Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at udføre daglig bogføring på ifm. webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, Skype-Smile

Jeg har en webshop, hvor jeg overvejer selv at stå for bogføringen. Det har min partner ellers gjort hidtil.

På en webshop kan man have rigtig mange salg pr. dag, og det virker mig ulogisk at skulle bogføre hvert enkelt salg - det gør en rigtig butik vel heller ikke. De tjekker vel bare, om kassen stemmer med dagens omsætning.

Hvad er lovligt i mit tilfælde?

Må jeg lave samlefakturaer (hvor jeg slår en måneds salg sammen og bogfører på én stor faktura i økonomisystemet)?

Eller hvad er best practice i denne sammenhæng? 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja samle fakturaer er nok. men husk at der skal være underliggende dokumentation for samlebilaget. altså en oversigt over de enkelte salg med dato, beløb, art osv.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg digitalt i webshoppen :) Så det er ingen problem :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Samlebilag pr. dag/uge/måned er en god ting. Når pengene kommer ind i banken, skal de så posteres på en måde, hvor du kan se, at dit salg i webshoppen via samlefakturaer passer med de penge, der er gået ind i banken. Altså en afstemningskonto alene til det formål. Sådan kan du kontrollere, at du får det hele med (og ikke for meget, f.eks. annullerede ordrer).

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KMP

Best practices i denne sammehæng er at få din webshop til at integrere med dit økonomistyringssystem, så skal du slet ikke foretage dig noget :-). Ordre som kommer ind i webshoppen bliver automatisk ført videre til dit  økonomistyringssystem og lagt sig som åbne salgsordre, eller måske bogført direkte i finansen.

Nicklas

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas,

ja, det er klart at foretrække. Jeg har noget csv-eksport, som kan importeres i mit økonomisystem.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en shop hvor der er en del bevægelser hver måned. Jeg lader alle indtægter gå ind på en seperat konto - og udfra primo - ultimo + evt. gebyr omk. så har jeg omsætningen pr måned. Enkelt synes jeg - og overskueligt. Jeg tager blot et print af kontoen - laver et seperat lille regnestykke på et xcel ark - og så er den klaret -

mvh
/ Per Krabbe
Brugte både sælges -

 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)