Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo Weymann fra Blekingegadebanden, morder eller direktør?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager at jeg citerede dig to gange, det var ikke meningen.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man røver en masse millioner, burde det ikke giver erstatning i tilsvarende størrelse når man bliver døt skyldig?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg synes overhovedet ikke det er iorden. Der er ikke fundet en gerningsmand til mordet på politibetjenten, og sålænge det forbliver uopklaret kan der ikke på nogen måde være tale om, at nogen i Blekingegadebanden har udstået sin straf.

Det er muligt at han ikke har begået mordet, men så har han haft muligheden for at bevise det, eller medvirke til opklaringen.  Det har han ikke ønsket at gøre, med det resultat at mistanken fortsat må være knyttet til ham.

Det er en dødsyg retspolitik vi har i Danmark hvor hensynet til gerningsmanden vejer tungere end hensynet til ofrene for forbrydelserne og nu skal vi fanden hylende også have serveret en sødsuppe fortælling på film, til citronmånen og kaffen på kakkelbordet. Hvor sygt er det!

Hvad tror i de efterladte til den dræbte betjent har det med det. 

Jeg håber for jer der mener at manden har udstået sin straf, at i også vil stå ved jeres holdninger når det er jer selv det går ud over.

Michael

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo weymann forlod banden 6 måneder før mordet på en betjent, og den skal han altså dømmes for?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:

Nicolaj:

Ronnikc:

Hvis tanken om at man kan udstå sin straf skal have nogen som helst mening så må han vel som enhver anden gøre fuldstændigt som ethvert andet menneske når "regningen" er betalt.

 

Kan kun give Ronni ret! Men havde jeg været Bo Weymann, så havde jeg nok skiftet navn og rejst sydpå med nogle af de millioner jeg havde været så fornuftig at gemme til mig selv Smile Tror faktisk at jeg havde skiftet navn til Nicolaj Wink

Det handlede jo ikke om penge for dem, de kæmpede for en politisk sag og begik derfor røverier for at sende penge til dem de støttede (de fleste af årene PLFP). Jeg har læst begge bøger og af hvad jeg forstod gik alt ubeskåret til denne sag. Tror ikke han har flere penge end gennemsnit danskeren.

 

Det er jeg udemærket klar over, men læg lige mærke til hvad jeg skriver: "nogle af de millioner jeg havde været så fornuftig at gemme til mig selv" Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Jeg håber for jer der mener at manden har udstået sin straf, at i også vil stå ved jeres holdninger når det er jer selv det går ud over.

Selvfølgelig vil jeg det.

Hvis retsbegrebet skal have nogen som helst værdi må det gælde alle uanset subjektive fortolkninger og holdninger, følelser m.v.

Manden fik en straf - manden udstod en straf - manden er nu igen fuldstændigt borger med rettigheder på lige fod med alle andre borgere med rettigheder.

Det værste ville vel være hvis folk der ikke engang havde styr på de faktuelle forhold (som dig f.eks.) så skulle betyde at folk ikke kunne vende tilbage til samfundet fordi de skulle straffes oven i straffen som samfundet giver.

Det er staten der har monopol på straf i en retsstat og der er der en ganske god grund til.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke glad for overskriften, for hvem siger at han er morder?

Men når straffen er afsonet så har han lige så meget ret som os andre til at blive direktør i Dansk Bibliotekscenter (anede ikke at det fandtes). Det er nu han skal bevise at han har forbedre sig.

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Dyrebilen.dk:

Jeg håber for jer der mener at manden har udstået sin straf, at i også vil stå ved jeres holdninger når det er jer selv det går ud over.

 

Selvfølgelig vil jeg det.

Hvis retsbegrebet skal have nogen som helst værdi må det gælde alle uanset subjektive fortolkninger og holdninger, følelser m.v.

Manden fik en straf - manden udstod en straf - manden er nu igen fuldstændigt borger med rettigheder på lige fod med alle andre borgere med rettigheder.

Det værste ville vel være hvis folk der ikke engang havde styr på de faktuelle forhold (som dig f.eks.) så skulle betyde at folk ikke kunne vende tilbage til samfundet fordi de skulle straffes oven i straffen som samfundet giver.

Det er staten der har monopol på straf i en retsstat og der er der en ganske god grund til.

 

Der kan jo netop gives sådan en tillægsstraf af domstolen. Folk der laver økonomisk kriminalitet kan jo blive frataget retten til at starte virksomhed etc.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For det første tror jeg nok jeg har helt og aldeles styr på sagen om Blekingegadebanden, og hvis i på nogen måde tror at bandens medlemmer ikke har haft kontakt til hinanden efter kuppet i Købmagergade, - endsige talt om hvad der skete Købmagergade, - så er i naive.

Det forklarer selvfølgelig også jeres holdninger,

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores holdninger og dine gisninger er da ligegyldige.

Du lever i en retstat - ikke i en banan republik.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)