Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To telefoner til enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klart mene du kan købe begge som erhvervsabonnement og betale dem gennem firmaet så længe du husker at beskatte dig selv for fri telefon. 3000 kr. som du selv skriver.

Men giv dog lige revisoren et kald. Jeg er kun 99% sikker (næsten 100, men vil ikke bilde dig noget ind)

Jeg ville dog ikke betænke mig men bare gøre detBig Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

John, hvis du har ret bekræfter du det, jeg selv fornemmer er fakta. Må vist hellere tage et opkald til skat og tjekke.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth! 

Jeg kan godt forstå dig i dit problem, har det samme :D

Det jeg gjorde var at jeg gik ned til sonofon(TElenor) og bad dem om to abbonamenter, det ene til 499 ex moms med fri tale sms osv.

Og så et til 299, som jeg bruger privat, og jeg har ingen problemer med det og mine regninger for begge telefoner overskrider ikke de 1000 om måneden med mindre jeg ringer til udlandet, og de er meget sammenarbejdsvillige når man køber meget hos dem, kan kun anbefales!

 

Hilsner

Jakub Slusarek

The Bike Man I/S 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Harryhoe, tror du har ret i det med lige at ringe til revisoren! Eller skattefar. :-)

Det slog mig bare i dag, at der næppe kan være den vilde ekstra udgift på at have to.

Tak for indspark!

 

mvh. Lisbeth Scharling

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth

Du kan trække HELE  telefonregningen fra i din virksomhed og du bliver beskattet af 3000,- pr. år. Dvs. det koster dig et sted imellem 1.200 og 1.700 pr. år i skat.

Multimediebeskatningen dækker jo også for brug af pc og adgang til internet i hjemmet. Betaler dit firma for det?

Anne-Marie

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Du fratrækker begge telefoner, internetadgang m.v. i virksomheden og bliver så beskattet af de 3.000 kr. hvorved du kan tillade dig at bruge det privat også.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Roskilde, Køge, Ringsted
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.  Hermed mit første indlægAmino.

Jeg er også enig i denne konklusion

Dog synes jeg at det skal bemærkes at belægget for at at man kan "slippe" med multimediebeskatning og samtidig inddrage begge telefoner i virksomheden er at der findes "en reel begrundelse" herfor. Den reelle begrundelse er her at brugeren vil undgå opkald fra kunder i fritiden.

Hvis der imidlertid ikke havde været en reel begrundelse for den ekstra telefon ville der skulle svares skat af markedsværdien af de ekstra telefon. Hvordan praksis vil udmønte sig mht. "flere af samme gode" vides dog ikke endnu, men for sevstændiges vedkomne er det nok tvivlsomt at SKAT vil omgøre inddragelse af to mobiltelefoner selv uden reel begrundelse?

Hvis der er andre Amino-brugere som har lignende problemer med multimediebeskatningen anbefales at gennemse SKATs pjece: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...Aggebo-Jørgensen!

Er ikke lige helt med.....hvad er det helt præcis, som du vil sige med dit indlæg?

/peter

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også lige være opmærksom på at ikke alle teleselskaber accepterer at du bruger et almindeligt abonnement til erhverv.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du er bedst tjent med at have dem, som privatabonnementer. På privat har du en bindingsperiode på 6 måneder, hvorimod hvis du tager det præcis samme abonnement på erhvervsvilkår, så er du bundet i 12 måneder. Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet kontaktet fordi de har brugt deres privatabonnement til erhverv. Jeg ved heller ikke helt hvordan teleselskaberne skulle opdage det? Det er jo ikke sådan at de sidder og hører med på linjen ;-)

Derudover skal du være opmærksom på at du på Tale XL bliver opkrævet opkaldsafgift. Skal du herudover have telefon med koster abonnementet ikke 299, men 399.

Hvis du bruger din telefon så meget at du vil have fra tale, ja så skal du nok også regne med at du kommer til at bruge 100 kr i opkaldsafgift - og så er du oppe på 499 - og så kan du lige så godt tage Tale og fri sms XXL hvor der ikke er opkaldsafgift, og tilmed er gratis sms ;)

Hvis du er glad for Telenor vil jeg anbefale dig at kigge ned i din lokale telenor butik - de ved alt om hvad der kan betale sig ;-)

Mht. multimedieskat har jeg læst guiden fra skat og når du skiller det ad på den måde du gør, så kan du jo argumentere for den ene telefon ikke bruges privat, således det kun er den ene af dem der indgår i multimedieskatten, og derfor kan jeg ikke forstå at du skal beskattes yderligere fordi du har to telefoner - men du kommer helt sikkert ikke ud over multimedieskatten.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)