Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Bank A/S, eller hvad den nu skal hedde!

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bertil

Jeg hader at skyde nye ideer ned, men gør her en undtagelse. Der finder flere organisationer, der indskyder kapital og ledelse i gode projekter bl.a. http://www.vidensbanken.com.

Der mangler hverken kapital eller hjælp til ledelse i Danmark, men bæredygtige projekter.

Bank virksomhed er vist mere kapital og ledelses krævende end de fleste Aminoer kan forestille sig. Hvis man har et godt projekt, så er der også professionel hjælp at få, man behøver ikke starte sin egen bank først.

De bedste hilsener

Flemming Hasselriis

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

God Ide, jeg støtter op om dine tanker.

Jeg ser det ikke, som et investeringsprojekt, men som et idealistisk projekt, så lang tid vi taler om beløb af den størrelse.

Den danske bankverden er ved at blive for store banker, som hellere vil tabe milliarder på platugler i blanke sko end støtte op om små iværksættere.

Regeringen synes også at være helt forblændet af at være inviteret til kaffe hos de store banker og glemmer helt den virkelige iværksætterverden.

Så den der med at der er penge nok til "sunde" projekter, gælder vist mest for den gamle etablerede elite i dansk erhvervsliv og så lige IT factory og de andre super useriøse.

De små lokalbanker, som der er ved at blive luget godt og grundigt ud i, det var stedet hvor  den lille iværksætter kunne gå hen og få en lille kassekredit, måske ikke på hans projekt, men mere på hans person og hans typiske langvarige relation til banken.

Jeg støtter op om ideen, også som et politisk projekt, for at råbe regeringen op, så der kan blive slået på tromme for at få kanaliseret risikovillig kapital ud til nye små virksomheder.

Vi må se at mange af de offentlige milliarder der er puttet i banksektoren det sidste års tid, typisk er gået til konsolidering af nogle store banker, medens de har indskrænket deres udlånsportefølje. Det er ikke gavnligt for den danske underskov af små iværksættervirksomheder.

Det er også fint at der laves eksport kredit støtteordninger osv., men de er desværre meget langt væk fra den lille iværksætter. Ingen af regeringens hjælpepakker har stimuleret de små virksomheder, hvis vi lige ser bort fra den sidste bygningsrenoveringspulje.

Jeg er helt klar på alle fronter.

 

De bedste hilsener

 

Finn

Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Det var da en fantastisk ide. Jeg støtter 100% op om projektet.

De bedste hilsner

Torben

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker ideen og alle de positiv hensigter der ligger bag.

Desværre må jeg give dem, der har skrevet at ideen ikke er holdbar i virkeligheden, ret.

Som tidligere ansat i Finanstilsynet ved jeg lidt om, hvor utrolig meget det kræver at få tilladelse til at drive en finansiel virksomhed.

Inden I overhovedet vil have en ansøgning klar til Finanstilsynet vil der være brugt flere 1000 timer i forberedelse, møder med Finanstilsynet, udarbejdelse af diverse forskellige forretningsgange (som sikker løber op i hundredvis), rekruttering af egenede bestyrelsesmedlemmer og dirketionsmedlemmer af virksomheden, da det ikke er alle og enhver der kan få tilladelse til at drive bankvirksomhed, man skal have den rigtige baggrund, hvilket oftest er en eller anden for for baggrund i bankverdenen.

Alene udarbejdelsen af forretningsgange vil tage...well...100 år da det kræver at man ikke alene kender alt til reguleringen i Lov om finansiel vikrsomhed, men også at man har praktisk erfaring med området således at man kan skrive forretningsgangene ud fra en praktisk forståelse af baggrunden for at skulle have dem og ikke kun en juridisk forståelse ud fra det der står i loven.

Dette er bare 1/100 del af hvad det kræver at starte en finansiel virksomhed.

Mens man således let kan hoppe med på ideen og spendere 2000 kr. på projektet, kræver det, at der er nogle folk som er villige til at droppe ALT deres øvrige arbejde og KUN arbejde på at få tilladelse til at drive finansiel virksomhed - og selvfølgelig også bruge alt deres tid på dette efterfølgende...dertil skal det være de rigtige folk. Og de skal have finanserne iorden.

Sorry for det nedslående indlæg, men medmindre rigtig mange af jer er villige til at droppe alt jeres nuværende forretning og arbejde på dette projekt, bliver det aldrig realiseret.

Hvor mange af jer, vil droppe alt i jeres egen vikrsomhed til fordel for dette projekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med ideen der kom frem med at lave det som en fond i stedet for--det må spare en masse bøvl, penge, mv.?

En fond der kan støtte ´gode holdbare projekter. Hvem af jer har forstand på at lave en sådan fond? Og er ideen bæredygtig?

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Bertil.. Vi vil følge dig op af skyttegraven, koste hvad det vil ! ;-)

Jeg tænker på en alternativ model a la den MYC4 bruger, hvor man kan gå ind og støtte konkrete forretninger med beløb og rente efter ¨eget¨ valg.

Hvordan den model hænger sammen lovmæssigt aner jeg intet om.

Dbh Henrik,

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg synes det er en fantastisk tråd og håber helt klart, at der evt. kan samles en gruppe, som kunne prøve at samle tingene og udarbejde et prospekt. Hvis selskabsform kommer på tale i form af A/S står jeg gerne for at indkøbe flere aktier end blot for 2000 kr. Jeg synes Amino er et fantastisk sted og ser helt klart frem til en fælles "støttevirksomhed" Jeg vil dog anbefale et investeringselskab som vidensbanken, da dette vil komme alle "investorer" til gode.

Jeg håber en evt. formue vil kunne støtte mange forskellige projekter, som har vækstmuligheder.

Jeg ser frem til at høre mere herom - og vil som mange andre melde mig på projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved at forstå at man vil opfinde den dybe tallerken igen og lave en ny bank eller investeringsforening. Når der nu findes selskaber som gerne støtter nye ideer som Vidensbanken er det da let at støtte dem og derved de virksomheder som der er vækst potentiale i. Hvor svært kan det være?

Brug Jeres energi hvor det kan nytte kære Aminoer. Kom med de gode ideer, og hvis I mangler kapåital så er den klar.

Gode lyse ønsker

Flemming Hasselriis

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg støtter også op, hvis jeg nu kunne. Det danske samfund nægter mig at købe anparter.

Jeg er utrolig utilfreds med min bank jeg har lige nu Super Angry

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming, jeg tror du fuldstændig har misset pointen. Det er jo usammenligneligt, når det oprettes "internt" i en forum, og det vil være langt mere tilgængelig for den lille iværksætter.

MODSAT dagens banker og investeringsforeninger.

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)