Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj Agenter, hvordan?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Hej Aminoer

 

Jeg er helt ny inden for iværksætter verdenen, og jeg er i gang med at få et tøj producerende firma på benene.

Er der nogen som har erfaring med hvordan man skaffer en agent til at sælge ens tøj for en, jeg er nemlig ikke helt vildt interesseret i at skulle ud og gøre det opsøgende og sælgende arbejde selv, men vil meget hellere betale mig fra det også lave det som jeg synes er sjovt.

 

 

Håber der er nogle som kan hjælpe mig da jeg føler mig på temmelig bar bund.

 

 

Med venlig hilsen

 

Anja Dalby

 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja,

 

Er du på udkig efter sælgere/agenter i Danmark, eller agenter/importører i udlandet??

 

Det bedste er måske at udstille på CIFFmessen, men derefter er der fortsat masser af salgsarbejde....suk....og her kan jeg ikke hjælpe så meget...

 

Læs evt. flg.


 

...og et bud på en "luske-metode": Se evt. på konkurrerende tøjmærkers kataloger/hjemmeside - måske henviser de netop til importører/agenter af derfes tøj i udlandet, som du også kunne tage kontakt til.........

 

....og Held & Lykke med projektet :-)

Martin
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

 

De fleste agenter idag har flere produkter inde, så en måde kunne være at se på nogle andre typer virksomheder (sko, bælter, tasker, smykker strik osv) og så slå op på deres side og se om de henviser til agenter vedr; salg

 

Du kan finde div. leverandøre på ciff eller cph vision

 

Nu ved jeg ikke hvilken retning du bevæger dig!??! Kender du Fanny Fox ( kan ikke helt huske navnet men for nye talenter)

 

Kender du Designers Network ( der er mange forskellige samhandels måder med dem)

 

Omkring at gå på messe og få en stand skal du have det her i baghovedet

 

- de fleste indkøber mest hos deres vante forhandlere og resten venter de med til efter messen hvor du/sælgeren kan kontakte dig

- Du skal bruge penge på markedsføring selvom du er på messen ( det ikke nok med standen )

- Har du godt med finanser kan en stand være rigtig godt, har du småt så opbyg en kundegruppe først

 

 

For at finde agenter kan du også snuse ude på messerne og se om der er nogen af de andres agenter sælger/du kunne tænke dig

 

Vær opmærksom på at mange agenter er sælgere med stort S og rykker rundt der hvor de store penge er.

Mere så du ikke får en sælger der "oversælger" dit produkt og så forlader dig efter et par sæsoner med et hav af sure kunder. De kan være svære at gøre glade igen og beholde

 

 

 

 

Hvis du har spørgsmål så fyr løs

 

Mvh

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

 

Mange tak for dit svar, der var en masse gode oplysninger som jeg kan bruge til noget. Også var jeg inde og kigge på ballade.nu, det ser rigtigt spændende ud, jeg ved ikke om det er ok for mig at spørge om det her men jeg ville høre om du ved om alle de økologiske materialer bliver købt hos Vivatex, eller om der er andre forhandlere? Jeg vil nemlig meget gerne producere bæredygtigt tøj til voksne og det virker temmeligt meget som en jungle når man som jeg er helt ny...

 

Venlig hilsen Anja

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Anne,

 

Tusind tak for det gode og grundige svar, du havde en masse svar som jeg virkelig kunne bruge til noget. Jeg kender ikke denne Fanny fox som du nævner, og det giver nogle lidt spøjse hits når jeg googler det...

Tak for hjælpen!

 

Venlig hilsen Anja

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja,

 

Tro mig, det er en jungle. Det kræver virkelig benarbejde at finde økologiske metervarer der er spændende og til at betale. Vivatex har noget, men det er muligt at finde andet også. Blot skal man op i store mængder, 300-400 m. Hvilke typer tekstil er du på udkik efter? Jeg kender nogle tyrkiske og indiske leverandører. Du kunne også kontakte Novotex, eller Mørup Stof. De gør det begge i økologiske materialer. I Holland er der Bo Weevil. I USA Near Sea Naturals.

Du kan også kontakte Making Zenz. De laver økologisk voksentøj. Og så vil jeg da gerne samarbejde med henblik på indkøb af større mængder.

 

Venligst

Martins kone 

Martin
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

Nu kom Anne mig lidt i forkøbet med CphVision og Designers Network - men jeg tror i alle tilfælde, at du gør klogest i at finde et agentur, som passer bedst til det tøj du vil lave - så hvis du har nogle skitser, kollektionsprøver og/eller moodboards, så vil jeg da gerne se dem for bedre at kunne hjælpe dig :)

Jeg har iøvrigt gået ude på hvad der før hed Hellerup Textil Akademi - og der vader man nærmest i initiativer til at promovere een som tøjdesigner (jeg laver så ikke tøj selv, så jeg har ikke kunne bruge dem til særlig meget..)

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

 

Nu fandt jeg det Fanny and Foxy Fashion Fair http://www.fannyfoxy.com/
 

Men jeg har ikke været derude men har en fornemmelse af at det er en blandet landhandel

 

Mvh

Anne


 

 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej David,

Tak for det, jeg er selv uddannet fra Århus Skrædder skole, og der er det mere dyder som handler om at have orden i sine ting og tale pænt man får med som ekstra undervisning, og altså ikke noget med selv promovering hvad vi i høj grad mangler...

 

Venlig hilsen Anja

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martins kone,

 

Hvor er det sødt af dig at give mig så mange tips, jeg er stadig temmeligt meget i opstartsfasen, men jeg vil da helt klart være interesseret i at vi kunne købe større mængder sammen. Jeg har talt med Making Zenz, men deres sidste kollektion er mest i jersy, og det ville ikke passe så godt til det jeg vil lave. Jeg glæder mig meget til at gå i dybden med de firma navne du har skrevet, hvad er det de forhandler fra Tyrkiet og Indien? Jeg læste på din hjemmeside at du får tøjet syet i Europa, jeg havde nemlig også tænkt at jeg ville have tøjet syet steder hvor jeg kunne være sikker på at det foregik på nogle vilkår som jeg selv kunne stå inde for, men jeg har jo samtidig også hørt fra alle at det er alt for dyrt ikke at få det syet i østen, kan du få det til at løbe rundt på den måde som du gør det? Og så lige en praktisk ting, bliver dit tøj forhandlet i Århus? Jeg kunne nemlig rigtigt godt tænke mig at min søn skulle have noget af det.Nå ja men ellers kan jeg købe det inde i din netbutik kan jeg se.

 

Endnu engang tusind tak!

Venlig hilsen

 

Anja (Jørgens kone)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)