Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dørsælger i virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
  Er det mig der er helt galt på den - eller er der andre som giver mig ret i at nedenstående er lidt for "overskridende?".


For en måneds tid siden ringede sælger for en virksomhed som meget gerne ville sælge forbrugsstoffer til os (folie, klæbere m.m.).

Vi har allerede to leverandører som vi er meget glade for og har et godt samarbejde med. Jeg siger dette til sælgeren hvorefter vedkommende siger noget i stil med "jamen, det kan jo også være at MediaMouse kan blive glad for os - det ved I jo ikke endnu". Rigtigt nok, men igen - vi har allerede to leverandører på dette område og vi er ikke på jagt efter en ny. Vedkommende blev dog ved med at stå fast på at vi skulle samarbejde og om det ikke var en ide med et møde. Igen fortalte jeg at det pt. ikke var interessant.

Det næste sælgeren så sagde var, at personen så syntes det ville være interessant at komme forbi os og tage et møde omkring vores behov. Jeg afslog igen pænt. Det var så der hvor samtalen sluttede.


I dag dukkede sælgeren pludselig op i MediaMouse og begyndte at fortælle at vedkommende lige var i nabolaget og derfor høre om vi ikke kunne tage mødet nu. Jeg sad med en kunde i telefonen og var lige et sekundt lidt stivnet over hvad pokker der nu foregik. Da det så gik op for mig at det var den samme sælger som havde presset på for et møde tidligere, så fejede jeg vedkommende af med at jeg for det første var optaget i telefonen og for det andet stod med et ben på vej ud af døren.


Det med et ben på vej ud af døren var måske lidt en lam undskyldning i og med at jeg formentenlig er her til langt ud på aftenen i dag, men jeg kunne ikke få mig selv til at afvise sælgeren koldt og forklare at man til en anden gang ringer i forvjen og vedkommende ikke skulle prøve det stunt en gang til - og jeg kunne navnlig ikke med en kunde i røret.


Men er det mig der er "nærtagende"? Er det ok at en sælger, som man tidligere har afvist i telefonen, pludselig dukker op og vil tage et møde her og nu? Personligt ser jeg rødt når nogen laver det nummer. Jeg mener at kunder selvfølgelig er meget velkommen til at dukke op, men under det forbehold at det måske ikke lige er fordi der er tid til at sidde og drikke cola i en halv time, med mindre det er planlagt. Men når det er en person som kommer og tager min tid, med henblik på at sælge noget og tjene penge på det, så syntes jeg virkelig at det er frækt bare at dukke op på den måde.


Hvad siger I?


Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kort sagt: Enig!

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Hvis du vil være helt sikker på han aldrig dukker op igen.

 

Så kan du jo sende ham et brev om at hans ihærdighed har overskrevet dine grænser 

Og at hans metode har bevirket at du aldrig vil bruge hans produkter

 

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville godt nok heller ikke handle med et firma der ikke kan overholde en aftale (alså dit nejtak til deres produkter)...
Men måske forstår han ikke ordet Nej?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, men manden må godt nok have et lortejob
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
  Uanset hvad, så har jeg den holdning at vedkommende allerede har spildt min tid.

Og jeg har allerede spildt en hel del tid på at gå og være irriteret over vedkommende (og skrive dette og det tidligere indlæg...), så det vil blot være yderligere spild af tid at skulle til at skrive et brev eller lignende.

Næste gang må det være en mere kort og kontant afvisning - hvis der overhovedet kommer endnu en gang....

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)