Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento vs. Prestashop?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan søge efter forskellige plugins og extensions, jeg mener at det er muligt at finde lignende features hos magento.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hinding,

Hvis du selv vil installere og konfigurere en Magento shop kan det godt blive en ret stor mundfuld. Det bagvedliggende framework er temmelig kompliceret - men du kan til gengæld også næsten alt derigennem. Jeg kender ikke meget til prestashop - men jeg ved at Magento kræver ret store hardwaremæssige resourcer - så ikke en hvilket som helst udbyder kan hoste og drifte det. Hvis du beslutter dig for Magento kan jeg anbefale Magentohost.dk.

God fornøjelse

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hinding:

Tak for tilliden og de gode råd ;)

Lyder som Magento vinder lidt ind, men jeg har dog et par features jeg virkelig godt kan lide som ikke er på Magento. Bla. den med animationen med firkanten som hopper over til kurven når man har købt en vare. En anden feature er man kan se flere billeder bare ved at holde musen over de små thumbnails.

Så vidt jeg ved findes denne animation endnu ikke som extension til Magento, men mon ikke den er på vej. Til gengæld finders der andre alternativer - du kan se en af dem in action her

På samme side kan du se en mouse-over funktion. Denne kan også aktiveres på kategorisiderne (jeg har fravalgt dette da det kan virke en smule epilepsi agtigt og generende.)

hinding:

Har bare den opfattelse af magento at man ikke bare lige selv kan sidde og rodde med ting som at smide ting på forsiden, lave nyhedsbreve osv. Så hvis man ikke lige er skarp til kodning, så føler jeg mig lidt begrænset.

Hvis du kan din html er det piece-of-cake at lave forside, CMS sider osv - i modsat fald kan du installere en wysiwyg editor.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvor stor webshop du skal bruge. Hvis du gerne vil have en brugevenlig webshop, men måske 10-15 varekategorier er Prestashop udmærket og lige til at gå til.

Hvis du gerne vil have en kæmpe webshop, eller noget ala dba.dk, så kan det kun anbefales at bruge magento, da den har ydelsen til det.

Hilsen Dino

webarena.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal vi ikke lige klappe hesten.

Prestashop er 25 x mindre ressource krævende og har en markant bedre skaleringsgrad end Magento.

Magentos sql queries og cpu forbrug er ekstremt for alle webshops og lige præcis på det punkt er Magento uden sammenligning den værste løsning på markedet.

Så hvis du skal lave en stor løsning så skal du ihvertfald ikke bruge Magento med mindre du er indstillet på at lave rigtigt meget custom arbejde for at løse nogle af alle problemerne i Magento (som jo dybest set stammer fra det zend framework det er skrevet på).

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Magentos sql queries og cpu forbrug er ekstremt for alle webshops og lige præcis på det punkt er Magento uden sammenligning den værste løsning på markedet.

Stort set enig. Fordi løsningen er forud for hardwaren. gør den vel ikke dårlig. - Det har der trods alt være nogle eksempler på siden 1960.

Ronnikc:
Så hvis du skal lave en stor løsning så skal du ihvertfald ikke bruge Magento med mindre du er indstillet på at lave rigtigt meget custom arbejde for at løse nogle af alle problemerne i Magento (som jo dybest set stammer fra det zend framework det er skrevet på).

Har du fortalt det til de Fortune 500 Virksomheder der HAR valgt Magento til deres eCommerce strategi ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Skal vi ikke lige klappe hesten.

Prestashop er 25 x mindre ressource krævende og har en markant bedre skaleringsgrad end Magento.

Magentos sql queries og cpu forbrug er ekstremt for alle webshops og lige præcis på det punkt er Magento uden sammenligning den værste løsning på markedet.

Så hvis du skal lave en stor løsning så skal du ihvertfald ikke bruge Magento med mindre du er indstillet på at lave rigtigt meget custom arbejde for at løse nogle af alle problemerne i Magento (som jo dybest set stammer fra det zend framework det er skrevet på).

Hvilket er fuldstændigt ligemeget for købmanden der ønsker at lange produkter over disken. Derimod skal vi der leverer løsninger på platformen og hosting virksomheden være fremme i skoene. Men det behøver slet ikke være noget som man tænker over når man som købmand skal vælge platform.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv og hør her begge to.

Magento er skam fint på mange fronter og det er fint nok i vil pushe nogle Magento løsninger men derfor må i gerne være hæderlige i forhold til at kommunikere de ulemper der er i systemet.

Magento er stadig ganske ungt og har en stribe af problemer som bør indgå i en hver seriøs overvejelse omkring platformen og her er netop skalering og den mildt sagt elendige kode der til lægger til grund i frameworket (zend) som er årsagen til de ekseptionelt tunge sql queries og det massive cpu forbrug som Magento har en vigtig ulempe.

Det er ret vigtigt hvis man vil bevarer sin troværdighed som udbyder at man spiller med åbne kort hele vejen rundt og en hver her i tråden kan jo bare Google magento og sql queries eller cpu forbrug og så vil det regne ned med folk som spørger om hjælp og gode råd.

Bemærk også at jeg anviste også løsningen i mit tidligere indlæg - nemlig at der skal bruges ekstra ressourcer (konsulenttimer) på at få optimeret systemet så det ikke lider af de børnesygdomme som det er åbentlyst evident at det gør for alle med bare lidt forstand på it (eller evnen til at læse folks tråde fra google).

Så selvfølgelig skal man tænke over hvordan den platform man vælger skallere - med mindre ens mål absolut ikke er opleve vækst så er og bliver det altså en nødvendighed som skal tages alvorligt. Derudover så du undskylde mig Rasmus men det sgu lidt plat at sige at det er ligegyldigt for en købmand - hvis drifts budgettet pludselig stiger fra 2500 til et godt webhotel til et setup med dedikeret server, load balancer osv. og en omkostninger på 125.000 om året så har det ret meget at sige for de fleste købmænd.

Jeg har ellers et ret godt indtryk af jer begge og specielt nogle af de ting som jeg kan se i levere ser fornufige ud Nils - og så kan du altså ikke bare spise mig af med top500 fortune companies bruger systemet - istedet kan du jo anvise at i ihvertfald har nogle gode løsninger på problemet og det bestemt er noget i har taget højde for o.a. saglige / faglige argumenter - det er efter min mening ihvertfald noget mere brugbart.

Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 146
Fra  Antibite.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for endnu flere gode svar..

Lad os sige jeg vælger Magento, og shoppen skal vise mine produkter i rækker, altså både tekst og billeder, men denne funktion vil jeg ikke have på forsiden, hvad gør jeg så? kan man installere en editor til forsiden også?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Casper Hinding - www.antibite.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Bemærk også at jeg anviste også løsningen i mit tidligere indlæg - nemlig at der skal bruges ekstra ressourcer (konsulenttimer) på at få optimeret systemet så det ikke lider af de børnesygdomme som det er åbentlyst evident at det gør for alle med bare lidt forstand på it (eller evnen til at læse folks tråde fra google).

Jeg er ganske uening. Vi levere Magento som det funker ud af boksen (med et par ekstra extensions) og det kan man sagtens drive en ganske fornuftig forretning på. Jeg tror at der er rigtigt mange danske Magento shop ejere der uden problemer kan køre deres forretning på en standard version. Hvilke børnesygdomme tænker du på?

Ronnikc:
Derudover så du undskylde mig Rasmus men det sgu lidt plat at sige at det er ligegyldigt for en købmand - hvis drifts budgettet pludselig stiger fra 2500 til et godt webhotel til et setup med dedikeret server, load balancer osv. og en omkostninger på 125.000 om året så har det ret meget at sige for de fleste købmænd.

Jamen det gør da ikke noget Smile

Nu kan 99% af alle Magento webshops kører på et webhotel som fx. Magentohotel.dk som vi anvender til vores løsninger, så det er et lidt tænkt scenarie. Hvis man kom op på 125k i årlige hosting omkostninger, tror jeg også at man havde en yderst fornuftig omsætning. Magentohotel.dk som hoster en ret stor andel af de danske Magento shops koster iøvrigt kun 1000 om året (på servere optimeret til Magento) og jeg ved at Nils også tuner sine servere temmeligt hårdt (og vist har lidt højere hosting pris).

Det jeg mener er at en købmand ikke bør tænke på sql queries, cpu forbrug, caching osv.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)