Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer tilbageholdt af toldmyndigheder i Kina

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har som privat person bestilt og betalt et Sharp tv, samt et pioner Multimedie anlæg, via en hjemmeside.

Leverandøren påstår at han har afsendt varer, men at de er blevet tilbageholdt af tolden. Varen er pålagt en bøde der skal betales. Bødens størrelse er på 45% af kostprisen på varen.

Er der nogen der kender til bøder af den slags?

Jeg hælder nu mest til at han er en fusker, men ved ikke om han kan have ret.

 

René

 

Lidt erfaringere rigere snart :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din vare bliver tilbageholdt af de danske told-myndigheder, vil du helt sikker få besked fra dem. Det lyder lidt mærkeligt, at det er din leverandør, som har kontakten til dem. Hvis du skal betale en straftold eller bøde, så er det i hvert fald ikke til din leverandør, men til SKAT.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kommer de Kinesiske myndigheder lige ind i billedet? Hvis varen tilbageholdes, så er det da af de danske myndigheder, og du vil få et brev herom...

Så tror du har med en uærlig sælger at gøre, desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De kinesiske toldmyndigheder kan tilbageholde varerne hvis afsenderens exportlicens ikke gaelder for de varer der sendes. Dette vil som regel resulterere i en boede til saelger, ikke til koeber! At saelgeren saa vaelger at videresende boeden til koeber er jo vedkommedes egen sag. Jeg haber ikke at du har betalt forud for varerne?

Ha du lyst, kan du kontakte mig og jeg vil proeve om jeg kan hjaelpe dig.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svaret.

 

Jeg har fået lidt yderligere oplysninger.  Mine vare er tilbageholdt i den kinesiske told pga. for lave eksport priser, og er derfor pålagt en bøde på 45 %.

Sælger har tilbudt mig en fornuftig kompensation, så vælger nok den løsning.

Tak igen

René

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ReneBauer:

Hej og tak for svaret.

 

Jeg har fået lidt yderligere oplysninger.  Mine vare er tilbageholdt i den kinesiske told pga. for lave eksport priser, og er derfor pålagt en bøde på 45 %.

Sælger har tilbudt mig en fornuftig kompensation, så vælger nok den løsning.

Tak igen

René

Eksporttold.... Det lyder altså underligt i mine ører.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas nu paa at han ikke toerrer dig bag i! - Der er en del personer der tjener til dagen af vejen ved at snyde "kunder" paa den maade.
Lav en overfoersel der kan traekkes tilbage, hvis du vaelger at fortsaette.

Hvis exportprisen har vaeret sat for lavt, maa det betyde 1 af 2:

1. Du har indvilliget i at nedskrive vaerdien paa fakturaen for at slippe billigere i told.

2. Det er en uoriginal vare solgt under falsk navn.

Jeg haaber det hele flasker sig for dig.

Mvh.
Kasper

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis der er exportøren der ikke har orden på sinde export papir og er idømt en bøde, må det være importørens ansvar og denne må svare det nævnte beløb.

Du skal dog være opmærksom på at importører i EU er sikret mod parrelel import og at dine varer kunne beslags lægges ved hjemkomst, uanset om det er orginale eller kopi varer.

Derudover kan de danske myndighedder kræve at er regristreret som importør foruden import told, moms og gebyrer. For ikke a nævne hvad din speditør skal betales.

Du kan prøve at klage til Den kinesiske Ambasade eller handels attache men om det virker er meget tivlsomt.

Held og lykke med din forsendelse!

Michael

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder desværre som typiske Kinesiske toldmyndigheder. De kan tilbageholde alt, hvad de lyster. Desuden hvis eksportafgiften er for lav, så kommer der bøde til sælger, ikke til kunden - så det lyder som om det er der den hænger nu.

Det er op til sælger, at sørge for at sende varer ud af landet med de korrekte eksportinformationer - desværre sker det også, at tolden i Kina til tider tilbageholder pakker og tager penge for det, bare fordi de kan.

Men håber da absolut, at sælger for det til at lykkes - så du kan få dine varer.

:O)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Du skal dog være opmærksom på at importører i EU er sikret mod parrelel import og at dine varer kunne beslags lægges ved hjemkomst, uanset om det er orginale eller kopi varer.

Det er så ik sandt. Ovenstående gælder kun B2B, og i denne sag er salget B2C, hvilket vil sige, der intet ulovligt foregår, så længe varerne er originale...

Michael:

Derudover kan de danske myndighedder kræve at er regristreret som importør foruden import told, moms og gebyrer. For ikke a nævne hvad din speditør skal betales.

Igen det er B2C, og derfor er ovenstående irrelevant i denne sammenhæng...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)