Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af engodsag.dk

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Glenn Kibsgaard:

Lad os holde lidt fast i vores jule-karma hjerter lidt endnu og tænke på, at vedkommende var iværksætter ligesom os selv og troede på en ide.

Ideen blev til en virksomhed og virksomheden havde så meget nyhedsværdi at det blev en PR-succes, og faktisk en god succes på hjemmefronten.

Trist at den ikke var bæredygtig i længden.

Jeg tager hatten af for projektet og manden bag.

5 karma stjerne til personen her fra Star

 

Det kan jeg slet ikke følge dig i. Investorerne har tabt mange flere penge end der er brugt på velgørenhed. Når investorer taber penge, så går det også ud over dig og mig. Det gode ved finanskrisen er at det er sunde virksomheder der overlever og de nye virksomheder der starter op er lavet på baggrund af realistiske budgetter og/eller opsparede penge.

Hej Nicolaj.

Jeg vil gerne gør dig opmærksom på, at jeg skriver om ideen og iværksætterens drive, og intet af det relatere til det du skriver Smile

Men jeg er helt enig i det du skriver ang. finanskrisen og derefter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg ser først denne tråd nu og kan ikke svare på vegne af engodsag.dk i det sidste 1½ år, hvor jeg ikke længere var i projektet. Og dermed ikke en del af internationaliseringen.

Men jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg udelukkende startede projektet for at gøre en forskel. Hvorfor var vi et firma? Fordi det dengang var umuligt at få finansieret ideen fra fonde, offentlige midler etc. Derfor var vi nødt til at hente kapital på den måde, og de krævede, at vi lavede et aps.

Om vi selv tjente fedt på det? Min løn var 35.000 kr./måned, da jeg var chef for 10 mand. Læg i det hvad I vil - jeg tænker ikke, at det er at tjene fedt på det :-) Og der blev aldrig trukket penge ud til ejere eller investorer.

Nedskrivninger og afskrivninger skyldes i begge tilfælde softwareudvikling.
Alle organisationer har fået samtlige penge, de havde til gode. Derfor bryder jeg mig ikke om, at en bruger mener, at "organisationerne ikke får deres penge som aftalt". Husk venligst at tjekke fakta, ikke?

En anden bruger skriver, at vi har ødelagt mange gode relationer igennem tiden? Tjah i min tid havde vi samarbejde med over 1000 e-butikker, som alle var glade for samarbejdet og med næsten fra starten. Så heller ikke den påstand kan jeg følge.

Men som sagt: Jeg trådte ud i slutningen af 2008 af projektet, så hverken konkurs, internationalisering etc. kan jeg tale med om. Jeg kender naturligvis lidt af historien fra medarbejderne, men ingen er blevet snydt for penge - især da ikke organisationerne!

Regnskabstallene er jo historie - dog kan jeg fornemme, at en bruger er msitænkelig ved indtægten på ca. 2,7 mio kr. fra reklame. Det er såmænd slet ikke odiøst. Det er salg af reklamer på website, i nyhedsbreve etc. - penge der, som det tydeligt fremgik på website og af regnskaber, ikke var donationspligtige. Det var "kun" indtægterne via e-handel.

I mit stille sind er jeg, når jeg ser tilbage på tiden med projektet, stolt over vi fik indsamlet over 5 mio. kr. til velgørenhed i min tid. For en lang mindre investering. Men det er fair med folks meninger, og hvordan folkene sidenhen fik formøblet en investering på 10 mio. kr. tør jeg ikke byde ind på :-) Finanskrise var vist undskyldningen? :-)

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)