Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To telefoner til enkeltmandsvirksomhed

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aggebo-Jørgensen

Jeg er ikke klar over, hvad der får dig til at tale om "multimediebeskatning" og "reel begrundelse".
Jeg spørger ikke til, hvordan jeg kan slippe for hverken den ene eller anden form for beskatning.

Jeg forstår ikke, hvad du mener med sætningen "tvivlsomt at SKAT vil omgøre inddragelse af to mobiltelefoner selv uden reel begrundelse?" Mener du dermed, at det er muligt, at SKAT vil afvise fradrag for et firmas anskaffelse af to telefoner, hvis den ene bruges privat?


Og jeg forstår heller ikke, hvad du mener med sidste sætning: "Hvis der er andre Amino-brugere som har lignende problemer med multimediebeskatningen"

Jeg har INGEN problemer med multimediebeskatningen.

Mange venlige hilsner

Lisbeth Scharling

Fra Roskilde, Køge, Ringsted
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth.

Min bemærkning er ikke henvendt til dig specifikt, men til alle andre som læser tråden. Det virker måske lidt "skatte-teknisk" men jeg synes det er vigtig fordi der er mange andre som bruger disse indlæg som rådgivningskilde.

Det er korrekt i din situation at du kun skal beskattes kr. 3000 dog er dette ikke hovedreglen.

Tag nu f.eks. en familie hvor den ene i familien er selvstændigt erhvervsdrivende. Hvis der ingen begrænsning var i loven kunne man blot overdrage alle telefoner til virksomheden og lade den erhvervsdrivende blive beskattet kr. 3.000. Det er her loven går ind og siger at der skal være en "reel begrundelse". Hvis der ingen reel begrundelse er, skal den erhvervsdrivende både beskattes kr. 3.000 af den første telefon, men også af markedsværdien for de øvrige multimedier som er stillet til rådighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...Aggebo-Jørgensen!

Jeg forstår stadig ikke, hvad du siger?

Hvis det er en privat telefon, har den logisk nok ikke noget med virksomheden at gøre.....og hvad så?

Hvor er problemet?

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hvor er problemet?

Der er vel ikke noget problem? Aggebo-Jørgensen har supplerer blot med reglerne om hvordan det forholder sig, hvis man nu valgte at lade firmaet betale for flere mobiltelefoner.

Henrik

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du ikke bare få en skype telefon med det extra nummer, skype kan også vidrestille indgående opkald og den er ikke særlig dyr.

vh preben

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Aggebo-Jørgensen, Regnskab & Økonomi:

Dog synes jeg at det skal bemærkes at belægget for at at man kan "slippe" med multimediebeskatning og samtidig inddrage begge telefoner i virksomheden er at der findes "en reel begrundelse" herfor. Den reelle begrundelse er her at brugeren vil undgå opkald fra kunder i fritiden.

Hvis der imidlertid ikke havde været en reel begrundelse for den ekstra telefon ville der skulle svares skat af markedsværdien af de ekstra telefon. Hvordan praksis vil udmønte sig mht. "flere af samme gode" vides dog ikke endnu, men for sevstændiges vedkomne er det nok tvivlsomt at SKAT vil omgøre inddragelse af to mobiltelefoner selv uden reel begrundelse?

Hvis der er andre Amino-brugere som har lignende problemer med multimediebeskatningen anbefales at gennemse SKATs pjece: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

 

Ikke helt rigtigt. Afgørende er at telefoner og andre goder under multimedieskatten har en relevans til virksomheden. Det betyder at man ikke kan lade børnenes eller ægtefællens telefon finansiere over multimedieskatten hvis de ikke har nogle relationer til virksomheden. I det tilfælde taler vi ikke om markedsværdibeskatning men mangl. fradragsret. Er der tale om et selskab vil de faktiske udgifter samtidig blive anset for maskeret udlodning. 

Men at en virksomhedsindehaver har 2-4 telefoner under multimedieskatten er ikke et problem forudsat at de alle også anvendes i virksomheden.

   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det betyder at man ikke kan lade børnenes eller ægtefællens telefon finansiere over multimedieskatten hvis de ikke har nogle relationer til virksomheden. I det tilfælde taler vi ikke om markedsværdibeskatning men mangl. fradragsret.

Det er så i modstrid med SKAT's vejledning om multimediebeskatning, som netop peger på, at der i dette tilfælde vil ske markedsværdibeskatning!Huh?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis det forholder sig, som Bent skriver, så kan jeg følge logikken......!

Det som Aggebo Jørgensen skriver virker ikke logisk, selvom det er i modstrid med bejledningen.

 

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Skattekonsulenterne:
Det betyder at man ikke kan lade børnenes eller ægtefællens telefon finansiere over multimedieskatten hvis de ikke har nogle relationer til virksomheden. I det tilfælde taler vi ikke om markedsværdibeskatning men mangl. fradragsret.

Det er så i modstrid med SKAT's vejledning om multimediebeskatning, som netop peger på, at der i dette tilfælde vil ske markedsværdibeskatning!Huh?

Henrik

Det er det vel ikke. Vejledningen beskriver jo de regler som gælder for lønmodtagere og forholder sig ikke til dette spørgsmål i afsnittet om selvstændigt erhvervsdrivende.

Hvad er iøvrigt markedsværdien af sådan en telefon. Det er jo de faktiske udgifter. For den selvstændige erhvervsdrivende vil virkningen være at der ikke opnås fradrag for udgifterne (det er beløbsmæssigt to sider af samme som jeg ser det).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus C.
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan købe telefoner med 2 simkort i Kina, hvor man kan skifte i menuen, hvilket simkort der er aktivt. Det kan også lade sig gøre med en alm. telefon, men kan købe en sokkel, hvor man skære chippen i 2 simkort ud og sætter dem i en sokkel (ligesom et alm. simkort) Det virker, men er ikke 100 % driftsikkert i forhold til Kina telefonen. 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)