Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsfond - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte en investeringsfond i Norden som skal investere i vedvarende energiprojekter i Sydeuropa, hvor jeg ser en stor potentiale mht. tilskuds ordninger og feed-in tariffer.

Hvor finder jeg oplysninger om lovgivningen på Investeringsfond området?

Hvordan skal man betragte investeringsfonden - som et holding selskab som ejer projekterne i udlandet, som en slags bank-agtigt foretagende hvor man låner penge ud eller? Er investeringsfonderne underlagt Selskabsloven?

Da investorerne kommer fra Norden, det giver tryghed at investeringsfonden er et dansk selskab - men kan det godt være hindring for investeringerne derned, fordi lovgivningen mht. for eskempel køb af land fra udenlandske statsbørgere kan være indviklet? Er der fordele med at vælge en virksomheds form som tillader etablering af datterselskaber i udlandet?

Hvis I har links til noget godt læsestof på nettet om emnet, vil jeg meget gerne høre om det.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder som en spændende forretningsmodel. Det er helt sikkert et marked der er på vej op, men netop derfor har andre investeringsfonde/investeringsvirksomheder også fået øje på dette område - Der bliver derfor nok lidt konkurrence.

Umiddelbart, så vil jeg foreslå dig at lave nogle søgninger på nettet, og samtidig tage kontakt til en advokat som har kendskab til dette område. Investeringsfonde/kapitalfonde, har jo til tider været udskæld i pressen, så det er vigtigt i forholdene er i orden.

Skal du igang med en investeringsfond, får du/I sikkert brug for nogle arbejdssomme bestyrelsesmedlemmer/partnere. Hvis du er interesseret i et høre mere, så send mig en e-mail på tm@virksomhedsguide.net, og jeg fremsender cv/profil. Jeg har flere års erfaring med strategisk virksomhedsudvikling og topledelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)