Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med formel i Excel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg trænger lidt hjælp med en formel i Excel. Jeg har Excel fra office 2007 og har lavet en resultat budget på ett "sheet"

Der har jeg lavet salg opdelet på flere forskællige poster. Sig tex.

Salg A xxx.xxx kr.

Salg B xxx.xxx Kr.

På samme dokument men under et eget "sheet" har jeg lavet beregnings formler for de forskællige salgstypene tex. A (salgspris * 100 st) og får så summan som jeg manuellt har overforet til "sheetet" med selve resultat budgeten.

Så til mit spørgsmål, hvordan legger jeg ind formeln i resultatbudgeten så at den selv retter beløbet hvis jeg på "beregnings sheetet" ændrer fra 100 til tex 150 st?

Huf, det var lige lidt svært at formulere spørgsmålet på mit hoby dansk, men hvordan får jeg formeln at virke i mellen de forskællige sheetsen?

 

Sig at resultatbudget (sheet 1) feltet er E6 og den skal hente summan af felt I10 fra sheet 2 hvordan ville formels se ud?

Håber at det er muligt for ellers kan jeg jo altid lave det hele under 1 sheet, men jeg synes det er mere overskueligt at have det på 2 sheets.

 

// Tompa

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan send det til remy@680.dk så skal jeg se på det for dig.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det bare er at overføre et felt fra den ene side til den anden kan du bruge ='sheet 2'!I10

Du kan altid bare taste = og herefter trykke hvor du vil hente data fra.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, mange tak, det var lige det jeg havde brug for.

Hav en super dag Big Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)