er kun for ca 9 % vedkommende fra vedvarende energi.

Nogle elselskaber prøvede ind til for nyligt at markedsføre sig med at sælge grøn energi til højere priser, men man kan ikke styre hvor den "grønt" producerede strøm går hen. Den forbruger, som gerne vil betale ekstra for "grøn" strøm, risikerer at få kulsort strøm fra nærmeste elværk og så er vedkommende da blevet snydt, man kan kun tale om at en del af el produktionen er grøn og den tilflyder alle forbrugere.

Det bør blive klarlagt, selvom magtfulde energi selskaber og politikere gerne vil bevare et forkert billede af virkeligheden.

Bare lidt at tænke over, inden der bruges for meget krudt på noget, som måske pludseligt skrider fra hinanden.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn.

Der skal selvfølig være en balance ihvad man sælger produkterne for.. Der kan pyntes på tingene, men de skal også stadig være rimelig ærlige/fair.

Men tror du ikke forbrugerne selv tjekker tingenen lidt efter med klima/co2 ?

Men størstedelen af strømmen kommer nok i sidste ende fra samme sted

 

Mikkel

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg er bare lidt forarget over at politikere og store energiselskaber ikke oplyser objektivt om tingenes tilstand, deres opysninger burde være troværdige.

Det er måske ikke alle forbrugere, som har den tekniske indsigt til at gennemskue "skønmalerierne" og så bliver de sg.. snydt.

 

De bedste hilsener

Finn

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Hvorfor linker du med et affiliate link? - det er sku lidt dårlig stil at få folk til at klikke.

Mvh. Henrik

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)