Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre produktnavn???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg importere en creme fra et andet land - men kunne godt tænke mig at sælge cremen under eget navn.
Jeg køber ikke nok til at producenten kan/vil pakke dem til os med vores navn.

Så mit spørgsmål er: Må jeg selv pille producentens label/klistermærke af produktet og sætte mit eget på.
Jeg vil selvfølge skrive 100% det samme på min label som der står på den oprindelige - dog et andet produktnavn.
Jeg pakker ikke produktet om - altså bryder plomberingen - så der er ikke noget problem mht hygiegne m.m.

Med venlige hilsener

Xmag (ønsker at være inkognito)

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der tør/vil give deres menig til kende??
Xmag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du spurgt producenten?

Det er vel hans produkt og derved ham der skal give tilladelse.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Producenten har sagt OK, det er i forhold til dansk lovgivning etc jeg tænker på om det er OK.

Xmag.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Der er noget der hedder om-emballering. Det er noget man som sådan godt må.
Jeg kan dog svagt huske at der er nogle regler omkring hvornår og hvordan man må, når det f.eks. er fødevarer, medicinalprodukter m.m. - men det er set i lyset af hvis tingene decideret kommer over i en anden emballage; f.eks. ved at hælde cremen over i nogle nye flasker.

Men når du blot skifter etiketten ud - og producenten har givet lov til det - så burde det ikke være et problem. Det er jo præcist det som sådan nogle som os gør ved kildevand med logo-etiketter på. Det er jo ikke fordi de kildevand er anderledes end dem man finder i butikkerne med producentes rigtige etiket på. Vi har blot fået lov til at sætte en anden etiket på af producenten, som så leverer kildevandene blanke. Men der er selvfølgelig nogle regler omkring hvad der skal stå på etiketten, men det er fra fødevarestyrelsen af - men det er nogenlunde det samme som står på producentens originale etiket.

Så med en skriftlig tilladelse fra producenten, så burde det ikke være et problem - i og med at du ikke fysisk flytter indholdet over i en anden emballage, men blot skilter etiketten ud.

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 83
Fra  Emballage Bureauet Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

lige en tanke...

Produktansvaret flytter vel ejerskab i og med at du bliver "afsender". Tjek lige dette kontra din produktansvarsforsikring med dit forsikringsselskab.

Måske kunne det være en idé at bibeholde producentens navn på etiketten.

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken var at der på emballage og dåsen står hvem der har produceret cremen.
Så mon ikke ansvaret stadig er producentens??

Men god pointe :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den der markedsfører produktet har ansvaret. Det er de gældende regler i EU.

Hvis det er et produkt der er produceret udenfor EU, så skal du være meget påpasselig.

Du kan læse mere om Mærkningsbekendtgørelsen på Miljøstyrelsens hjemmeside.

Og pas nu på med, at du ikke er på vej til at markedsføre et produkt som faktisk i DK er et lægemiddel og kræver recept, for så får du seriøst fingrene i klemme. Grunden til at jeg skriver dette er, at mange gerne vil tjene hurtige penge på AKNE cremer produceret udenfor EU og de har ingen forstand på hvad de har med at gøre. Og bliver det opdaget, så får man en bøde der er til at tage og føle på samtidig med at ALT skal trækkes tilbage.

Men god vind.

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)