Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af engodsag.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, super trist at det lukker...

Der er jo nok flere grunde til denne lukning, men er sikker på at der ikke er flyttet penge ud af selskabet! Nedskrivninger kan komme mange steder fra - i dette tilfælde tror jeg at det er Deres software der er nedskrevet pga at det nok ikke har virket optimalt.

Tror nu at det bliver svært at starte noget lignende op i fremtiden eftersom den "gamle" Ledelsen i EGS gennem tiden har ødelagt mange gode realationer, og hvem gider dette igen hvis ikke organisationerne får Deres penge som aftalt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker ikke deres præcise tal, men jeg har løbende fulgt med i deres regnskaber. Og jeg har aldrig kunne få deres omsætning til at hænge sammen med antallet af ansatte. Umiddelbart ville jeg tro at strategien med internationalisering, blev lagt fordi man indså at man ikke kunne få dækket sine omkostninger, så længe man kun var på det danske marked. Da så udlandssucces udbliv var der ikke andet at gøre end at lukke biksen.

Jeg har altid haft et lidt ambivalent forhold til engodsag, på den ene side skaffede de en masse penge til velgørende organisationer (hvilket er mere end jeg kan prale af at havde bidraget med), men på den side, har jeg altid haft lidt svært ved at de tjente penge på det!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst og set de indlæg her - !men uden at være lægmand - så kunne man vel sammefatte det som følger:

Epilog:
Det var En God Sag! - og det kunne blive en god sag!

Cool

scanboat.com / Per Krabbe
Husk altid:
Er der noget der er for godt til at være sandt - så er det - det nok ikke, sandt altså....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os holde lidt fast i vores jule-karma hjerter lidt endnu og tænke på, at vedkommende var iværksætter ligesom os selv og troede på en ide.

Ideen blev til en virksomhed og virksomheden havde så meget nyhedsværdi at det blev en PR-succes, og faktisk en god succes på hjemmefronten.

Trist at den ikke var bæredygtig i længden.

Jeg tager hatten af for projektet og manden bag.

5 karma stjerne til personen her fra Star

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Kibsgaard:

Lad os holde lidt fast i vores jule-karma hjerter lidt endnu og tænke på, at vedkommende var iværksætter ligesom os selv og troede på en ide.

Ideen blev til en virksomhed og virksomheden havde så meget nyhedsværdi at det blev en PR-succes, og faktisk en god succes på hjemmefronten.

Trist at den ikke var bæredygtig i længden.

Jeg tager hatten af for projektet og manden bag.

5 karma stjerne til personen her fra Star

 

Det kan jeg slet ikke følge dig i. Investorerne har tabt mange flere penge end der er brugt på velgørenhed. Når investorer taber penge, så går det også ud over dig og mig. Det gode ved finanskrisen er at det er sunde virksomheder der overlever og de nye virksomheder der starter op er lavet på baggrund af realistiske budgetter og/eller opsparede penge.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

men på den side, har jeg altid haft lidt svært ved at de tjente penge på det!

Det gjorde de så heller ikke i længdenWink Men det er lidt det samme som dengang min kone troede at Jørgen Poulsen arbejdede som frivillig hos Røde Kors Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fulgt lidt i ENGODSAG fra start af, hvor jeg også undrede mig lidt over velgørenhedsvirksomhed med indtjening for øje. Jeg har blandt andet været til et større arrangement de stod bag, hvor blandt andet Christian Stadil snakkede - Han var forresten med i bestyrelsen.

ENGODSAG er startet af to ildsjæle som virkelig troede på ideen. De så på velgørenhed på en ny måde, og ville have win-situationer for alle parter, inklusiv dem selv. De var helt ærlige omkring det. Jeg har stor respekt for den virksomhed de bankede op, og jeg er sikker på at de har været med til at starte en omvæltning indenfor velgørenhed, hvor det rent faktisk er OK at tjene penge på at være god og gøre godt.

Om der er investorer der har tabt penge, lukningen er sket som den skulle osv. skal jeg ikke kunne sige, men jeg har respekt for den forretning de trods alt bankede op. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
Men det er lidt det samme som dengang min kone troede at Jørgen Poulsen arbejdede som frivillig hos Røde Kors Smile

Smile Smile Smile

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert var ideen tænkt god - men da den var ikke bæredygtig. Så det var ikke nogen god ide alligevel.

Iværksætter eller ej - det drejer sig om at det er en forretning - enten en non profit bærende forretning eller en der tjener penge til overlevelse og udvikling.

Per Krabbe

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærgerligt for et ellers spændende koncept, men et regnskab lyver desværre ikke :-) En God Sag har været darlings i medierne og der har da også været  masser af gode historier i deres forretning. Er der ikke nogle andre, hvis koncept minder om deres?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)