Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på kommision fra Affiliate i USA?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skulle hjælpe nogle unge studerende med at starte en virksomhed hvor de ved siden af skolen forventes at tjene ca 500.000...

 

Er dog i tvivl om når virksomheden stiftes, hvordan momsreglerne er for affiliate der kommer fra USA.

Hvad er Moms satsen på den affiliate check de modtager, og er regnskabet ellers helt som normalt i denne sammenhæng. Lige affiliate er jeg ikke stødt på før..

 

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer du noget af virksomheden eller fungere du kun som "konsulent"? 

Hvis du er berettiget til en del af overskuddet i den amerikanske virksomhed, men ejer af din egen enkeltmandsvirksomhed i DK, kan I lave overskudsdeling uden moms. Det bruger vi hos Fitness Blog.

Jeg er ikke 100% inde i reglerne, men i vores tilfælde ejer vi nogle sider sammen, men har hver vores enkeltmandsvirksomhed. 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fungerer kun som konsulent.

De bliver aflønnet med en % sats af de salg, som de henviser... Så de sælger som sagt ikke noget selv, men formidler vel trafik og sender folk over på samarbejdspartnerens hjemmeside hvor købet foretages.

Sagen er bare om der er salgsmoms i den kommission de modtager fra Clickbank.com (USA).

 

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I trækker momsen fra internt, foretager en overskudsdeling til dig med 0% moms og lader dem betale momsen i USA, så tror jeg alle kan være glade. 
Det burde ikke volde problemer og samtidig vil jeg også tro det er 100% lovligt, men vi får nok lige brug for en 3. part til at bekræfte dette. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Affiliate indlægter fra USA er i denne situation momsfri.

/peter

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de tjener så meget ved siden af SU'en skal du nok også være opmærksom på den problematik :)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Peter, det sender jeg videre til dem der har brug for det :-)

Problematikken er også grundlag for at de stifter virskomhed, så de stadig kan få deres SU mens de sparer overskudet op i vrksomheden.

 

Jeg har desuden et spørgsmål mere:

Lad os antage at de tjener 500.00 kr og hver trækker ud til SU grænsen, lad os sige 100.000 pr mand.

Hvordan fungerer det så, hvis de ønsker at få de sidste 300.000 ud, uden at de mister deres SU- Kræver det at det er APS for at de kan få resten ud som kapitalafkast, eller kan dette lade sig gøre i virksomhedsordningen? SÅledes at de 300.000 først beskattes med virksomhedsskat, og derefter som kapitalafkast efter de gældende skattesatser?

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

VSO....nej kan ikke lade sig gøre!

ApS...ja via regler for kapitalafkast!

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
ApS...ja via regler for kapitalafkast!

Peter, Lur mig om ikke reglerne for opgørelse af egenindkomst har taget højde for indregning af både kaptial- og aktieindkomst. Mit umiddelbare ud er at svaret er nej.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..korrekt..nej!

Sorry!

/peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)