Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing eller leje.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok have de en stor artikel i BT om leasing af bil fra 1500,- 

Men de har alle min 25000,- startydelse.

Jeg kan se at Fleggaard har en startydelse på 10000,-  Det er det billigste jeg kan finde PT.

Flex-leasing syntes jeg er lidt forvirrende, men lyder til at være fornuftigt..?

Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja det er nyt for det alm private marked, men det er slet ikke så svært.

 

Du køber en bil fra tyskland eller en afgiftsfri bil i Danmark, som et flexleasingselskab hjælper dig med at finde og hente. Det er altså din bil. Flexleasing selskabet , som er godkendt og tjekket af SKAT, overtager så bilen fra dig. Herefter flexer du den af flexleasingselskabet, hvor du betaler en lille procentdel af bilens registreringsværdi hver mdr. til flexleasingselskabet, som ordner papirarbejdet for dig, når så leasingperioden ophører, forlænger du kontrakten eller sælger bilen selv, eller som flexbilen tilbyder ved flexsecurity, så sælger de den for dig. På deres hjemmeside skitserer de nogle forskellige løsningsmodeller op.

 

Så hvis du kigger på det eksempel med polo'en på deres hjemmeside, så koster bilen uden afgift: 52.500 kr., dette beløb skal du selv finde (bank/låneinstitut eller måske madressen), så er der den ekstraordinære leasingydelse på 20.000 kr. (det koster noget at få en bil hjem fra tyskland, og arbejdstid for flexbilen m.v.) og til sidst så koster bilen 650 kr./mdr, at flexe.

 

Så det du altså kommer til at betale hver mdr. er afdrag på de lån til de ovennævne beløb ialt: 72.500 kr., og så de 650 kr. Det er da billigt. Har man stadig friværdi i sit hus, kan man få et lån med billig rente, ellers kan man måske forhøje kassekreditten eller finde på andre smarte løsninger.

 

Det nævne eks. var på en VW Polo, som kun har kørt 41.000 km, og er ca 3 år gammel med fuld servicebog, nysynet.

 

Nu er jeg faktisk ikke så befærdet på bilmarkedet, har bare prøvet at sætte mig lidt ind i flexleasing, fordi noget siger mig at det er ret billligt.... som du nok kan se. Wink Brugte biler er stadig dyre, specielt mærker som VW, audi osv.

 

Håber det måske gav lidt mere svar. Ellers så prøv at ringe til f.eks. flexbilen, mon ikke de kan hjælpe dig med en løsning som passer til de betingelser du opstiller. Sælgere plejer at være villige til at mingelere lidt med priser osv, Man kan da altid prøve og se.

 

mvh Anna

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige hvad jeg havde brug for :-) TAK

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)