Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme ud af en dum situation

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et ApS, hvor vi har meget begrænset med billag og har derfor valg en revisor løsning, hvor vi hver måned videresender vores fakturaer til revisionsvirksomheden, og de så laver alt fra momsberegning, og udforming af årsregnskab osv. Vil straks pointere at det ikke er mig der sidder som ansvarlig for kommunikationen, men da en evt. bøde alligevel vil berøre mig, håber jeg i kan hjælpe.

Nu er det så kommet til at vi skal indsende årsregnskab, faktisk i dag. Det er meget vigtigt for os at have vores på det rene og at regnskaberne bliver lavet og indsendt til tiden. Men nu har vi endnu ikke modtaget regnskabet, så vi kunne se det igennem, underskrive og indsende det. Det er meget svært at få kontakt med andre end sekretæren i revisionsvirksomheden. Og revisoren vender ikke tilbage, når vi skriver mail eller ligger besked.

Revisoren har alle vores bilag for hele året, så vi kan ikke gå andetsteds, så vi er låst på hænder og fødder.

Hvor lang er erhvervs og selskabsstyrelsens tålmodighed med indsendelse af regnskab efter frist?
Den bøde vi vil modtage, vil vi ikke kunne kræve erstatning hos revisoren for denne?
Hvad skal vi gøre?:-(

Jeg vil endnu ikke nævne nogle navne, da jeg vil se om det løser sig af sig selv og blot skyldes en menneskelig fejl, inden at jeg hænger nogen ud.

Håber i kan hjælpe os

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en rigtig 'øv' situation, du er havnet i.

Har du selv været længe om at aflevere materialet til revisoren? Du må jo regne med en vis ekspeditionstid.

Hvad har du aftalt med revisoren omkring færdiggørelsen?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Har du selv været længe om at aflevere materialet til revisoren?

Hvis regnskabsmaterialet er sendt ind til tiden - på månedsbasis -  så har revisoren har massevis af tid til at færdiggøre det.

Hvis revisoren ikke har overholdt tiden bør du sende revisoren bøden. Hvis han bare har lidt anstændighed påtager han sig den. Ellers bør du overveje at finde en mere ansvarsbevidst og professionel revisor.

Henrik

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har indsendt alle bilag på månedsbasis og jeg vil dermed mene at vi har vores på det rene.

Hvis der ikke er en logisk forklaring på dette, er jeg selvfølgelig ikke i tvivl om at der skal findes en ny revisor. Men det hjælper ikke på situationen i år.

Har i nogen ideer om hvordan det kan løses?

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke mulighed for at troppe op på revisorens adresse?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har været i samme situation og kan oplyse at erhversogselskabsstyrelsen vil sende jer til opløsning i fogedretten, da i ikke har indsendt regnskabsmateralet til tiden. Eftersom det er første gang og hvis ikke i har minus på egenkapitalen, skulle det ikke være et problem at blive genoprettet.

Uanset i har en revisor vil det være adm. direktørs ansvar og det vil også være ham/hende der får bøden (3000,- kr)

Jeg vil også råde jer til at tage kontakt til revisionsfirmaet personligt og høre om, hvordan i kommer ud af denne kedelige situation.

Ring evt. også til eogs og forhør dig om, hvordan proceduren er, forhåbentlig har de ændret på kravene siden mit uheldige møde med min x-revisor ;-)

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Jeg har været i samme situation og kan oplyse at erhversogselskabsstyrelsen vil sende jer til opløsning i fogedretten, da i ikke har indsendt regnskabsmateralet til tiden

Først og fremmest sender Erhvervs- og Selskabsstyrelsen en rykker forinden de sender nogle til tvangsopløsning i Skifteretten/Sø- og Handelsretten. Så i den henseende er der ingen grund til panik (endnuWink).

Men ja - hvis jeres revisor ikke vil snakke med jer - er der ingen udvej end at troppe op personligt!

Henrik

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivork

Du skal handle med det samme, og det betyder i dag!!!!

Bøde eller ej, er nok din mindste bekymring p.t.  Får I ikke lavet regnskabet færdigt inden den forlængede frist fra E&S havner I i retten med en tvangsopløsning.  Er selskabet solvent på dette tidspunkt, kan I muligvis få en frist til at få færdiggjort regnskabet.  Næste skridt er at selskabet tages under bobehandling.  Hvilken bobehandling afhænger af den økonomiske situation i selskabet.

Kommer I under bobehandling træder en likvidator ind til at styre boet, og I er faktisk afskåret fra at handle.  Dette kan blive en dyr omgang.

Jeg ville personligt møde op hos revisoren, evt støttet af en advokat.  Kravet ville være at revisoren i løbet af 2-3 dage afleverede et færdigt revideret regnskab.  Det må være muligt for ham, da det ikke virker til at være nogen større virksomhed.

Kan han ikke levere, og det skal afklares med det samme, så kræv at alt bilagsmateriale udleveres til dig så du har mulighed for at få regnskabet færdiggjort hos en anden.  Kræv samtidigt af få udleveret alle udskrifter af dit nuværende bogholderi, muligvis kan en del af dette stadig benyttes til færdiggørelse af regnskabet.

Din nuværende revisor kan ikke kræve at beholde dine papirer medmindre problemet har bund i manglende betaling fra din side.  Papirerne er din ejendom, og du har krav om at få dem udleveret.  Stejler revisoren, så få støttefra advokat.

Som sagt handl omgående!!!!

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivork:

Hej

Vi har indsendt alle bilag på månedsbasis og jeg vil dermed mene at vi har vores på det rene.

Hvis der ikke er en logisk forklaring på dette, er jeg selvfølgelig ikke i tvivl om at der skal findes en ny revisor. Men det hjælper ikke på situationen i år.

Har i nogen ideer om hvordan det kan løses?

Hej Ivork

Du tager op på revisors kontor og beder om, at få dit originalt materiale udleveret, med en kvittering om dato for udlevereing.

Herefter beder du om at få udleveret bogholderimateriale, som du en gang betalt for, alså ingen ekstra omkostninger her. Så smider du det hele over til din nye revisor og beder ham om, at tage hånd om det. Så kommer der nok en fornuftig løsning.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke første gang, at vi hører om denne problemstilling.

Hvordan sikrer man sig som kunde - (eller hedder det stadig klient?) - at man ikke render ind i en af disse uansvarlige revisorer?

Kan man ikke indberette sådanne forhold til Foreningen af Registrerede Revisorer (formoder, at det er et krav, at en revisor er medlem?).

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)