Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento vs. Prestashop?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 146
Fra  Antibite.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Står og skal lave en ny webshop og ved ikke om jeg skal vælge magento eller prestashop...

Er der nogen der kan komme med nogle gode råd, samt fordele og ulemper ved systemerne.

Har selv leget lidt med magento inde i selve admin, men syntes det virker væsentlig mere kompliceret end jeg først lige troede.

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

Casper Hinding - www.antibite.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hinding:

Har selv leget lidt med magento inde i selve admin, men syntes det virker væsentlig mere kompliceret end jeg først lige troede.

Der rammer du lige hovedet på sømmet.

Magento er et enterprise (læs: stort) system, der kan næsten alt, men dermed bliver det også sværere at bruge.

Prestashop er et mindre system, og dermed mere brugervenligt og hurtigere at komme i gang med,
hvilket var hovedårsagen til at jeg valgte Prestashop.

Prøv da lige lige at installere Prestashop, så vil du hurtigt kunne danne dig indtryk.

I sidste ende afhænger det bedste valg for dig også af, hvad og hvor meget du skal sælge.

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg kender kun osCommerce og PrestaShop, og Presta er umiddelbart meget mere tilgængeligt. Mit indtryk er at Magento er til store installationer.

Du kan relativt nemt teste Prestashop ved at oprette en butik på PrestaBox.com, http://www.prestabox.com/

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu kender jeg ikke prestashop ret godt men jeg kan da sige om Magento, at det ikke kun er den funktionelle del, der er avanceret men koden bag Webshoppen er meget avanceret. Den er baseret på Zend Framework som er et yderst indviklet framework, hvilket betyder, at hvis du skal have udviklet shoppen både kodemæssigt men også designmæssigt, skal du have en programmør til det som (oftest) skal bruge ekstra timer på det, eller du skal have fat i en Magento Ekspert. Det er dog min erfaring, at Magento er ret brugbart, når det kommer til SEO, men der er andre opensource shops, der kan udvides til samme standard. Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på osCommerce; Det er nemt at gå til, og du kan finde mange billige/gratis templates på nettet. Desuden findes der utallige Mods til optimering af brugervenlighed og SEO.

 

 

Mvh Adam
Danmarks billigste C-map

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke krav har du til en webshop? 

Hvad skal den kunne? 

Hvor mange varer har du? 

Skal den kunne snakke sammen med noget lager? 

Skal den kunne snakke sammen med et økonomisystem? 

ETC...

Dette er blot et lille udpluk af spg. du burde stille dig selv inden du vælger side. 

Personligt bruger jeg Prestashop og er rigtig glad for systemet og det muligheder det har, samt hvor ekstremt brugervenligt det er. 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan uanset hvad KUN anbefale magento, før arbejdede jeg oscommerce og det er intet iforhold til magento. Det gode ved magento er at det er super fremtidssikret og der sker udvikling på det konstant. Magento er dog en dyrere løsning og hvis du vil have det passet til dine krav koster det dyre programmør penge. Uanset hvad ville jeg aldrig have valgt andet end magento.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hinding:
Har selv leget lidt med magento inde i selve admin, men syntes det virker væsentlig mere kompliceret end jeg først lige troede.

With great powers come great responsibility Smile

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
With great powers come great responsibility

Han var en indsigtsfuld mand ham Spidermans Far... ;-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 146
Fra  Antibite.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilliden og de gode råd ;)

Lyder som Magento vinder lidt ind, men jeg har dog et par features jeg virkelig godt kan lide som ikke er på Magento. Bla. den med animationen med firkanten som hopper over til kurven når man har købt en vare. En anden feature er man kan se flere billeder bare ved at holde musen over de små thumbnails.

Har bare den opfattelse af magento at man ikke bare lige selv kan sidde og rodde med ting som at smide ting på forsiden, lave nyhedsbreve osv. Så hvis man ikke lige er skarp til kodning, så føler jeg mig lidt begrænset.

Med venlig hilsen

Casper Hinding - www.antibite.dk

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hinding

Begge de ting du nævner er ikke standard i Magento, men du kan få det gennem extensions, som der også findes et hav af :-).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)