Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aconto skat for de første år? hvad sker der?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er blevet trukket en stor bunke penge automatisk for renter vedr. Aconto skat. for overskud sidst år. Mit spørgsmål er bare hvorfor man bliver trukket for renter for noget men ikke kan forudsige?

Mit bogholderi har svaret nedenstående, men så fatter jeg endnu mindre, for de skriver jo at man ikke skal betale Accontoskat de første 2 år, og det er år 1 jeg er trukket for?

Kan det være rigtigt at man bliver trukket 6.1% i renter de første år? eller er det MultimediaFatter som er galt på den?

Her er svaret fra bogholderiet.
******************************************

Hvis man vil undgå at betale restskattetillæg(2009: 6,1%) skal man i løbet af året og senest 20. november indbetale min. ens selskabsskat for det indeværende regnskabsår.

Det er fordi alle selskaber er pålagt at betale acontoskat (dog ikke i de to første år).

Acontoskatten betales i selve regnskabsperioden i to rater - d. 20 marts og d. 20. november. (Acontoskatten er fastsat af SKAT - man kan dog altid tilmelde sig frivillig.)

Udover de ordinære acontoindbetalinger kan man vælge at lave nogle ekstra frivillige indbetalinger.

-------------------------------

Hvis altså din selskabsskat for iAdvice som er opgjort ved regnskabsåret slutning(ved regnskabsaflæggelse), er højere end hvad du har indbetalt i de to rater(+ frivillige indbetalinger), vil der blive pålagt et restskattetillæg(2009: 6,1%)

Og omvendt hvis du har indbetalt for meget får du nogle renter af det overskydende (2009: 2,8 %)

-------------------------------

Så senest 20. november 2009 skulle der være indbetalt hvad iAdvice regnede med at skulle betale i selskabsskat for regnskabsåret 2009. - Ihvertfald hvis man ville have undgået restskattetillægget som kommer til betaling 20. november 2010.

*****************************

Mvh Johnny Hansen

 Nyt regnskabsprogram?  Visma Business er vejen frem!

Har i allerede Visma Business?
Prøv en gratis dag med en vores dygtige
visma konsulenter.

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Idet du ikke har betalt acconto-skat, skal du betale 6,1% tillæg på den restskat dit selskab har på dit skattemæssige overskud!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det de nok skulle være lidt mere klare om i deres svar, er at acontoskatten er frivillig de første to år i et selskab. Dvs. du selv bestemmer om du vil indbetale din skat som acontoskat eller om du vil vente og betale bagud. Indbetaler du noget senest d. 20/3 får du forrentet din indbetaling med 0,7%, indbetaler du noget senest d. 20/11 får du fratrukket 0,7% og venter du til efterfølgende så straffes du med et restskattillæg på 6,1%.

Hvis det er muligt bør man derfor indbetale acontoskatten selvom den er frivillig. Du har også fået et brev fra SKAT omkring frivillig acontoskat, jo mindre posten har smidt det væk.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes faktisk svaret fra bogholderiet er rimeligt klart. Man nævner jo muligheden for at der kan indbetales frivilligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)