Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikring - lovpligtigt!?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Ej, nu troede jeg ellers lige at jeg havde fået styr på det hele, men nu hører jeg om forsikringer Angry endnu en udgift Devil

 

Men er det lovpligtigt for mig at have nogen form for forsikring?? 

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed. Den vil køre på fritidsbasis og kun via webshop.

Produkter bliver noget i stil med smykker, solbriller.

Jeg har så læst her om forsikringer: http://www.ivaekst.dk/vaekst/0/4/2/1/lovpligtige-forsikringer

Arbejdsskadeforsikring - Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig, hvis du har ansatte i din virksomhed.....

Jeg har ingen ansatte

ErhvervssygdomssikringSelvstændige kan også tegne denne forsikring for sig selv – men det er ikke lovpligtigt.

Det er så ikke lovpligtigt

Ansvarsforsikring (køretøjer)

Jeg bruger ingen køretøjer til min virksomhed

Ansvarsforsikring (rådgivning) - eksempelvis juridisk rådgivning og revision

Heller ikke mig.

 

Har jeg så brug for nogen forsikringer overhovedet? Eller kan jeg drive min webshop uden forsikringer?

 

På forhånd mange tak for hjælpen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det kan du.

Du bør muligvis forsikre dit varelager, hvis du har sådan et.

/peter

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det super hurtige svar Peter :)

Mit varelager bliver ret lille (i hvert fald i starten) 

 

Så lige for at slå det fast, jeg skal ikke have nogle forsikringer overhovedet - er det korrekt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt...når du kun er dig selv.....altså ingen ansatte!

/peter

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk! Så kan det måske alligevel løbe rundt :)

Mange tak for hjælpen Peter.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke at tegne en forsikring, men jeg ville tegne en kombineret erhvervsforsikring - den dækker erhvervsansvar (du kan godt blive ansvarlig, selv om du ikke er rådgiver, har biler eller andet), løsøre mv.

Du skal være opmærksom på, at din familieforsikring IKKE dækker udstyr, du bruger erhvervsmæssigt, fx PC, printer osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil muligvis tegne forsikringer senere, hvis jeg får overskud og gang i butikken. 

Men lige i starten vil jeg have så få udgifter som muligt Cool

Endnu en gang tusind tak for Jeres hjælp - jeg ville nok aldrig nå så langt uden dette forum og Jeres hjælp Smile

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med kombineret erhvervsforsikring?

Hvordan ser det ud hvis man bruger pc, printer m.m. til både privat og erhvervsmæssigt brug, når man er et enkeltmandsfirma?

På forhånd tak:)

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Du behøver ikke at tegne en forsikring, men jeg ville tegne en kombineret erhvervsforsikring - den dækker erhvervsansvar (du kan godt blive ansvarlig, selv om du ikke er rådgiver, har biler eller andet), løsøre mv.

Du skal være opmærksom på, at din familieforsikring IKKE dækker udstyr, du bruger erhvervsmæssigt, fx PC, printer osv.

Hvad mener du med kombineret erhvervsforsikring?

Hvordan ser det ud hvis man bruger pc, printer m.m. til både privat og erhvervsmæssigt brug, når man er et enkeltmandsfirma?

På forhånd tak:)

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste forsikringsselskaber sælger en pakkeløsning under navnet 'kombineret erhvervsforsikring'. Den dækker brand, vand, tyveri og erhvervsansvar. Nogle steder dækker den også driftstab.

Hvis du vil have forsikring din pc, printer osv, som du bruger til erhverv, skal du tegne en erhvervsforsikring. Privat-/indboforsikring dækker ikke skade på genstande, der benyttes erhvervsmæssigt. Det er ligegyldigt om du er ansat eller selvstændig - så længe du benytter udstyret erhvervsmæssigt, er er ikke dækning på din privat-/indboforsikring.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)