Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af fragtfirma - GLS, DPD eller Post

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvorfor prøver i ikke hos DVS de køre også fragtmandskørsel, iøvrigt har de nogle meget fornuftige priser.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring med GLS er at de fakturede mig for en masse navneetikketter som var med forkert adresse, faktisk en mand i Tårstrup vi slet ikke kender. (det er på ingen måde i nærheden, ej heller navnelighed). Vi skændes stadig om de 1500 kr som de mener vi skylder for mærkater med en fremmed mands adresse som afsender.

Vores område GLS mand er sød og virkelig god til det han gør.  Han kan ikke opveje de 3 gange har jeg leveret til en Århus for så pludselig at finde ud af den vej ikke findes. (siger GLS 4. gang)

De prøvede 2 gange at levere til hende, på 4. sal og jeg ved hun var hjemme for det var intensiv kommunikation der gjorde vi vidste hvornår han havde været der, og stadig fandtes en meget stor vej i Århus pludselig ikke.

Vi er skiftet til postdanmark, og der er træfsikkehed og kunderne kan godt lide det er lige på posthuset de kender. De skal så ikke rende og ringe rundt for at få deres pakke.

Jeg ville klart vælge PostDK da de virker som dem der får fleste pakker frem og i et stykke.

Bare en note herfra.

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge GLS - prisen er klart den bedste. Har ligeledes meget gode erfarringer med Pakkeshop. Der er mere end 500 pakkeshops og du får en sms og e-mail service, hvor modtager får besked om at pakken er klar til afhentning.

Vi lægger i dag valget af transportør ud til vores kunder og erfarringerne siger mig at privatpersoner typisk vælger PD - primært grundet manglende kendskab til Pakkeshop - firma ( ikke webshops ) kunder GLS. Blandt de webshops vi servicerer vælger hovedparten PD, men for 2010 er der flere som har valgt at skifte til GLS. 

Vi tilbyder ikke DPD og har tidligere haft så dårlige erfarringer - 4 år siden, at vi aldrig vil overveje at indgå samarbejde med dem. 

Håber det hjælper dig lidt, men du kan jo tilbyde mere end en transportør på din webshop og evt differentiere priserne så de vælger den transportør du foretrækker.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nees:

Vi  i Illux.dk sender også rigtig store og lette pakker. Vi har overvejet fragtfirma rigtig mange gange, men det ender altid med at bliver hos post danmark. Jeg tjekkede det for et år siden og der var post danmark billigst for os.

Jeg mener også at GLS har en volumetillæg eller en volumeberegning. Jeg kunne heller ikke se det fra starten, men efter at jeg ringede til dem mener jeg altså at der var en eller form for tillæg på store pakker.

Ja, men ikke på de enkeltwe pakker - pakken må være maks. 300 målt på denne måde: dybde+bredde+dybde+bredde (asltså rundt om pakken) + længden.. er den større end dette, er det 80 kr i volume tillæg.. Men det synes jeg ikke er specielt meget, hos dhl gav vi 150 kr i volumetillæg, + at selve pakkens pris blev volumeberegnet, så det var oftest mere. Men vi har lavet en aftale med vores palle-fragtfirma, at de har en fast pris for de store pakker, fx kassefyld eller store ruller bobleplast, så de helt store pakker vil vi sende med fragtfirmaet.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

Vi lægger i dag valget af transportør ud til vores kunder og erfarringerne siger mig at privatpersoner typisk vælger PD - primært grundet manglende kendskab til Pakkeshop - firma ( ikke webshops ) kunder GLS. Blandt de webshops vi servicerer vælger hovedparten PD, men for 2010 er der flere som har valgt at skifte til GLS. 

Vi har meget få private, så dem er jeg næsten lidt ligeglad med.. ej selvfølgelig ikke ligeglad, men det er virksomhederne jeg helst vil please (her under selvfølgelig også dem der har webshop som sidebeskæftigelse).

Mht at vælge to, synes jeg stadig, det bliver noget mere bøvlet - vi ville ikke have lige så mange pakker, så priserne ville blive højere -  og i forvejen kommer der to og henter hos os, en der henter paller og en der henter pakker - og tre afhentninger ville være lidt irritationsmoment tror jeg + det ville tage ekstra tid at skifte mellem de forskellige pakkeseddelsprogrammer + der ville være større sandsynlighed for at lave fejl i ordren, hvis man kom til at sende med den forkerte.

Umiddelbart lyder flest til at være for posten - men er bare lidt muggen over, at deres pakker kan være så dyre, sammenlignet med de andre! Det er faktisk dobbelt priser på alle pakker over 20 kilo + volumeberegning. Vores postsælger siger, det er pga., de har flere udgifter i forhold til levering, da de har flere pakker til private end de andre. Men når vi kunne sende dem for under halvpris med dhl og det var samme post der kørte med dem, synes jeg det er noget fis! Jeg ved godt, at dhl selvfølgelig har meget, meget større mængder, men hvis vi kan få pakker på 0-1 kg for 18 kr hos dhl, må posten vel tjene hvad..3-5 kroner pr pakke? Så de har vel fået 13-15 kroner pr pakke fra dhl - og så skal de alligevel have 30 kr for samme pakke, hvis vi vælger at sende med dem igen..og det er kun pakker 0-1 kilo! Pakker der vejer mere, vil de have meget mere for. Jeg føler mig sq lidt snydt!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvorfor prøver i ikke hos DVS de køre også fragtmandskørsel, iøvrigt har de nogle meget fornuftige priser.

 

Undskyld der var naturligvis tale om DSV. 

Fordelen ved DVS er at de både tager små pakker og palle gods!  Men jeg kan godt høre man taler for døve høre her!!

 

Mvh

Ravn

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ravn:
Hvorfor prøver i ikke hos DVS de køre også fragtmandskørsel, iøvrigt har de nogle meget fornuftige priser.

 

Fordelen ved DVS er at de både tager små pakker og palle gods!  Men jeg kan godt høre man taler for døve høre her!!

Du må undskylde, at jeg ikke fik svaret dig.
Umiddelbart virker det for mig som om, at dpd, posten og gls er stærkest på pakkemarkedet. Jeg tror aldrig, jeg har fået en eneste pakke leveret med noget der hed dsv og jeg kender heller ikke nogen, der bruger dem.

Endvidere har jeg det indtryk, at dem der er gode til paller, som regel ikke er gode til pakker - enten på prisen eller omdelingen af dem.
I årenes løb har vi fået mange henvendelser fra forskellige fragtmænd, der er jo nok at tage af, men de har aldrig kunnet være gode til begge dele.
Vi er lige midt i den allertravleste juletid, så for at sige det som det er, vil jeg ikke bruge tid på at indhente flere tilbud nu, vi bliver nød til at tage en beslutning, så vi kan få det sat i gang nu og ikke står uden speditør efter juleferien.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
med noget der hed dsv

Ja Ravn, hvad ligner det at bringe et lille "inferiørt" selskab i spil!!Big Smile

Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tongue Tied

Henrik Krogh:

Jakodan:
med noget der hed dsv

Ja Ravn, hvad ligner det at bringe et lille "inferiørt" selskab i spil!!Big Smile

Henrik

Ha ha Henrik

Men spart du hellere dine krafter for jeg tvivler på nogen forstår dig her Tongue Tied

Skal du iøvrigt kalde mit lille selskab inferiørt?  men hvad ved du også om DSV når du bor i det store udland, de er jo slet ikke kend udenfor landets grænser Stick out tongue

Mvh

Ravn

 

Hilsen

Ravn 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tongue Tied

Henrik Krogh:

Jakodan:
med noget der hed dsv

Ja Ravn, hvad ligner det at bringe et lille "inferiørt" selskab i spil!!Big Smile

Henrik

 

Ha ha Henrik

Men spart du hellere dine krafter for jeg tvivler på nogen forstår dig her Tongue Tied

Skal du iøvrigt kalde mit lille selskab inferiørt?  men hvad ved du også om DSV når du bor i det store udland, de er jo slet ikke kend udenfor landets grænser Stick out tongue

Mvh

Ravn 

 

Okay, så jeg er lidt til grin, fordi jeg ikke kender dem eller hvad?!  Sad

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)