Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Bank A/S, eller hvad den nu skal hedde!

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på ideen--den er rigtig god. Og vil godt indskyde en anpart på kr 2000. Men hvem fan kan lige sætte sig ned og lave en bank. Jeg kan ikke. Ved intet om finansverden på det plan-men der er måske finansgenier tilstede herinde, det er der nok, men hvem?

mvh flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Leevi:

Jeg er med på ideen--den er rigtig god. Og vil godt indskyde en anpart på kr 2000. Men hvem fan kan lige sætte sig ned og lave en bank. Jeg kan ikke. Ved intet om finansverden på det plan-men der er måske finansgenier tilstede herinde, det er der nok, men hvem?

mvh flemming

Jeg kan godt lave banken. Jeg graver pengene sikkert ned på en øde ø hvor ingen finder dem - haaaarh Paradise

Jeg sender dig lige en paypal konto du kan overføre dit indskud til.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Leevi:

Jeg er med på ideen--den er rigtig god. Og vil godt indskyde en anpart på kr 2000. Men hvem fan kan lige sætte sig ned og lave en bank. Jeg kan ikke. Ved intet om finansverden på det plan-men der er måske finansgenier tilstede herinde, det er der nok, men hvem?

mvh flemming

Jeg kan godt lave banken. Jeg graver pengene sikkert ned på en øde ø hvor ingen finder dem - haaaarh Paradise

Jeg sender dig lige en paypal konto du kan overføre dit indskud til.

Dejligt med en seriøs kommentar til et seriøst indlæg i den kaliber ;)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder frisk. Big Smiledet er sgu nok en af de gode ideer mht bank tænker jeg der løber ud i sandet fordi det er vanskeligt organisatorisk-og folk vil ikke indskyde penge til noget der ikke er holdbart.

men måske kunne vi hver især blive ejere på den måde. dvs jeg kommer til at eje en promilledel-som jeg  får et beskedent afkast på årligt......men det var måske også tanken fra start af?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en fin ide og jeg tror nok at der er flere der er med på den.

Men Jørgen skal nok lige en tur over knæ'et ;)

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror som Jørgen at dette skal etableres på en anden måde end en bank. Alt for tungt administrativt og lovgivningsmæssigt. Kan vi finde en enkelt konstruktion synes jeg også det er en fin ide, og indskyder gerne et mindre beløb.

Tror måske "foreningen" skulle få x-antal % i virksomheden , og dermed have andel i evt. fremtidig succes på samme vis som en investor.

Men ingen tvivl om er det fortsat er en meget stor opgave at stable på benene.

Mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ik bare lave en kapital-fond, som investerere i projekterne eller låner ud, mod XX% i rente. Så kan folk tegne "aktier/anparter" af f.eks 2000 kr stk, og de kan tegne alle dem de måtte ønske fra start...

På den måde giver man både "ejerne" og lånmodtagerne gode vilkår, og en mulighed for profit...

Desuden er en kapital fond eller andet i den stil ik nær så dyr rent administrativt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godaften

Der kunne vel laves en variant af Amino Freelancer som er en hybrid mellem microlån (tilpasset dansk prisniveau) og Amino Coop (AC) - (hvor der udbetales dividende for medlemskabet), og så kan investorerne plukke mellem de projekter der udbydes på AC børsen hvor der kursfastsættes efter risikoniveauet, således at de enkelte investorer kan lave en risikospredning eller strategi. De enkelte projekter kunne betinges af at der opnås den tilstrækkelige finansiering. Som mellemfinansiering kunne AC så træde til, så firmaerne kan gøres klar til traditionel finansiering/børsnotering når den tid kommer, og udbyttet herfra udbetales som dividende.

Således kunne der komme en kombination mellem investering i fremtidens iværksætteri hvor de fleste kan være med og tilgang til risikovillig kapital.

Michael

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sku da en pisse god ide! Jeg smider gerne 10.000,-

Det kunne sku da være fedt at sætte en gruppe af personer sammen, som vil være istand til at kunne få dette oppe og køre?

Hvem på amino tror du vil kunne lave dette?

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt være behjælpelig i forbindelse med projektet, men det bliver svært at markedsføre - da man for at undgå at gå ind under prospektreglerne skal have en minimumstegning på 400K pr. aktionær.

 

Men ting kan jo altid løses på enten den ene, eller den anden måde :)

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)