Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. kørsel og telefon og internet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Er der nogle der kan forklare mig, hvorledes jeg skal forholde mig til udgifter til kørsel, telefon og internet ifm. med egen virksomhed?

Jeg har aldrig haft behov for at køre meget i min private bil i forbindelse med min virksomhed, og ej heller telefon. Men det har jeg nu.

En af mine bekendte blev dog engang pålagt af SKAT at betale 17.000 kr tilbage. På trods af, at han havde kørebogen i orden osv. Vil det virkelig sige, at jeg ikke må give mig selv kilometerpenge, for alle de kilometer jeg kører i firmaregi? Det kan da næsten ikke passe.

Ydermere vil jeg gerne høre, hvordan reglerne er ang. telefon og internet. Må jeg ukritisk lade firmaet betale både telefon og internet - jeg kan nok ikke fraskrive mig, at både internet og telefon sporadisk vil blive brugt til aktiviteter, der ikke 100% er firmarelateret.

Mange tak på forhånd... og nårh ja, nogle der kender en god, billig og fair revisor med rigtig godt kendskab til alle finurlighederne for ApS og A/S'er?

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KPM,

Jeg kan ikke kommenterer på sagen ang. din bekendt, da du ikke skriver hvorfor at skat underkendte hans kørselgodtgørelse.

Du kan som udgangspunkt godt udbetale kørselgodtgørelse hvis du bruger din private bil i virksomheden. Nuværende sats og i 2010 er for de første km op til 20.000 km 3,56kr pr. km og alle kilometer over 1,90 kr.. Der er dog også nogle krav til dette, lad mig henvise til http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse.htm . En side der beskriver det hele meget godt. Hertil kan det nævnes at det måske kunne betale sig at få bilen ind i selskabet, og du på denne måde får fri bil til rådighed og beskattet af denne. Ved at gøre det sådan kan du trække omkostninger fra til benzin, reparation mv. fra i selskabet. Det kræver dog en konkret vurdering hvilket denne beregner kan hjælpe dig med: http://www.tax.dk/beregn/firmabil-koerselsgodtgoerelse-2010/ .

Du kan ikke ukritisk lade virksomheden betale telefon og internet, da du som udgangspunkt skal beskattes af fri telefon. I 2010 kommer der dog multimedieskatten, hvilken du ikke kan have undgået at høre om :=) Det vil betyde at du vil blive beskattet af 3.000 kr årligt svarende til ca. 1.250kr efter skat hvis du ikke betaler topskat, og ca. 1.700kr. hvis du gør. Dette er peanuts i forhold til at du både kan få fri telefon, internet (Home trio inkl. bredbånd, telefoni og kabeltv), bærbar computer og lign..

Hvor holder du til i landet? Hvis du holder til omkring sjælland, vil jeg helt klart kunne hjælpe dig med at finde en revisor. Du kan bare smide en privat besked.

 

Steffen

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu kender vi jo ikke nærmere til kørselspengesagen.

Dog har jeg da oplevet et par gange, at der i "hovedaktionærselskaber"hvor formalia mv. ikke var i orden

blev "statueret maskeret udbytte"!

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedrørende kørselsgodtgørelse som selvstændig skal det bemærkes, at der er skærpede krav til kørebog m.v., hvorfor denne overhovedet ikke må kunne angribes. Hvis der er de mindste uoverensstemmelser i angivelse kilometre, destination og formål, slår SKAT til med det samme. Det er en af SKAT's "kæpheste", idet der er tale om en skattefri godtgørelse for modtageren.

Hilsen

Tonny Skov Pedersen.

Vedr. en revisor, er du velkommen til at kontakte mig over hjemmesiden www.erhvervs-consult.dk.

 

 

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

tak for det gode svar.

Lad mig lige forstå det korrekt: jeg SKAL betale medieskat, da min private bærbare bliver brugt i firmaet, og min private telefon bliver brugt i firmaet. Samtidig bliver mobilregningerne og regningen fra tdc (på BÅDE tv og internet???) betalt af firmaet.

Mediaskatten gør så, at alt ovenstående kan køres 100% over firmaet? Eller er det misforstået?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja.....korrekt forstået!

/peter

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Ja ok - flere vise mænd - så også tak til dig :)

Jeg vil forsøge at finde noget mere tekst om den medieskat - så jeg forstår den 100%.

Men for at jeg har noget at sammenligne med, hvordan ville tingene så se ud, hvis den ikke var indført?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Skat har udgivet en meget inforformativ pjece angående mm-skatten!

Prøv at søge på andre tråde her på Amino vedr. mm-skatten....der henvises til pjecen.

Vel det samme......ikke efter nugældende lovgivning...men i praksis det samme!

/peter

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket. Jeg betaler min multimedieskat, og kører alle udgifter til telefon (hardware og abonnement) og internet over virksomheden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)