Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer tilbageholdt af toldmyndigheder i Kina

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan produkterne kommer på markedet. Distributøren er nødt til at overholde sin aftale med mærke-ejeren, og om distributøren er kinesisk eller amerikansk er ligegyldigt, da konsekvensen er at markedet vil være ødelagt for andre distributører (ikke kun i EU).

Jeg har eksempelvis haft kontakt med Victorinox i Polen, og fik at vide, at de ikke måtte sælge til Danmark, da det ville ødelægge markedet for den danske distributør. Dette sker over hele Verden. Du har ret i at det ikke er ulovligt for eksempelvis Victorinox distributøren i Polen at sælge til Danmark, men en sådan handel vil aldrig komme til at ske pga. de konsekvenser det vil medføre for distributøren

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan produkterne kommer på markedet. Distributøren er nødt til at overholde sin aftale med mærke-ejeren, og om distributøren er kinesisk eller amerikansk er ligegyldigt, da konsekvensen er at markedet vil være ødelagt for andre distributører (ikke kun i EU).

Jeg har eksempelvis haft kontakt med Victorinox i Polen, og fik at vide, at de ikke måtte sælge til Danmark, da det ville ødelægge markedet for den danske distributør. Dette sker over hele Verden. Du har ret i at det ikke er ulovligt for eksempelvis Victorinox distributøren i Polen at sælge til Danmark, men en sådan handel vil aldrig komme til at ske pga. de konsekvenser det vil medføre for distributøren

Igen skriver du en masse, som intet hold har i virkeligheden. Hvis det var så forbudt, hvorfor eksisterer parallelimport så? Det sker i stor stil indenfor de fleste brancher, og er legalt! (det er ik legalt at hive varer udenfor EU ind i EU, men parallelimport i EU er 100% legalt.)

Det er fint du kan nævne et eksempel på nogle, som ik sælger ind på andre markeder. Men når jeg så, hvis jeg ville, kan nævne 100 andre på kryds og tværs af brancher, som sælger ind på andre markeder, så er det jo et fedt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det er fint du kan nævne et eksempel på nogle, som ik sælger ind på andre markeder. Men når jeg så, hvis jeg ville, kan nævne 100 andre på kryds og tværs af brancher, som sælger ind på andre markeder, så er det jo et fedt...

Ja et er klart. Jeg snakker om autoriserede distributører af mærkevaren, som er nødt til at overholde betingelserne som i mit eksempel med Victorinox.

Og så kan du sige: Hvorfor ikke se på uautoriserede forhandlere.

Det bringer os tilbage til begyndelsen af debatten, hvor jeg sagde at uatoriserede distrubutører i Kina, i de fleste tilfælde vil være svindlere, og det er alment kendt i hele verden.

Tror efterhånden vi har presset citronen nok i denne debat. Godt nytår 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Ja et er klart. Jeg snakker om autoriserede distributører af mærkevaren, som er nødt til at overholde betingelserne som i mit eksempel med Victorinox.

Og så kan du sige: Hvorfor ikke se på uautoriserede forhandlere.

Det bringer os tilbage til begyndelsen af debatten, hvor jeg sagde at uatoriserede distrubutører i Kina, i de fleste tilfælde vil være svindlere, og det er alment kendt i hele verden.

Hvordan kan du påstå, at jeg ik taler om autoriserede distributører? Det er igen en konklusion du laver uden den mindste form for belæg. Du har smidt rigtig mange påstande i denne tråd, men endnu ik formået at dokumentere en eneste! Du har nævnt et eksempel, og det er alt. Men kom ik at sig, at et mærke viser den generelle tendens i hele verden!

Jeg trækker mig, for det er useriøst at diskutere med folk, der konkludere det de vil, og opfinder sine egne love og regler. Dertil kommer de mange gange, hvor udtryk og ord er brugt forkert.

Im Out!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)