Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat søges til civilt søgsmål mod udlejer.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Godkendt til beboelse har  noget med tinglysningen, at gøre man kan godt leje 107 kvm og kun 87 kvm som er godkendt til beboelse.....Det  i kun må betyder ikke i skal have penge tilbage men at kun må sove i de godkendte rum. DE resterende 20 kvm. bliver betegnet som pulterum og der må man ikke sove.

Preben

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Prebe

Dette du siger er helt korrekt men skal også fremgå af kontrakten og det gør det netop ikke.

Dbh. Brian

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er det antal kvm der skal være og i har boet der i 21 mdr bliver det nok svært at gøre noget, spørgsmålet er hvad der står i jeres leje kontrakt.?

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Er du sikker på at de sidste 20m2 ikke er fællesareal. Det er lidt ærgerligt at bruge penge på en advokat, hvor du så i sidste ende taber på den del. De fleste kontrakter oplyser et netto areal og et fælles areal som man betale for. Det er eks. trappe opgang, kælder, loft etc.

Hvis de 107m2 er brutto arealet  får I en svær sag. Ligeledes er det ikke sikkert Kommunens BBR oplysninger stemmer, det gør de meget sjældent.

Så inden I kaster jer ud i det ville jeg tjekke de ting 110%.

Derudover får du ikke mere fart på ved en advokat. Han skal først skrive et brev til udlejer, denne skal svare, derefter skal I svare, eventuelt udtage stævning, så kommer den for retten.

Her skal der skrives igen til udlejer, han skal svare (Replic), så svarer I (Duplic) etc etc.

Jeg ville nok bruge LLO eller huslejenævnet som foreslået.

Hvor mange penge er det det drejer sig om? Kan det overhovedet betale sig for jer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De 107 m2 er ikke inkl. fælles arealer de udgør derudover stående i kontrakten, de 107 m2 er udlejet som beboelse, men vil selvfølgelig have en kyndig person til at kigge papirene igennem først inden vi tager skridtet videre.

Tak for jeres svar indtil videre.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian K:
Tak for jeres svar indtil videre.

Et sidste link jeg fandt Betale du for meget i husleje om du kan bruge ved jeg ikke men jeg ville også undersøge tingene før du smider for meget efter en advokat.

Selvtak og held og lykke med det Smile

/allan

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

kommer lige i tanker om, at en fyr i vores opgang også klagede til huslejenævnet og fik både kvadratmeterprisen og selve arealet jf. kontrakten nedsat, fordi udlejer havde skrevet en større areal i kontrakten end det ifølge BBR.

/Ida

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har også klaget over et lejemål, der var væsentlig mindre end anført i kontrakten. Eftersom at lejemålet blev vurderet til markedslejen trods det mindre areal, fik jeg ikke nogen penge tilbage og blev ikke sat ned i husleje.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Helt ærligt Bliver du lykkeligere af at blanke en mand af der prøver at tjene lidt ekstra, hvorfor skal folk gå i så små sko. Tal med udlejeren og find en løsning han kan jo bare holde de 3mdr indskud tilbage, Så går det nok lige op. 

 

preben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VH preben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben

Jeg vælger at overse det indlæg du har skrevet nu og forventer ikke du kommentere mere i denne tråd overhovedet!!! '

Utroligt som folk skal vælge at komme med negativt udladet indlæg når de ikke aner hvad der ligger mere til baggrund.

Jeg vælger med vilje ikke at komme med de personlige årsager da jeg ikke ønsker at udstille nogle.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)