Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af fragtfirma - GLS, DPD eller Post

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores ellers så supergode billige aftale med DHL udløber d. 1., da de ikke længere har domestic pakker, men nu kun kurer, udlandsk pakker osv. Jeg har derfor i denne uge haft møde med PostDanmark, GLS og DPD.. og jeg har ret svært ved at bestemme mig..

PostDanmark kører jo sådan set med vores DHL pakker i dag og det fungerer fint - Ikke ret mange pakker der bliver væk, folk kan hente på posthuset, de er flinke til at sætte pakken, hvis kunden ikke er hjemme osv. Men deres priser er væsentligt højere end de andres! I sær på de pakker som fylder en del men ikke vejer så meget, fx boblefolie og boblekuverter, hvilket vi jo sender rigtigt meget af.

GLS har den fordel, at de beregner ikke efter volumen, kun efter fysisk vægt, hvilket er et absolut plus med vores store, lette pakker.. De har deres pakkeshops, så vi kan få bygget ind i webshoppen, at folk selv kan vælge, hvilken pakkeshop de ønsker at hente i, ved at indtaste deres postnummer. Kunden kan vælge, at de må sætte pakken uden kvittering. To af vores leverandører bruger gls og her har jeg oplevet nogle gange efterhånden, at de ikke er så gode til at finde adresserne - vi har flere gange fået pakker retur med beskeden "ubekendt på adressen", selv om vi har sendt pakker til samme kunde med posten på samme adresse.

DPD har ok priser, men volumeberegner også. Der er lidt for mange gebyrer, fx ekstra betaling for pakke til ikke-brofaste øer (fx fanø). Men de går enormt meget op i sikkerheden, så vidt jeg har forstået og har videoovervågning af pakken over alt på lageret. Der er gpssendere i fragtmandens bil, så de altid kan tjekke, om han virkelig har været på adressen for at aflevere eller om det bare er noget han siger og deres kundeservice virker til at være super god. Men de har ikke posthus eller pakkeshop og er kunden ikke hjemme, får de postkort med pakkenr, som de skal gå ind på nettet for at skrive, hvornår de vil sørge for at være hjemme eller også skal de vælge et sted den må sættes - dvs ekstra lang leveringstid.

Hvem ville du vælge? Den billigste, den mest sikre, den som kunden bedst kender og føler sig tryg ved??
Vi sender måske 2 % til private, men mange af vores kunder er ikke på adressen, fx folk med webshop som har andet job i dagtimerne.

Kan ikke hitte ud af at lave en afstemning, så skriv venligst jeres svar her under .-)

(Puha det blev en lang smøre.. Tak fordi du gad at læse den :-))

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle vælge imellem de 3 måtte det ente blive DPD eller PD. Ene og alene pga deres høje leveringssikkerhed.

Du skal se på kundens behov, da en sur kunder, som er blevet sur pga et fragtselskab, måske ik vil handle hos jer i fremtiden. Så derfor er leveringssikkerhed alfa omega. Så koster det måske en smule mere, men det tjener i sikkert hjem på glade kunder i længden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Jeg er (en glad og tilfreds) kunde hos jer - bare for sikre, at der ikke er nogen, der tror jeg har skjulte motiver. Og jeg er en af de kunder, der ikke er hjemme om dagen.

Efter I skfitede leverandør, har jeg faktisk oplevet, at få en samlet ordre (som I har afsendt samlet) leveret over 2 dage - det blev jeg faktisk lidt forvirret over.

Mht. DPD:

Jeg er flyttet ind på en adresse, hvor der tidligere har været en anden virksomhed (lukket ca 1 1/2 år før jeg åbnede. Jeg har oplevet (inden for samme uge), at DPD ikke har kunnet aflevere en vare hos mig - fint nok, det er hvad der sker. DPD sender et brevkort, om at de har forsøgt at aflevere en pakke hos mig. Det er også helt fint, MEN - brevkortet var sendt til den tidligere virksomhed, og det betyder selvfølgelig at jeg smider det ud (postvæsenet skulle slet ikke have afleveret det til mig), og hvis der er nogen der har sendt varer til den tidligere lejer vil jeg under ingen omstændigheder modtage det. .

Til gengæld under det mig, at jeg ikke modtager forsendelser, som jeg forsøger at spore (jeg beder altid om T&T nummer, netop fordi jeg ikke er hjemme i dagtimerne). Resultater var, at jeg havde en forsendelse, der blev sendt retur til Sønderjyllan, og en, der var tæt på at blive sendt tilbege til Frankrig. Jeg fik varerne, men kun fordi, jeg brugte RIGTIG meget tid, både med DPD og mine leverandører. Jeg har sendt flere breve til DPD for at få en forklaring, og de er mødt med total 'radiotavshed', jeg har ikke en gang modtaget et kvitteringsbrev. Så DPD ville jeg aldrig væge.

Jeg  ved godt, at PostDanmark er udskælte, men det virker faktisk rigtig fint for mig - både når jeg sender, og når jeg modtager.

Mht. GLS: Jeg har oplevet et par gange, at de bare har 'dumpet' kasser midt i det hele (selv om der er gode muligheder for at sætte tingene i læ her), men det er nok mest et spørgsmål om den enkelte vognmand.

Det var bare mit  'indspark', jeg håber, at du kan bruge det til noget.

MVH & god weekend
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har haft 2 biler til at køre for gls indtil 1 november, så jeg kender dem lidt indefra, alle gls terminaler har også videoovervågning, gls bruger selvstændige vognmænd, og det kan både være godt og skidt, de tjener kun penge når pakken leveres, hvis der ingen er hjemme skal der smides en seddel ii postkassen hos kunden, men der er også en knap på scanneren der hedder fejlsorteret:-) og skal vognmanden ikke lige til din kundes område den dag, kan det jo være at den bliver fejlsorteret, de har ikke den samme leveringssikkerhed som PD. men siger man til kunden max 2 dages leveringstid tror jeg 99,9 % af pakkerne når frem,

jeg ved ikke hvor mange pakker du sender men kunne det være en ide at vælge danske fragtmænd til opgaven, jeg sender mest 1/2 og 1/1 paller men også lidt pakker, og det fungerer helt fint, men jeg ved ikke om de kan matche de andres priser på pakker.

Martin Mose

www.SeasonImport.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Mose:

Hej

Jeg har haft 2 biler til at køre for gls indtil 1 november, så jeg kender dem lidt indefra, alle gls terminaler har også videoovervågning, gls bruger selvstændige vognmænd, og det kan både være godt og skidt, de tjener kun penge når pakken leveres, hvis der ingen er hjemme skal der smides en seddel ii postkassen hos kunden, men der er også en knap på scanneren der hedder fejlsorteret:-) og skal vognmanden ikke lige til din kundes område den dag, kan det jo være at den bliver fejlsorteret, de har ikke den samme leveringssikkerhed som PD. men siger man til kunden max 2 dages leveringstid tror jeg 99,9 % af pakkerne når frem,

jeg ved ikke hvor mange pakker du sender men kunne det være en ide at vælge danske fragtmænd til opgaven, jeg sender mest 1/2 og 1/1 paller men også lidt pakker, og det fungerer helt fint, men jeg ved ikke om de kan matche de andres priser på pakker.

Martin Mose

www.SeasonImport.dk

Uh nej, Danske Fragtmænd ville jeg sldrig vælge til pakker - vi har haft en gang for 4-5 år siden og der var aldrig andet end bøvl - de tager ekstra betalinge for at gå op af trapper og for hvis det tager mere end 10 min. at aflevere pakken fx, det gør de andre ikke. Hvis fragtmanden kom ud og så at det var fx en villa, lagde de 45 kr på pakke på, for levering til private - også selv om det ikke var en privat. Og så hver gang vi fik regningen, skulle vil til at gå dem igennem for fejl, indsende kundernes cvrnr som bevis for at det ikke avr en privat osv. de er nok bedst til paller, tror jeg, ikke til bilpakker! Men til paller bruger vi Dachser - de har supergod kundeservice, flinke chauffører,  og der er aldrig problemer af nogen art med leveringen, og prisen er også helt fin.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det var bare mit  'indspark', jeg håber, at du kan bruge det til noget.

hej Kirsten, det kan jeg i hvertfald!

Mht at dine varer blev leveret over 2 dage, tror jeg desværre det kan ske med alle..
Vi brugte jo postdanmark tidligere og nu, hvor vi bruger dhl, bliver pakkerne hentet hos os af dhl og kørt til postens pakkecenter i Taulov.. derfra fungerer det nøjagtigt som før, det er posten der sorterer dem, sender dem videre i systemet, leverer dem osv. Så levering over to dage, tror jeg ikke har noget at gøre med, at vi har skiftet til dhl - for det må vlre posten der har sorteret forkert eller lign.

Hvis du helst vil have sendt med posten - er det så også, selv om du skal betale mere for pakken? Fx hvis forskellen var 35 eller 55 kroner?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Jeg er (som du jo ved) af dem, der har en webshop, og ikke er hjemme i dagtimerne. Og der er Postdanmark faktisk god - det fungerer fint med at hente pakker på posthuset, og når det gælder erhvervspakker, bliver de ofte sat ved døren.  Samtidig har vi et rigtig godt, velfungerende posthus, med gode parkeringsmuligheder og adgangsveje - man kan oven i købet låne en sækkevogn til at køre tingene ud med, hvis det er for stort eller tungt til at bære rundt påSmile 

Jeg har nogle få gange fået leveret erhverspakker, som skulle hentes direkte hos GLS i Tåstrup, og det er ikke nogen fornøjelse - dårlig plads, tit lange køer, og meget begrænsede parkeringsmuligheder.

Så jo, jeg ville godt betale lidt mere for at få det leveret med PostDanmark. Men det er nok en god ide, at give kunderne valgmuligheden - det er ikke særlig sjovt at skulle hente store, volumiøse pakker i den lokale Kvickly.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

For os er det ligemeget hvem du sender med - bare det kommer frem - og det er lækkert når tingene kommer dagen efter, da vi altid først får bestilt når vi opdager at vi mangler det.

Mht. fragten betyder det ikke noget om der er 20 kr. forskel - så længe det ikke er store forskelle.

Kan du ikke have to der afhenter - post dk og et fragtfirma - så kan du enten fordele pakkerne efter hvad der er billigst - eller om folk er der til afhentning i dagtimerne. Evt kunne du gøre således at kunden afkrydsede om de var der i dagtimerne til modtagelse af pakken.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Kan du ikke have to der afhenter - post dk og et fragtfirma - så kan du enten fordele pakkerne efter hvad der er billigst - eller om folk er der til afhentning i dagtimerne. Evt kunne du gøre således at kunden afkrydsede om de var der i dagtimerne til modtagelse af pakken.

Det er også noget vi har tænkt på - fx posten og gls..
Problemet er bare, at så er volumen af pakker jo ikke det samme og dermed får vi ikke samme priser som nu..
+ at vi så evt. skulle have to afhentninger hver dag og når vi er ved at pakke, skulle vi være logget på begge pakkeseddels-programmer, hvilket vel også gør risikoen for fejl pakninger større..

Helle, var der noget med at du var begyndt at have gls også? Hvis ja, hvordan fungerer det og hvad vælger kunderne?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi  i Illux.dk sender også rigtig store og lette pakker. Vi har overvejet fragtfirma rigtig mange gange, men det ender altid med at bliver hos post danmark. Jeg tjekkede det for et år siden og der var post danmark billigst for os.

Jeg mener også at GLS har en volumetillæg eller en volumeberegning. Jeg kunne heller ikke se det fra starten, men efter at jeg ringede til dem mener jeg altså at der var en eller form for tillæg på store pakker.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)