Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer tilbageholdt af toldmyndigheder i Kina

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen alle.

Jeg hælder til Tanja´s forklaring. Har umiddelbart ingen anledning til at mistænke længere at der er fusket. Det er dog noget urent trav at sælger "tvinger" mig til at betale døden, hvilket jeg gjorde ham opmærksom på.

Det afsted kom et tilbud om yderligere et par fjernsyn til ½ pris. Bøden er på 200 euro, han ville gerne have 400 euro, som er ca. prisen for de to tv.

Jeh har sagt til ham at jeg betaler de 200, og at jeg forventer han leverer yderligere et tv. Så nu må vi se hvad han gør.

Jeg har haft kontakt til den danske Ambassde, der lige har checket/fornemmet hjemmesiden, og deres helt uofficielle vurdering er at siden er "god nok"

Fra Næstved
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

If you read the horror stories at Alibaba forums, a lot of people have lost a lot of money trading with China.

I recommend that you only deal with companies which accept PayPal, and ones that preferably mail out of Hong Kong, as mail service from Hong Kong is efficient and cheap, and you have a track 'n trace number.

I did manage to get a refund from a company by threatening to go to the Chinese embassy (they sent defective goods and claimed they worked when they sent them, which was impossible for the type of item it was).

If you require payment by PayPal, you'll be pretty safe.  If you pay by bank transfer, you may just be kissing your money goodbye.

Also, Danish customs has recently held up shipments from China while they search for items which violate patents and copyrights, and the delays are 3 to 4 weeks.

When you receive something, you have to pay 25% moms, 12% EU duty, and a 150 DKK fee per shipment.  Be prepared to provide an invoice to Danish customs if they stop it because the Chinese labeled it as "$10 gift."

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Why is it more safe to pay by Paypal, rather than a bank transfer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ReneBauer:

Why is it more safe to pay by Paypal, rather than a bank transfer?

...  min vurdering er at du er ude hvor du ikke kan bunde. Du kan ikke trække en bankoverførsel tilbage, det kan du med PayPal ved at oprette en dispute.

Hvordan kom du i kontakt med sælgeren? Via spam mails?

Det lyder som en svindler, der forsøger at klemme de sidste penge ud af sit offer.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt sikkert at du blev snydt af det kinesiske firma, generelt gælder at du kan ikke får originale mærkevarer i Kina
er der et firma som sælger mærkevarer kan du være sikkert på at det er svindlere.

mvh.
sam5678

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Jeg er helt sikkert at du blev snydt af det kinesiske firma, generelt gælder at du kan ikke får originale mærkevarer i Kina
er der et firma som sælger mærkevarer kan du være sikkert på at det er svindlere.

Måske du lige skulle tjekke op på dine info næste gang, inden du poster et så hovedløst indlæg.

Self findes der ægte mærkevarer i Kina, men prisen er sjovt nok tæt på den samme, som i EU (nogle mærke på niveau med USA). Så derfor er det ik attraktivt, at importerer, når det ligeledes er illegal parallelimport.

Ellers skulle du måske kontakte Sony, Apple, Diesel, Samsung, Gucci, LV, L´oreal mm. og sige deres shops og grossister sælger falske produkter ;D 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du lige skulle læse hvad jeg skriver inden dit næste svar.
Jeg har ikke sagt at der ikke findes ægte mærkevarer i Kina. Selvfølgelig sælger producenterne som du nævner ægte mærkevarer, men finder du et firma/eksportør, som sælger de nævnte mærker billigt (uden om producenten) kan du næsten være sikker på at det er svindel.

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Måske du lige skulle læse hvad jeg skriver inden dit næste svar.
Jeg har ikke sagt at der ikke findes ægte mærkevarer i Kina. Selvfølgelig sælger producenterne som du nævner ægte mærkevarer, men finder du et firma/eksportør, som sælger de nævnte mærker billigt (uden om producenten) kan du næsten være sikker på at det er svindel.

Søger du på Alibaba og andre hulumhaj portaler, så finder du de klassiske Nike Shox til 15$, Evisu til 20$ osv... Men kigger du de rigtige steder, så er der lige så mange ægte varer i Kina, som i Europa...

Man kontakter jo heller ik Peter Langefinger, fordi man ønsker sig et B&O tv...

Så din påstand holder langt fra vand, med mindre du siger det er Alibaba grossisterne!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har misforstået mit indlæg, der findes masse mærkevarer i Kina.

Jeg siger bare at  de fleste grossister/exportører i Kina som sælger mærkevarer er svindlere,
hvordan du finder dine leverandører har jeg ingen kendskab til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Jeg siger bare at  de fleste grossister/exportører i Kina som sælger mærkevarer er svindlere,
hvordan du finder dine leverandører har jeg ingen kendskab til.

Det er ulovligt at importere fra Kina, og videre sælge varerne i EU. Så hvis du selv sidder og leder der, så leger du med ilden. Og ingen, hvis du bare holder dig fra Alibaba mm, så findes der masser reelle firmaer i Kina med ægte varer!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)