Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR, marketing og gaveoplevelser!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino brugere


 


Sidste år var jeg med til at starte virksomheden exprise gaveoplevelser www.exprise.dk som er baseret på et engelsk koncept om at sælge oplevelsesbaseret gaver.


 


Siden opstarten er det gået hurtigt og i dag får vi dagligt bestillinger samt mange henvendelser og besøg på siden.


 


Efter en travl sommer med meget administration har jeg bl.a. valgt at fokuserer på lidt mere interessante områder som f.eks. PR og marketing. Jeg vil derfor hører om I vil hjælpe med lidt inspiration/forslag til PR og marketing i forhold til vores koncept (gaveoplevelser)? Siden opstarten har vi primært fokuseret på søgemaskine optimering/adwords samt at skabe en viral effekt via vores netværk.


 


Alle andre tilbagemeldinger, kommentarer og ideer er selvfølgelig også velkommen!


 


Bedste hilsner


 


Martin Sander


Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

 

Der er jo altid de klassiske:
- Svæveflyvning
- Faldskærmsspring
- Dykning

De to første har jeg prøvet og det var i hvert fald en sjov oplevelse

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeres V.I.P. tilbud må da ligge lige til højrebenet for en kyndig PR-mand (eller kvinde). Jeg har ikke tid til at komme med deciderede forslag til ordlyden af en pressemeddelelse (jeg er nu heller ikke ekspert på området), men måske du kan bruge nedenstående forslag.

Magasinet Bolig Eksklusiv kan garanteret lokkes til at publicere en artikel. Deres artikler omhandler ren luksus og lir for velhavere. Deres målgruppe må være ret interessant for jer. Personligt har jeg haft et godt øje til Leonharder Kommunikation - jeg har dog ikke brugt ham/dem endnu. Jeg var lige et smut forbi hans webside. Han skriver, at de har virkelig gode kontakter til livsstilsredaktionerne. Måske det var et forsøg værd? Du kan muligvis skyde den ind hos redaktionen på Bolig Eksklusiv uden professionel hjælp, men hvis du forfatter lidt tekst, kan en gut som Leonharder garanteret få den publiceret i flere medier (med eller uden omskrivning, alt efter hvor dygtig du er til at skrive levende og fængende).





Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende koncept i øvrigt. Held og lykke med det - og velkommen til!
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-10-2006 18:03:08 Forfatter: Kim Gam-Jensen
- Svæveflyvning
- Faldskærmsspring
- Dykning

 

I hvert fald svæveflyvning er blevet væsentligt sværere at arrangere indenfor de sidste par år. Reglerne er strammet MEGET op, og så vidt jeg husker kræves der medlemskab af en klub for at kunne få lov at komme med op.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim og Lasse

 

Tak for de gode forslag!

 

Det er ikke utænkeligt at vi får faldskærmsspring med på siden inden så længe - svæveflyvning er også interessant men som du selv nævner, en smule besværligt.

 

Synes Leonharder vrker seriøs og dygtig, kunne godt være at jeg skulle tage en snak med ham/dem en af dagene. Desuden kan jeg godt lide ideen om at brande VIP oplevelserne i udvalgte magasiner - f.eks. Bolig Eksklusiv.

 

Tænker også på julen som en god indgangsvinkel til PR, i det mange magasiner plejer at skrive en flittigt om julegave ideer...

 

Hilsen Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig. Der findes virkelig mange gode vinkler i jeres historie til PR. I dag giver vi hinanden oplevelser og historier frem for kedelige, flade produkter. Og nu kan det hele fås ét sted på nettet. Jeg hjælper gerne - giv mig et ring. Tjek www.jonathanloew.dk hvis I vil vide lidt mere om, hvad jeg har arbejdet med på den front, for p.t. har vi jo allerede samarbejde omkring ENGODSAG.DK.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Din forretning ser bestemt spændende ud og savner ikke muligheder, når det kommer til PR og markedsføring.

Det kan dog være svært at skabe et brand med markedsføring pga. troværdighedsbarrieren.

 

Min erfaring siger mig dog også at en af dine udfordringer kunne være at få volumen på forretningen.

 

I har jo allerede "de lirede" tilbud med det store PR-potentiale. Umiddelbart ville jeg mene at nogle mindre spektakulære oplevelser kunne lokke nogle mennesker ind i folden og samtidig gøre forretningen mere helstøbt. Let''s face it: Du sælger ikke 50 F1-oplevelser ad gangen.

 

F.eks. kunne sådan noget som eksklusive teateroplevelser med et lille nachspiel eller et oplæg af instruktøren gøre at I kunne tappe ind i intranet-ressourcer hos større virksomheder som f.eks. TDC, Danske Bank, Novo m.m. Det kræver naturligvis varer af høj kvalitet - men det siger vel sig selv.

 

Mao. Giv folk noget de kan gabe over. Mange glemmer ofte nyhedskriteriet "Identifikation" når de laver pressearbejde. Een ting er at fortælle "den vilde historie" om F1 til 150 kilo - noget helt andet er at give læseren en situation som han realistisk kan se sig selv i. Og selv om en lille tusse for en spa-oplevelse ikke er det store, så kan der sagtens være et identifikationsproblem.

 

Det handler jo altid om at styrke fladen for eksponering af troværdige budskaber. Når du først er accepteret af f.eks. TDC, Danske Bank eller lignende som en troværdig leverandør af gode oplevelser, er afstanden til salget betragteligt forkortet.

 

Alt godt PR-arbejde starter med tanke på muligheder i såkaldte 3rd-party validations. I den mest traditionelle forstand (Presse-delen), handler det om at få mediet til at blåstemple dit budskab. I ovenstående forslag er det virksomheden, men det kan også være opinionsdannere, politikere, interesseorganisationer osv.

 

Marketing: Jeg er den bedste

PR (gennem troværdig tredjepart): Han er den bedste

 

Helt ærligt: Hvad er mest tillidsskabende?

 

PR er således et stærkt værktøj, men er svært at styre. Desuden kræver det tid og planlægning hvis det skal gøres rigtigt. Jeg vil derfor ikke anbefale at du kaster dig direkte ud i at realisere de forskellige forslag fra forummet - eller andre, men først lægger en plan for hvad du vil opnå og hvordan.

 

Alligevel vil jeg liste et par umiddelbare muligheder som jeg ser dem.

 


  • "Ride-along" med journalist

  • Kendis-endorsement (send en af målgruppens opinionsdannere på en oplevelse - kan evt. kombineres med ovenstående)

  • Klassiske nyhedsdistribution (Når jeres historier lever op til nyhedskriterierne)

  • Konkurrencer i samarbejde med nøglemedier

  • Søgemaskineoptimering og søgemaskine-PR

  • DM-kampagne i forhold til nøje udvalgte virksomheder

  • Aktiviteter til ekspertetablering af exprise


Det første er dog altid at skabe sig en ordentlig platform at kommunikere fra - ellers bliver kommunikationen inkonsistent og dermed utroværdig.
Mens I er små gælder "Al omtale er god omtale" selvfølgelig til en vis grad. Men når I vokser kan I komme til at fortryde ikke at have investeret tilstrækkeligt med tid i at gøre det rigtigt. Det er bestemt ikke rocket-science og jeg kan kun opfordre til at komme i gang, men blot minde om at det tager tid :)

 

Håber det giver mening

 

De bedste hilsner

 

Rasmus G. Kristensen

Integral
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus

 

Tak for svaret, input og gode konkrete forslag!

 

Jeg glæder mig til at arbejde videre med PR delen i et mere seriøst og målrettet omfang, f.eks. med udgangspunkt i en PR/marketing plan. Vi har til dato fået god respons fra bl.a. ad-words kampagner samt konkurrencer (f.eks. i samabejde med AOK), så det er helt sikkert noget vi følger op på.

 

Hvad angår volumen, har du helt ret - vores udvalg har stor betydning og vi sælger ikke/sjældent :) 50 F1 ture ad gangen.

 

Endnu en gang, tak for feedback & god weekend![QUOTE]Dato: 19-10-2006 17:21:06 Forfatter: Rasmus G. Kristensen
Hej Martin


Din forretning ser bestemt spændende ud og savner ikke muligheder, når det kommer til PR og markedsføring.

Det kan dog være svært at skabe et brand med markedsføring pga. troværdighedsbarrieren.


Min erfaring siger mig dog også at en af dine udfordringer kunne være at få volumen på forretningen.


I har jo allerede ''de lirede'' tilbud med det store PR-potentiale. Umiddelbart ville jeg mene at nogle mindre spektakulære oplevelser kunne lokke nogle mennesker ind i folden og samtidig gøre forretningen mere helstøbt. Let''s face it: Du sælger ikke 50 F1-oplevelser ad gangen.


F.eks. kunne sådan noget som eksklusive teateroplevelser med et lille nachspiel eller et oplæg af instruktøren gøre at I kunne tappe ind i intranet-ressourcer hos større virksomheder som f.eks. TDC, Danske Bank, Novo m.m. Det kræver naturligvis varer af høj kvalitet - men det siger vel sig selv.


Mao. Giv folk noget de kan gabe over. Mange glemmer ofte nyhedskriteriet ''Identifikation'' når de laver pressearbejde. Een ting er at fortælle ''den vilde historie'' om F1 til 150 kilo - noget helt andet er at give læseren en situation som han realistisk kan se sig selv i. Og selv om en lille tusse for en spa-oplevelse ikke er det store, så kan der sagtens være et identifikationsproblem.


Det handler jo altid om at styrke fladen for eksponering af troværdige budskaber. Når du først er accepteret af f.eks. TDC, Danske Bank eller lignende som en troværdig leverandør af gode oplevelser, er afstanden til salget betragteligt forkortet.


Alt godt PR-arbejde starter med tanke på muligheder i såkaldte 3rd-party validations. I den mest traditionelle forstand (Presse-delen), handler det om at få mediet til at blåstemple dit budskab. I ovenstående forslag er det virksomheden, men det kan også være opinionsdannere, politikere, interesseorganisationer osv.


Marketing: Jeg er den bedste

PR (gennem troværdig tredjepart): Han er den bedste


Helt ærligt: Hvad er mest tillidsskabende?


PR er således et stærkt værktøj, men er svært at styre. Desuden kræver det tid og planlægning hvis det skal gøres rigtigt. Jeg vil derfor ikke anbefale at du kaster dig direkte ud i at realisere de forskellige forslag fra forummet - eller andre, men først lægger en plan for hvad du vil opnå og hvordan.


Alligevel vil jeg liste et par umiddelbare muligheder som jeg ser dem.


       
  • ''Ride-along'' med journalist

  •    
  • Kendis-endorsement (send en af målgruppens opinionsdannere på en oplevelse - kan evt. kombineres med ovenstående)

  •    
  • Klassiske nyhedsdistribution (Når jeres historier lever op til nyhedskriterierne)

  •    
  • Konkurrencer i samarbejde med nøglemedier

  •    
  • Søgemaskineoptimering og søgemas
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)