Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Bank A/S, eller hvad den nu skal hedde!

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som rådgiver for iværksætterer, også de der til tider løber panden imod eller ikke lige havde det totale overblik, løber man let en i det problem at havde der været en mellemfinasering kunne sunde virksomheder faktisk overleve.
I stedet løber de ind i en finansverden, der låser midlertidige økonomiske situationer fast, hvorved problemstillingen bliver uløselig og dette forhold gør sig ikke kun gældende under en finanskrise, her forstærkes det blot.

47000 aminoer gange kr.2000,- = 94 mill. og så har vi kapitalgrundlaget for en bank, faktisk skal der "blot" ca 64 mill til.

Er det her vi starter eller forsætter vi på den vante måde og lader den etablerede bankverden forsætte med at stryge gevinsten og styre livet?

OK, jeg ved godt at der er uhyggeligt mange forhold der skal tages i betragtning, men det er her det starter, hvis der da er nogen der vil være med.

Og tro nu ikke at det er det rene idialisme, men vi mangler noget imellem succes og kaos.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk en ganske glimrende idè. Når den er videre end idèstadiet bliver det endnu bedre. Nu bliver bankverdenen nok reguleret, når dønningerne har lagt sig. Så lige at have lidt is i maven, er godt. Men jo der bliver muligheder snart

Det er i sandhed mulighedernes æra for dem med ideer og mod. Markederne står vidt åbne.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint initiativ. Hvor mange penge investerer du?

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Hvor mange penge investerer du?

Som jeg lagde ud med lagde alle aminoer kr. 2000,- så det vil jo gælde både dig og mig.

Men jeg er nu meget mere interesseret i at få en viden om hvor mange der ville tegne en sådan anpart, derefter vil der jo ligge en rimeligt stykke arbejde for dem der ville være primus motor for sådan et initiativ. Det giver sig selv at jeg gerne selv deltager.

Mvh
BVT

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kan man risikere at hæfte for?

Jeg kunne godt være frisk!

Mvh Brian

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jakobsen:
Hvor meget kan man risikere at hæfte for?

I et A/S! Den kapital du har indskudt og ikke mere.

Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil,

Til inspiration kan du her læse en tidligere debat afledt af et tilsvarende forslag om at starte en iværksætterbank.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen ingen tvivl jeg er klar på det. Det kunne være et godt projekt at investere i..:)

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad der kan give bankerne lidt sund konkurrence er jeg med på Yes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis formålet er at hjælpe iværksættere med finansiering kan det altså godt gøres billigere end 64 millioner - man behøver vel ikke åbne en bank?

Det behøver vel heller ikke nødvendigvis være meget organiseret.

Jeg kan vel som forretningsdrivende søge kapital herinde på amino og tegne anparter på f.eks. 2.000kr pr. stk hvis jeg har en god ide, kan jeg ikke?

Uanset hvad vil aktionærerne i banken være mere eller mindre tilfredse, - man kan ikke tilfredsstille alle og ikke alle kan få lov at låne til deres projekter - og det er en lille ledelse i forhold til antallet af aktionærer der er beslutningstagere. Hvorfor ikke bare lade investorerne bestemme hvilke projekter de vil støtte?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)